• 1
  • 2
2008-12-08, 15:04
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weed-man
Verkligen, jag brukar lägga mig och lyssna på musik med rummet becksvart, får små fina hallucinationer
Ja, jag har aldrig fått några hallucinationer på Zopiklon som på Zolpidem; men nu tycker jag dom är mycket bättre. Man blir inte alls lika borta och börjar "kakmonstra" sig heller. Det är skitsoft att kolla på film eller spela tvspel om man inte går och lägger sig. Man blir helt inne i vad man än gör. Städar, spelar, glor på tv. Förut tyckte jag Stilnoct var bättre, men jag har ändrat uppfattning. Dessutom sitter Imovane i mycket längre än nockar.

Edit: Man vänjer sig tom med den den där jävla metallsmaken efter ett tag, det trodde jag aldrig. Men jag tycker Imovane har mycket mindre av den bi-effekten än Zopiklon! Är det bara jag som tycker så?
Senast redigerad av alprazolam_ 2008-12-08 kl. 15:07.
Citera
2008-12-08, 19:29
Medlem
Theralen funkar fina fisken för mig, får både droppar och kapslar utskrivet. 2-3ml så sover jag som en gud och är pigg dagen efter, men det där verkar vara väldigt individuellt.
Citera
2008-12-09, 00:27
Medlem
mindwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madfox
Theralen funkar fina fisken för mig, får både droppar och kapslar utskrivet. 2-3ml så sover jag som en gud och är pigg dagen efter, men det där verkar vara väldigt individuellt.

Hur fick du dom?/anledning etc/ sen har du gått länge till den doktorn

tackar för alla svar, dock orkar jag inte läsa nu då jag dricker öl och ärlite små stenad, har använt röka som gottnatt medecin.

GASH(;
PEACE OUT!
Citera
2008-12-09, 01:26
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindwalker
har använt röka som gottnatt medecin.

GASH(;
PEACE OUT!
Det är du inte ensam om nu
Citera
2008-12-09, 03:48
Bannlyst
Citat:
tackar för alla svar, dock orkar jag inte läsa nu då jag dricker öl och ärlite små stenad, har använt röka som gottnatt medecin.

GASH(;
PEACE OUT!
Har faktiskt bytt ut alla mina sömnbenzos mot röka och det känns bra ända tills man upptäcker att det blir sjukt dyrt
Citera
2008-12-10, 14:59
Medlem
mindwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Har faktiskt bytt ut alla mina sömnbenzos mot röka och det känns bra ända tills man upptäcker att det blir sjukt dyrt

Jo jag vet, hade nyligen ca9k ( början av nov och jag studerar) och nu har jag 2.4k kvar och behöver betala mobilräkningen, har funderat på att odla några blommor, men om man kollar upp kostnaden för att få en bra strain och setup så tar det tid innan man går i plus.
Citera
2008-12-10, 19:23
Medlem
evions avatar
Citat:
Tackar.

hur fick du tag på dom? sjukan/gatan/internet? Skulle verkligen behöva något som ger mig en stabil sömn men inte en så stor hangover.

GASH
Rekommenderar Stilnoct/Imovane (ev. Sonata om de fungerar för dig) eller Halcion för dess korta halveringstid. Med dessa preparat löper du knappast någon risk för hangover, om du nu inte överdoserar, eller är överkänslig mot någon av substanserna.

Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Jag har, till natten, 0,25-0,5mg triazolam för insomnande och 1-2mg flunitrazepam mot uppvaknanden, men för mig vinner röka överlägset mot bensodiazepiner (förmodligen också pga mitt långvariga benso-bruk) när det gäller att somna och slippa uppvaknanden. Röka tycks också fungera lika bra även under en längre tid, i alla fall som sömnhjälp, men ruset tenderar ju att bli mindre spännande efter en längre periods bruk. Priset kan ju vara till en nackdel, har du provat att blanda pregablin, cannabis, benso och alkohol? Detta fungerar för mig, dock inte dagligen eftersom toleransen på pregablinet skjuter i höjden väldigt fort. Till sommaren kanske du kan fundera på att med gröna fingrar anordna en liten trädgård?
Mvh
Senast redigerad av evion 2008-12-10 kl. 19:34.
Citera
2008-12-10, 20:07
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Har haft svåra sömn problem sen ca 8månader tillbaka. Har funderat på att gå till läkaren för att få sömnpiller eller dylikt. Men nu till fråga; vad ska man säga för att läkaren ska ge piller? Har haft en År som har varit upp-och-ner, 4 vänner, närmre och inte lika nära vänner, har gått bort under 8månaders tid. Kommer det vara nog med anledningar? orkar inte skriva ner allt, kommer ta för lång tid.

GASH(;

Mina sömnproblem (sov max 4 timmar per natt, ofta bara två-tre) pågick under nästan två år. Till slut drabbades jag mer och mer av ångest (sömnbrist är i längden helt destruktivt för både kropp och själ). Lösningen blev psykmottagningen där jag fick utskrivet en mindre dos Cipralex per dag. När de väl började verka, oj oj. Sov som ett litet barn! Innan hade jag prövat lite allt möjligt: propavan, immovan mfl, stesolid, valium... Samtliga hjälpte på sin höjd några nätter, sedan var det kört igen. Därför tror jag inte på insomnings- respektive sömnmedel när man har riktiga sömnproblem. De döljer bara symptomen, och det bara knappt.

Min rekommendation är att du gör samma sak: Vänder dig till psyk (de är mycket bättre numera än de var förr).
Citera
2008-12-10, 20:10
Medlem
Pinkskins avatar
Förresten: Börja för allt i världen inte sänka dig med alkohol och piller i kombination! Fungerar fint första tiden, men sedan vänder det och allt blir bara värre. Dvs
Citera
2008-12-10, 20:16
Medlem
evions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Förresten: Börja för allt i världen inte sänka dig med alkohol och piller i kombination! Fungerar fint första tiden, men sedan vänder det och allt blir bara värre. Dvs

Mja, jag har genomgått en relativt kaosfylld period där blev var helt personlighetsförändrad genom medicinering av högdos Xanor. Alkohol, gräs och en hel del annat var också inblandat. Mådde väldigt dåligt och minns inte mycket av den perioden som varade under en sommar, men efter det har jag lärt mig att handskas med benso och alkohol, och numera har jag respekten (och toleransen) och känner att jag har rätt bra koll på hur mycket flödder jag kan ta med alkohol. Dessutom är alkohol så tråkigt i sig, med bens blir det lite roligare. Jag tror att man måste varit ute i den ena extremen för att kunna hitta till en lagom nivå när det gäller sådana förrädiska, hate-to-love- preparat som bensodiazepiner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in