2008-12-08, 13:05
Bannlyst
Tja
Jag har flertalet problem med min vista dator

Snabb info om datorn : Intel Q6600 @ 2.4 ghz 8 MB 8 gb ram 800 mhz Gigabyte 8800 Gts Och en Hdd på 750 Gb.

Kört vista (64bit) på den någon månad nu och sen kommer problemen jag har Sp 1 . Och de flesta uppdateringar efter det men nu vill inte uppdateringarna installera sig utan datorn bara står och säger uppdateringar installeras stäng inte av datorn och så har den fått stått i ca 1 dygn och då va den fortfarande på 0 %.

Fler problem är att jag kan inte installera Daemon Tools eller alkohol 120 pga internal error eller dyligt och för att fixa det så skaffar jag Stp tror jag det heter.

Men När jag ska installera det så kommer alltid en BSOD (bluescreen) Och samma sak händer när jag ska installera Google Earsth av någon anledning...

Så vet ni någonting jag kan göra för att fixa skiten?

//druddio
Citera
2008-12-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druddio
Tja
Jag har flertalet problem med min vista dator

Snabb info om datorn : Intel Q6600 @ 2.4 ghz 8 MB 8 gb ram 800 mhz Gigabyte 8800 Gts Och en Hdd på 750 Gb.

Kört vista (64bit) på den någon månad nu och sen kommer problemen jag har Sp 1 . Och de flesta uppdateringar efter det men nu vill inte uppdateringarna installera sig utan datorn bara står och säger uppdateringar installeras stäng inte av datorn och så har den fått stått i ca 1 dygn och då va den fortfarande på 0 %.

Fler problem är att jag kan inte installera Daemon Tools eller alkohol 120 pga internal error eller dyligt och för att fixa det så skaffar jag Stp tror jag det heter.

Men När jag ska installera det så kommer alltid en BSOD (bluescreen) Och samma sak händer när jag ska installera Google Earsth av någon anledning...

Så vet ni någonting jag kan göra för att fixa skiten?

//druddio

Du kan inte försöka att reparera windows installationen?
Citera
2008-12-08, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pinnennet
Du kan inte försöka att reparera windows installationen?
Försvinner inte en massa saker då?
Citera
2008-12-10, 19:17
Bannlyst
Det går inte att reparera windows eftersom att datorn vägrar hitta skivan och även om jag ändrar om i bios så att den ska boota från dvd så gör den inte det vad ska jag göra????!?!?!?!?!
Citera
2008-12-10, 21:02
Medlem
De problem du har verkar så omfattande och rör så olika områden i Vista att det känns som du kommer att bespara dig en massa bortkastad tid och frustration "in the long run" genom en omistallation. Även om du lyckas ta dig förbi dem här problemen så kommer det troligtvis att dyka upp nya problem längre fram känns det som.
Senast redigerad av EddieX 2008-12-10 kl. 21:05.
Citera
2008-12-10, 21:05
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieX
De problem du har verkar så omfattande och rör så olika områden i Vista att det känns som du kommer att bespara dig en massa bortkastad tid och frustration "in the long run" genom en omistallation. Saken är att även om du lyckas ta dig förbi dem här problemen så kommer det troligtvis att dyka upp nya problem längre fram.
Fast om ni datorn inte hittar skivan för att reparera så kan det bli lite knivigt att starta installationen...
Citera
2008-12-10, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast om ni datorn inte hittar skivan för att reparera så kan det bli lite knivigt att starta installationen...
Precis!! Den vägrar att hitta skivorna oavsett liksom men skaffar en annan dvd läsare imorgon och ser om det löser problemet men tvivlar eftersom att den hittar tomma skivor ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in