2008-12-08, 11:04
Medlem
Hejsan!

Igr frskte jag att uppgradera min Xp 32-bitars till Vista 64-bitars.

Allt flyter p normalt tills det att datorn staratar om (som den ska) och en svart skrm med texten "Windows frbereds fr att startas fr frsta gngen" eller ngot liknande visas. Den visas ju ganska lnge ibland. Men den visas i ungefr 20 minuter! Sen kommer det efter ett tag upp en skylt dr det str ungefr att installationen inte kunde startas och att jag ska frska gra om hela installationen.

Och startar jag bara om datorn kommer det upp en skylt som sger att installation har sttt p ett problem och behver gras om helt.

Sen efter det provade jag med bara 1 gb ram (hrt talas om krngel med 4gb) men det blev samma resultat.

Ngon som vet vad det kan vara?

Min dator:

intel duo 2.4ghz
nvidia 8800 gts
4 gb ddr2 crosair
750 gb wd
Citera
2008-12-08, 12:08
Medlem
En frga, varfr byta frn XP till Vista?????
Citera
2008-12-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *Mohammed*
En frga, varfr byta frn XP till Vista?????

Flera. Dels spelare jag in videoguider som jag lgger upp p min hemsida. Tanken r att guiderna skall knnas "frscha" och d knns det bttre med vista. Sen hller jag ocks p och programmera ett rstigenknningsprogram och vista har ett mycket bttre innbyggt i sig n det som ligger p xp.

Jag mste byta till 64-bitars fr att utnyttja mina 8 gb och d tnkte jag byta till vista. Hade vista innan, men bytte tillbaka till xp fr lite mer n ett halvrsen. Men nu fr det bli vista igen.

Men trden handlade ju egentligen om hur det hr problemet skall kunna lsas. Tror jag ska prova med en annan skiva senare idag och se om det kan vara det.
Citera
2008-12-08, 16:09
Medlem
Ok d fattar jag, att bara byta frn vista till XP utan anledning skulle ju vara helt galet dumt Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in