Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-09, 22:13
  #1
Medlem
cyberdelics avatar
Tjoflöjt,

jag har sedan någon månad tillbaka en sjukt irriterande granne, eller grannar rättare sagt. Det är ett par som har något fel på deras jävla hälsenor som gör att dessa dom dunkar hårt som fan i golvet när det går runt. Jag är sedan länge van lägenhetsmänniska, och de ljud som de gör ifrån sig låter verkligen som de gör på flit. Dvs att dom tar i lite extra när de går runt.

Till det så brukar idiotbruden springa runt med sina klackskor en vanlig vardag runt elva tolv-tiden på kvällarna. Sedan springer hon runt i lägenheten under tiden hon gör sig iordning. Går runt, runt runt. Hela tiden.

Så en kväll tröttna jag som fan på detta och sprang upp och ringde på, och skulle be snällt om hon kunde ta av sig stövlarna. Inne från lägenhten hör jag hur hon säger "att det står nån skum kille och ringer på dörren", sedan vägrar hon öppna dörren. Springer ner till mig, skriver en snäll lapp om detta och lägger i lådan. Det blev tyst sedan.

Dock så har inte deras jävla dunkande i golvet upphört, så jag bestämde mig för att väsnas lite jag också. Koppla in varenda högtalare jag kunde hitta och började dunka på lite, varpå det tog kanske 10 minuter innan grannen ovanför kom ner och ringde på dörren.

Eftersom jag älskar att ge tillbaka med samma medicin så öppna inte jag heller dörren. Utan jag skrek genom dörren och undrade vem det var. Varpå grannen presentera sig. Ond som jag är betvivlade jag på hans identitet så jag frågade om han kunde legitimera sig eller liknande. Notera att det var ganska sent på kvällen, och skulle inte öppna för vem som helst. Han är någon lumpensnubbe, så han ser lite biffig ut. Så han tog det ganska lugnt.

Han gör som jag säger iaf, och sticker in sitt körkort genom brevlådan. Vilket jag tar emot snällt, går ut med det till köket och klipper det i fyra bitar. Sedan slänger jag ut det genom brevlådan, går tillbaka till datorn och fortsätter lyssna på lite musik.

Nu har jag inte hört av grannarna på någon dag. Men känner på mig att det här kommer få konsekvenser. Så nu vädjar jag till Er på flashback om hjälp. Vad kan jag förvänta mig, och hur ska jag kontra allt detta?

Har jag gjort något olagligt, med det jag nämnt ovan?
__________________
Senast redigerad av cyberdelic 2008-12-09 kl. 22:24. Anledning: lite felstavningar
2008-12-09, 22:18
  #2
Medlem
Musslan100s avatar
Haha! Att klippa sönder folks körkort är nog inte lagligt.. Men måste sägas att det var modigt.
2008-12-09, 22:18
  #3
Medlem
GanjaFarfars avatar
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Detta var fan de sjukaste jag läst på länge, och för att bidra med någonting så får du väl helt enkelt be om ursäkt och betala ett nytt kort åt honom. Finner inget annat sätt att lösa detta om du inte vill fortsätta "kriga"
2008-12-09, 22:19
  #4
Medlem
Hegamons avatar
Egenmäktigt förfarande att klippa körkortet + att ett körkort kostar 120 kr, men det är säkert ditt minsta problem just nu.

Verkar lite drastiskt från din sida, men vad vet jag som inte haft sådana problem med grannarna.
2008-12-09, 22:21
  #5
Medlem
Hahahaha... Oj vad skoj, vågar du gå ut nu för tiden??

Be om ursäkt, pröjsa kortet och flytta.
2008-12-09, 22:27
  #6
Medlem
Luttens avatar
Fyfan vad barnsligt. Du påstår att du är en van lägenhetsmänniska, då borde du veta att det finns andra sätt att lösa ditt problem på än att klippa sönder någons körkort.

Störningsjouren? Hyresvärden? Ett lite längre brev som förklarar att du behöver sova etc etc?

Klantigt och barnsligt av dig, dock jävligt modigt.
2008-12-09, 22:33
  #7
Medlem
theloins avatar
Rätt skön vändning på storyn, förväntade inte att en kort-klippning skulle dyka upp.
2008-12-09, 22:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberdelic

Han gör som jag säger iaf, och sticker in sitt körkort genom brevlådan. Vilket jag tar emot snällt, går ut med det till köket och klipper det i fyra bitar.

Du är min hjälte.
Tror faktiskt att det är viktigt att tidigt poängtera att vad han gör inte är okej, även om man ibland måste ta till drastiska åtgärder.
2008-12-09, 22:37
  #9
Medlem
I fortsättningen får du helt enkelt hålla dig inne fredag eftermiddag till söndag kväll.

Så.. När muckar han?
2008-12-09, 22:45
  #10
Medlem
Lystrads avatar
Hahaha perfekt kvällsläsning! Herregud vilken rolig twist på slutet.
Kanske inte var så smart gjort dock, finns väl risk att han anmäler?
2008-12-09, 22:48
  #11
Avstängd
Jahoods avatar
Det här måste ju vara en "i wish i did it" för inte fan har du väl verkligen gjort det?

Hade du gjort så mot mig hade jag sparkat in din dörr, eller hängt in en slang med bensin tank på andra änden och fyllt hallen med bensin för att sent tända på
2008-12-09, 22:53
  #12
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theloin
Rätt skön vändning på storyn, förväntade inte att en kort-klippning skulle dyka upp.

Haha, nä, jag fick allt torka en droppe saliv från skärmen där efter att ha gett ifrån mig ett litet skratt

TS, tystnaden du nu upplever tror jag kan tolkas på ett av två sätt:
1) Polisen är lat och har inte pallat ta itu med fallet än.
2) Lugnet före stormen. Grannarna planerar en a) utstuderad, eller b) brutal vedergällning.

Alternativ 1 kan du inte göra så mycket åt. Alternativ 2 är klurigare men mer spännande. Du vet inte hur hämnden kommer att komma. Berätta lite om paret. Har de barn, djur el. dyl.? Ger gärna tips på "anfall är bästa försvar"-tekniker, men jag vill inte att oskyldiga skadas.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback