Citat:
Ursprungligen postat av Murphyes
Tjena
Ett missöde inträffade imorse då jag skulle iväg, precis då jag stängde dörren så sprang min katt in och klämde huvudet, hon är bara 4 månader gammal drygt och inte fullvuxen ännu, hon såg lite omtöcknad ut men jag fick inte tag på henne för hon sprang iväg.. Jag är lite orolig eftersom hon inte kommit hem ännu, detta var alltså för 5 timmar sedan, brukar katter betee sig såhär om dom är skadade? Alltså att dom ligger lågt ett tag innan dom kommer tillbaka? Sen undrar jag hur länge hon klarar sig då det är så pass kallt ute?
Tacksam för svar /en orolig kattägare
Det är troligtvis ingen fara, katter har ju 9liv och klarar extremt mkt, blandannat finns det ju katter som har blivit påkörda av bilar kanske 2-3gånger och ändå klarat sig bra,
jag hade samma problem med att inte hitta min katt och det var jättekallt ute, jag gick och letade till ungefär 23:30 innan jag såg honom och direkt när han såg mig vände han och sprang iväg, han lekte alltså med mig och hade troligtvis sett mig flera gånger den kvällen, iaf verkade han inte tycka att det var ett dugg kallt fast jag tyckte det och det var jättemkt snö, detta var för några dagar sedan, och det kan högst ha varit kanske 2 grader ute..