Citat:
Ursprungligen postat av Dalakille
Finns det de som håller på med detta idag? Att man skriver dikter och sånger till någon man är kär i som man stöter på eller är ihop med? Typ "dina ögon glittrar som solstrålar min själ längtar efter dig." Eller ses det som fjantigt idag?
Vad skulle ni göra om någon ni är kär i började skriva dikter och sånger till er? Och skulle ni kunna tänka er att göra det själva? Själv är jag inte så poetisk av mig så det är inte min grej. Tycker det känns lite fjantigt också, lite 1700 tal.
Jag kan göra det om andan faller på, och jag känner starkt för den kvinna jag är ihop med, men å andra sidan är jag poetiskt lagd.
Sedan kan jag säga det att i en kärleksrelation är en dikt eller sång om den är gjord med äkta känsla något som de flesta tjejer/kvinnor älskar oerhört mycket. Jag lovar dig att göra du ngt sådant så får du garanterat ligga.
Jag tycker också att romantik är väldigt underskattat i dagens samhälle, det är gesten som sådan som är det viktiga, precis som små presenter och överraskningar. Många tjejer längtar oerhört mycket efter den sortens bekräftelser. Den kille som vågar bjuda på sig på det sättet är ingen fjant utan en modig karl som vågar visa känslor på ett sårbart och nära sätt.