De har ju stängt av alla möjligheter att använda POST så det är ju inget vidare kul att använda den tjänsten... Vill man kunna chatta eller maila anonymt så måste man betala. med kreditkort. Och så var den anonymiteten borta. Bättre tips kanske går att få?
Om du även vill kunna irc:a, maila, icq:a anonymt kan du använda dig av t.e.x Sockschain (finns på http://www.ufasoft.com/socks/ ).
Detta fungerar så att du i programmet lägger till ett antal proxyservrar som tillåter anonym access, för ökad säkerhet kan du även chaina proxies (lägga till ett antal proxies efter varandra). Du ställer sedan in ditt webb/icq/irc/mail program att surfa lokalt mot den port du angivit i programmet och sedan surfar du så att säga igenom de proxies du ställt in.
Jag är tyvärr pedagogisk som en armlös chimpans, så enklast är att du surfar in på sidan ovan och läser lite mera om hur detta fungerar. Lista på anonyma proxies kan t.e.x hittas på http://www.deny.se.
sry om jag drar upp en gammal tråd, men hade varit kul ifall någon orkade förklara lite hur det här programmet funkar? hittade inget på deras hemsida
får igång skiten, uppdaterar och kontrollerar proxy listan, kopplar om explorer till att koppla via proxy 127.0.0.1:1081 skriver in en hemsida, programmet reagerar och börjar bygga upp kedjan, men sen bara lägger skiten av, den kopplar ner kedjan och återgår till standby och explorer säger "ogiltig begäran" eller något i den stilen, är det någon av mina proxies som inte låter mig koppla upp?
Edit: Lyckades surfa en hög nu.. men är rätt säker på att dom proxie's som ligger färdiga i programmet är skit.. nån som vet nån sida med lista på bra proxies?
hehe jo jag vet.. senaste grejen du vet =) nae men visste inte vad jag skulle skriva riktigt.. så kom jag på att "aha! man fyller ju i skiten i rutan använd proxy", så då skrev jag det.. eller ja öhhmm typ iallafall, min egen hemmagjorda-mej-själv-proxy-grej =) moralen i historian är att jag själv inte minns varför jag skrev så, och försöker hitta på en bra anledning till varför jag gjorde det, för att bevisa för mej själv att jag inte har altzhimers..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!