2008-12-07, 16:51
Medlem
För ett par timmar sen fick jag den briljanta idén att gå in på min lillebrors dator, jag tryckte f8 och gick in på felsäkert läge, sen loggade in på adminstratörskontot "han hade inget lösenord till det"

Innan det hunnit ladda klart så hör jag att han kommer, så jag trycker in "start-knappen" tills datorn stängs av och låtsas att jag var och letade efter något där. Då till det roliga, när han sedan skulle starta datorn så kommer den bara fram till windows-loggan, sen startar datorn om. Likadant i felsäkert läge, jag försökte använda windows cdn och reparera windows, till ingen nytta. Vill helst undvika att installera om Xp då alla filer försvinner då.

Tacksam för hjälp då jag inte är särskilt populär för tillfället och han hotar med skadestånd.
Citera
2008-12-07, 18:00
Medlem
Packans avatar
Fick exakt samma problem i fredagskväll.
Precis innan windows-inloggning ska komma upp, så startar datorn om. Även i felsäkert och senast fungerande...
Tur att man har en laptop som backup.

Tänkte ge mig på att försöka fixa detta nu, första steget är väl som du säger att försöka reparera med WinXP-skivan.

Hur funkar det här med Bootdisk (Cd rom), är det något som jag/vi kan tänkas ha nytt utav?
Det var så pass längesen jag som jag sysslade med detta, så har ingen större koll.
Citera
2008-12-07, 19:12
Medlem
Packans avatar
Min verkar fungera nu igen.

Jag körde CHKDSK C: /R /P.
Citera
2008-12-08, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Min verkar fungera nu igen.

Jag körde CHKDSK C: /R /P.

Ah, fan, nu när jag har formaterat om hela satskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in