• 1
  • 2
2016-06-13, 11:54
Medlem
Myrtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Men antingen är dom i för små format så man ej kan se måtten eller texten, eller så kommer man in på någon "köpsida" där man kan köpa ritningarna... så nej det är inte fullt av dom på google

Scrolla ned i länken
http://87.237.214.120/~alternat/inde...opic=109550.20

Du BORDE kunna se måtten, tycker jag.
Citera
2016-06-13, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrten
Scrolla ned i länken
http://87.237.214.120/~alternat/inde...opic=109550.20

Du BORDE kunna se måtten, tycker jag.

Doch anser jag att det inte är ett hönsHUS utan mer som en hönshusfriggebod haha... nä men det är ju löligt litet och dom säger själva att det är avsett för typ 3-4 höns...

kanske skulle nämnt det tidigare att jag vill ha ritning för ett normalstort hönshus för 15-20 höns.
Citera
2016-06-13, 13:50
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Men antingen är dom i för små format så man ej kan se måtten eller texten, eller så kommer man in på någon "köpsida" där man kan köpa ritningarna... så nej det är inte fullt av dom på google

Högerklicka på bilden och öppna den i en ny flik sedan sparar du ner bilderna i din dator och när du sedan öppnar upp den i din dator kan du ju zooma en hel del; då ska du nog kunna se måtten.

Om du inte är nöjd med ritningarna du plockat hem kan du ju kasta dem direkt igen.
Citera
2016-06-13, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Högerklicka på bilden och öppna den i en ny flik sedan sparar du ner bilderna i din dator och när du sedan öppnar upp den i din dator kan du ju zooma en hel del; då ska du nog kunna se måtten.

Om du inte är nöjd med ritningarna du plockat hem kan du ju kasta dem direkt igen.

Har försökt göra detta men dom är i alldeles för kass upplösning för att kunna göra så...
tror du jag skrivit och efterlyst här ifall jag inte testat allt sånt googleskit redan?
Citera
2016-06-13, 14:02
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Har försökt göra detta men dom är i alldeles för kass upplösning för att kunna göra så...
tror du jag skrivit och efterlyst här ifall jag inte testat allt sånt googleskit redan?

Ptja, folk skriver ju allt möjligt här utan att först kolla själva... Så vad vet jag...

Menar du ett verkligen ett hönshus eller är det egentligen en fullstor hönsgård (Med hus och inhägnad.) du vill ha tag på ritningar till?

Våra höns (24 st) går lösa på gården dagtid så här års och håller sig bara i hönsgården senhöst, vinter och tidig vår. Hönsgården är ca 25-30m² och själva hönshuset (Deras del av ett litet gammalt brygghus vi har på gården.) är nog bara på ca 6-7m². Den kalla delen av året är de ändå inte särskilt intresserade av att vara utomhus (När det är som allra kallast går de inte ut över huvud taget.), men kan om de vill.
Citera
2016-06-20, 15:01
Medlem
dödsknivens avatar
Vi utgick från en ritning till ett utedass och moddade om den för att passa bättre som hönshus. Ca 4 kvm och drygt 2 m takhöjd vid dörren och sluttande med ett stort men ej alltför ljusinsläppande fönster (huset byggdes i princip runt vårt fina fönster). Jag är glad att vi ordnade ordentligt hus med isolering och plåttak för att slippa byta ruttnande brädor och ändra i efterhand, men å andra sidan var det betydligt krångligare än vad jag räknade med... Hönsgården behövs knappast någon ritning till, den köttade vi bara upp där det passade in, en 30kvm eller så.

Tänk på att de vill ha sandbad inne och ute. Som reden kör vi numer plastlådor typ, efter att vi fick en invasion av kvalster som gärna bosatte sig i trät i träredena. Jävligt smidigt att kunna lyfta ur för rengöring etcetera. De är känsliga för drag, men för väl isolerat gör att det kan bli väldigt varmt och fuktigt i huset sommartid vilket är kalas för parasiter. Vi extraisolerar när temperaturen kryper ner med typ hampavadd som bara är att häfta fast i springorna för att sen ta bort när det blir varmare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in