2008-12-08, 03:05
Medlem
Min dator låter mig inte logga in på msn eller de flesta hemsidor. Jag kommer som tur in på google och Flashback, men går däremot inte att ta sig in på wikipedia. På msn´s felundersökning står det:

Det gick inte att ansluta till tjänsten. Orsaken kan vara felaktig proxy- eller brandväggsinställningar. Kontrollera proxy- och brandväggsinställningarna. Proxyinställningar finns under alternativen för windows Live messenger. Läs intruktionerna från återföräljaren angående brandväggsinställningar.

Jag har norton antivirus och brandvägg.

Problemet uppstod helt plötsligt när jag satt inne på msn och wiki. Klicka vidare på wiki och den bara stod och laddade, när jag startade om datorn kunde jag heller inte logga in på msn. Så jag försökte tanka firefox för jag trodde det var problem med explorer men nej! går inte att komma in på mozillas hemsida. Någon som har nån lösning!
Citera
2008-12-08, 03:13
Medlem
Nailss avatar
Du har antagligen Bredbandsbolaget som leverantör.

Citat:
Under natten 2008-12-08 kl. 02:00-06:00 genomför vi underhållsarbete i Stockholm, Göteborg, Skövde, Borås, Växjö, Trollhättan, Östersund och Borlänge. Detta kan innebära störningar i vissa av våra tjänster i och runt om dessa orter under denna tid
Citera
2008-12-08, 03:15
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma
Min dator låter mig inte logga in på msn eller de flesta hemsidor. Jag kommer som tur in på google och Flashback, men går däremot inte att ta sig in på wikipedia. På msn´s felundersökning står det:

Det gick inte att ansluta till tjänsten. Orsaken kan vara felaktig proxy- eller brandväggsinställningar. Kontrollera proxy- och brandväggsinställningarna. Proxyinställningar finns under alternativen för windows Live messenger. Läs intruktionerna från återföräljaren angående brandväggsinställningar.

Jag har norton antivirus och brandvägg.

Problemet uppstod helt plötsligt när jag satt inne på msn och wiki. Klicka vidare på wiki och den bara stod och laddade, när jag startade om datorn kunde jag heller inte logga in på msn. Så jag försökte tanka firefox för jag trodde det var problem med explorer men nej! går inte att komma in på mozillas hemsida. Någon som har nån lösning!

Avaktivera brandväggen. Funkar det fortfarande inte så ta bort proxy inställningen på browsern. Sista alt gå in på din router och kolla inställningarna.
Citera
2008-12-08, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nails
Du har antagligen Bredbandsbolaget som leverantör.

Jag har breddbandbolaget men jag bor i Lund, aja borde vara detta tack så mycket.
Citera
2008-12-08, 03:31
Medlem
Folkskyggs avatar
Jag som startat om modem, router och undrar vad det är för helvetes trojan/virus jag fått in på datorn.

Kommer inte ens åt bredbandsbolagets hemsida.

Det märkliga är, på en server ligger flera sidor, varav några av dem kommer jag åt och några inte. Alla har ju samma dns'er, haha.
Citera
2008-12-08, 03:39
Medlem
Har samma problem just nu med BBB och det ger väldigt underliga problem, precis som du beskriver. FB funkar klockrent medan vissa sidor är stendöda. Kommer inte åt min server t.ex. eftersom den har unikt externt IP. Otroligt störande. Hoppas de är klara snart.
Citera
2008-12-08, 04:24
Medlem
Citat:
Under natten 2008-12-08 kl. 02:00-06:00 genomför vi underhållsarbete i Stockholm, Göteborg, Skövde, Borås, Växjö, Trollhättan, Östersund och Borlänge. Detta kan innebära störningar i vissa av våra tjänster i och runt om dessa orter under denna tid

Jag bor i norrbotten, jag hoppas verkligen inte att dom räknar det som närliggande till dessa städer? Fyfan så skrattretande. Nog för att vi är vana vid längre avstånd här uppe, men det där är att ta i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in