Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Efter att ha jmfrt storleken p de lutar det nu t en vanlig Macbook, vad klarar egentligen dess grafikkort?
Har sjlv fastnat i just denna tanken, grafikkortets betydelse vs storlek.
Nr man vl kommer till kritan: MBP r inte mycket strre "egentligen" men det r nd en vsentlig skillnad mot den ordinarie MB:en.
Rent tekniskt s r en MB tillsammans med en Cinema Display ett mycket bra val fr den bereste fotografen, dock vet jag ocks att det kan vara betryggande med kraften i en MBP, ven fast man inte kommer att tillmpa den srskildt ofta.
Fr att terg till din frga, MB:ens grafikkrets klarar "plenty", den r Mainstream.
Den anvnder inget intretgerat minne, utom lnar ifrn Arbetsminnet vilket gr att den inte lmpar sig fr grafisk tunga applikationer (Ls: tung multilayer grafik, video behandling). Dock s lmpar den sig vl till bde PS och annat kul ifrn Adobe, och jag antar att om man arbetat med tyngre saker s har man en stationr tillmpad t det ndamlet.
Men som sagt, jag r ocks fast - men det blir nog MB, MBP r helt enkelt fr klumpig fr det jag vill anvnda den till.
Edit: Inser att jag sger mot mig sjlv nr jag skriver att MB inte lmpar sig t grafiskt tyngre applikationer, fr att sedan sga att den duger fint t hela Adobes svit. Men jag antar att ni frstr grundtanken bakom det...