Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-09, 01:43
Bannlyst
Hejsan, jag funderar på att köpa en macbook, men jag skulle helst inte vilja använda iTunes - finns det något alternativ till iTunes i OSX?
Citera
2008-12-09, 03:13
Medlem
Skulle nog tipsa om Songbird. Version 1 släpptes för inte alls länge sen, sägs vara det bästa alternativet till iTunes enligt många. Använder själv inte det nu, men har testat tidigare i tidigt stadie, var då buggigt men annars ett mycket bra program. Ska nog ta o testa det igen då det bör vara rätt stabilt vid det här laget.
Citera
2008-12-09, 05:17
Medlem
phanderss avatar
Håller med föregående talare. Dock, det enda som gör att jag fortfarande väljer iTunes är att det inte fungerar med min iPhone än. Annars verkar det mycket lovande!

Tror Amarok finns till OS X också men hur det är med iPod/iPhone-support eller hur användbart det är har jag ingen aning om.
Citera
2008-12-09, 08:03
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHC
Hejsan, jag funderar på att köpa en macbook, men jag skulle helst inte vilja använda iTunes - finns det något alternativ till iTunes i OSX?

Som vanligt: Kommer du från en windowsbakgrund ska du testa iTunes innan du dissar det.

Det är katastrof på Windows men fungerar som en dröm på Mac.
Citera
2008-12-09, 08:41
Medlem
Kluttys avatar
Spotify, all musk i världen, 100 kr/mån eller gratis om du tillåter reklam (kräver inbjudan). Skitbra program!
Citera
2008-12-09, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij

Som vanligt: Kommer du från en windowsbakgrund ska du testa iTunes innan du dissar det.

Det är katastrof på Windows men fungerar som en dröm på Mac.

Det har krånglat så in i helvete för mig på XP. Så jag kanske borde ge det en chans.

Citat:
Ursprungligen postat av Klutty
Spotify, all musk i världen, 100 kr/mån eller gratis om du tillåter reklam (kräver inbjudan). Skitbra program!

Använder redan Spotify ibland, men utbudet är inge bra. Där klår What.cd Spotify på fingrarna.
Citera
2008-12-09, 12:05
Medlem
divinings avatar
iTunes är inge kul som musikspelare i sig - dock är det en underbar sync makapär

Songbird vinner
Citera
2008-12-09, 12:10
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divining
iTunes är inge kul som musikspelare i sig - dock är det en underbar sync makapär

Songbird vinner

Jag tror jag är skadad, men jag älskar iTunes, körde den på Mac när jag jobbade med dem, och kör den på Windows maskinen hemma + på jobbet.
Citera
2008-12-09, 13:25
Medlem
divinings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag tror jag är skadad, men jag älskar iTunes, körde den på Mac när jag jobbade med dem, och kör den på Windows maskinen hemma + på jobbet.

Haha, nej iTunes är väl ett fullvärdigt musikprogram, dock är jag en linux människa och vill gärna kunna bygga om och bygga ut de saker jag använder - tror nog att det är där allting ankrar.

Dock kommer jag att hålla fast vid att iTunes är även för mig fullkommligen underbart att synca sina bärbara spelare mot - önskar att jag kunde överge min trångsynthet och börja använa iTunes helt och hållet - då det skulle bespara mig massor av tid och låtliste ändringar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in