Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-08, 10:20
  #1
Avstängd
Frågande Freddes avatar
Vi står inför förändring i världen, NWO flyttar fram sina pjäser, folk förgiftas med fluorid, månlandningen är en bluff och 9/11 kommer i repris till 2012 då vi även får träffa på en tvilling sol med Nephelim som kommer komma och göra våra vackra flickvänner på smällen med syfte att skapa en ny slavras.

Även om allt detta är nog för att få de flesta att ligga vakna om nätterna är det något helt annat som sysselsätter mina tankar. Det är den smått egna personen Aleister Crowley, för er som inte vet var det en lovande schackspelare som valde att bli en magiker istället. Han frammanade en ande/demon som gav han reglerna för den nya religion som skall komma, Thelema (eller 93 för er som behöver veta vad det står för). Det som dock slår mig med denna herre är att han trots en relativt blygsamma tillgångar har kunnat påverka världen på ett sätt som få förstår och till en början förnekar när de får det framlagt för sig. Beatles, Rolling Stones, Ozzy Osbourne för att nämna några musiker har blivit starkt påverkade av Aleister Crowley. Jack Parsons, uppfinnaren som möjliggjorde resor till månen, var en av hans lärjungar, vår favorit scientolog L. Ron Hubbard hade även lite att göra med Aleister Crowley. Det stannar inte där, vår favorit pundare Timothy Leary hittas även som en satellit till Aleister Crowley och så håller det på i all oändlighet.

Den fråga som håller mig vaken är hur Aleister Crowley har kunnat få en så pass stor påverkan på det samhälle vi har idag? Det här är alltså en kille från (övre?) medelklassen som dansar runt lite i världen och i efterhand visar sig vara den person som påverkade 1900-talet mest av alla. Så vad är era tankar och idéer om Aleister Crowley, var han en galning som lyckades samla en skara lika tokiga personer runt sig eller finns det mer bakom, denna herre? Är han en egen man eller ett verktyg för NWO? Spekulera fritt och håll inte tillbaks.
Citera
2008-12-08, 17:05
  #2
Avstängd
Har lyssnat på en svensk ljudbok om hemliga sällskap där det nämndes den del om Crowley. Författaren kändes smygande positiv till hemliga sällskap och även Crowley.

Peter Carlsson - Hemliga Sällskap , för de som är intresserade.
Fick intrycket att att han ägnade sig åt sexuella riter, perversa saker och skrev en del böcker. Kanske är lockande för vissa och många inom eliten tar efter honom. Är väl vissa personer som faller för sånt, för mig kändes det mest sjukt när jag lyssnade på vad han höll på med.
Citera
2008-12-08, 17:34
  #3
Avstängd
Frågande Freddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av migatt
Har lyssnat på en svensk ljudbok om hemliga sällskap där det nämndes den del om Crowley. Författaren kändes smygande positiv till hemliga sällskap och även Crowley.

Peter Carlsson - Hemliga Sällskap , för de som är intresserade.
Fick intrycket att att han ägnade sig åt sexuella riter, perversa saker och skrev en del böcker. Kanske är lockande för vissa och många inom eliten tar efter honom. Är väl vissa personer som faller för sånt, för mig kändes det mest sjukt när jag lyssnade på vad han höll på med.
Detta var ditt 93:e inlägg! Tillfälle? Knappast!

Det finns mycket intressant om AC vad jag funderar på är hur han lyckats få så stor genomslagskraft för sina idéer...

sommarlov: vet du vad som hänt med penisen?
Citera
2008-12-08, 22:14
  #4
Medlem
Machiavelis avatar
Har läst lite om Aleister Crowley i boken "In I Det Okända" utgiven av Det Bästa.

Och han verkade ju inte vara speciellt gillad bland "eliten".
Han blev utkastad ur 3 länder och karakteriserades i tidningarna som "världens mest ondskefulla människa" och "lastbarhetens konung".
Han kallade sig för "Det Stora Vilddjuret", som han hämtat från Uppenbarelseboken.
Han bildade det hemliga ockulta sällskapet Astrum Argentinum, eller Silverstjärnan.
Och utövade något som Crowley kallade för "sexuell magi".

Han skrev boken The Book Of The Law, som enligt honom hade dikterats av hans heliga skyddsängel Aiwass, präst i den egyptiske guden Hoor-Paar-Kraats tjänst.

Jag tror inte att han var mer än en smula sinnesrubbad kille.
Citera
2008-12-09, 12:02
  #5
Medlem
SLOBs avatar
trams raderat

/mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback