2009-04-02, 12:53
Medlem
Det kanske låter fånigt men jag tror att klimatet har stor betydelse för krogkulturen. Hur kul är det att frysa ihjäl så fort man går ut under 9 av årets 12 månader? 0 chans för någon form av gatufest/spontankultur alltså.
Citera
2009-04-08, 07:03
Medlem
apgujeongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasponny
Något som jag saknar är de där mindre krogarna/barerna där man bara kan gå in, ta en öl och sen dra vidare till nästa bar. Vakter, inträde och köer förstör den stämningen.

Absolut!!

I Sverige går det väl inte att öppna en liten bar utan att ha matservering för att få utskänkningstillstånd?
Citera
2009-04-08, 15:39
Medlem
volkovs avatar
Jag tror att, iaf på min ort, janteattityden har en stor roll att spela i den fientliga miljö som för det mesta ligger utbredd på uteställena. Allt är en tävling, killarnas tävling om tjejerna, tjejernas tävling om vem som ser snyggast ut, vem som får flest killar etc.
Citera
2009-04-08, 15:53
Medlem
jumpcuts avatar
Jag tankte skriva en lang utlaggning, men skiter i det och drar till med en redig hogerkrok.

I manga andra lander dricksar man mindre i baren och ger ofta dricks till dorrvakterna nar man gar darifran.

Borja dricksa dorrvakterna i stallet for att ge allt till barpersonalen nasta gang ni ar ute sa ska ni se att det kommer bli bra mycket roligare for er nasta gang ni gar ut.

Det funkar at bada hallen, man vet att man kommer in nasta gang om man ger vakten lite deg nar man drar och vakten blir definitivt trevligare.

Har i Bryssel ger vakterna i princip blanka fan i hur folk beter sig inne pa stallen, men a andra sidan blir inte ens de varsta idioterna svenne-banan och mahmoud-mohammed-fulla och aggro, och vakterna ser sitt jobb som att se till att olampliga element halls ute och halla folket dar inne trygga, inte att se till att folk inte blir for fulla. Funkar skitbra.
Citera
2009-04-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nojlaget
Den största anledningen till att utelivet i Sverige suger är griniga fascister som TS!

Ja, man kan fan inte gå ut på krogen längre utan att möta blåklädda fascister med spöknippen!
Vilket problem...

Någon jämförde med Japan, vilket jag tycker är fel, det är en hel annan kultur, ordning & reda, yrkesstolthet och hierarki. Ska man jämföra sthlms uteliv bore man jämföra med london, bryssel, berlin, what ever. Något mer västerländskt och närmare.
Citera
2009-04-09, 08:56
Medlem
Sverige har mycket att lära från andra länders nattliv och stämning.

Eller skitsamma, man drar utomlands istället. Här lär det aldrig ändras nämnvärt.
Citera
2009-04-12, 02:29
Bannlyst
Det är sådanna som DU som gör att det blir tråkigt ute..
Om du bara skulle kunna trivas i en miljö med folk som du tycker är "sämre" än dig, och inte hör hemma på det stället du är på. För du tycker du är för bra.

Då skulle du kunna lära dig att ha kul!

Jävla fittor sånna som du är.. Slår vad om att du inte skäms över hur mycket din farsa tjänar och ditt pappersvändarjobb!
Citera
2009-04-12, 13:07
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag tankte skriva en lang utlaggning, men skiter i det och drar till med en redig hogerkrok.

I manga andra lander dricksar man mindre i baren och ger ofta dricks till dorrvakterna nar man gar darifran.

Borja dricksa dorrvakterna i stallet for att ge allt till barpersonalen nasta gang ni ar ute sa ska ni se att det kommer bli bra mycket roligare for er nasta gang ni gar ut.

Det funkar at bada hallen, man vet att man kommer in nasta gang om man ger vakten lite deg nar man drar och vakten blir definitivt trevligare.

Har i Bryssel ger vakterna i princip blanka fan i hur folk beter sig inne pa stallen, men a andra sidan blir inte ens de varsta idioterna svenne-banan och mahmoud-mohammed-fulla och aggro, och vakterna ser sitt jobb som att se till att olampliga element halls ute och halla folket dar inne trygga, inte att se till att folk inte blir for fulla. Funkar skitbra.

Hur mycket rör sig den summan om då? Så att man inte står där som ett fån med en 50-lapp i handen
Citera
2009-04-12, 13:47
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Hur mycket rör sig den summan om då? Så att man inte står där som ett fån med en 50-lapp i handen
Det känns fan som mutbrott att ge en dörrvakt pengarl. Aldrig i livet!
Citera
2009-04-12, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast
Det går förstås att skylla allt på den jantelagen i Sverige; koldioxidutsläpp, förseningar i kollektivtrafiken, jordbävningen i Skåne, stormen Gudrun. Allt är naturligtvis effekter av Jantelagen. Vad skulle de annars bero på?

Invandrarna, såklart. Är du ny här, eller?
Citera
2009-04-13, 22:20
Medlem
Extroversions avatar
Jag tror att det här kan ha sagts redan, men jag har två faktum som styrker din teori:
  • Alkoholkulturen i vårat samhälle gör att man på helgen ska supa skallen i bitar. Jämfört med övriga europa är vi ett gäng fjortisar i det här landet. Vi är barn insläppta i en godisbutik varje fredag/lördag.

• Enligt samma linje som TS hade om olika grupper som blandas i utelivet: När jag var i Versailles utanför Paris så ville vakterna (eftersom det bara var samma grupp som rörde sig i de områden till 90%) huvudsakligen kasta IN dig. Det var packat på ett ställe och vakten kände efter på min ytterficka så att plånboken var där, log och vinkade in mig.

Det verkar som eftersom klubben inte behövs hållas "exklusiv" med selektiv insläppning i samma grad (det förekommer dock) så är det dessutom en mycket lättare atmosfär utanför.

Och jag borde inte behöva säga detta, men jag är inte rasist. Det fungerar helt enkelt inte med alldeles för separata grupper på samma ställe, och då kan det vara feminister och mansgrisar eller stureplan's-bimbos och folket som hänger på Säffles O'leary's.
Senast redigerad av Extroversion 2009-04-13 kl. 22:24.
Citera
2009-04-13, 22:25
Medlem
Extroversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apgujeong
Absolut!!

I Sverige går det väl inte att öppna en liten bar utan att ha matservering för att få utskänkningstillstånd?

Nope, det finns vissa regler om vad ett ställe som serverar alkohol måste uppfylla eller inneha, såsom "stekbord" eller liknande. Finns säkert på nätet någonstans, orkar inte googla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in