Tycker det är jävligt spännande måste jag säga, fattar liksom inte hur det går till. Hur gör man egentligen musik på en Amiga? Om jag skulle dra en gissning så är det väl att den är synkad till en PC på något sätt och det används endast amigas chip?
Det kan ju knappast finnas diverse musikprogram i amingan liksom
Vore fett att höra om det är någon här som sysslar med sånt! Används ju fortfarande i dom fetaste electrolåtarna
Tycker det är jävligt spännande måste jag säga, fattar liksom inte hur det går till. Hur gör man egentligen musik på en Amiga? Om jag skulle dra en gissning så är det väl att den är synkad till en PC på något sätt och det används endast amigas chip?
Det kan ju knappast finnas diverse musikprogram i amingan liksom
Vore fett att höra om det är någon här som sysslar med sånt! Används ju fortfarande i dom fetaste electrolåtarna
"Danger" tex, mycket amiga samples...
Tipsa Tipsa Tipsa!
Du var inte med på den tiden hör jag. Det finns massvis med musikprogram på amigan. Underteckand använde Noisetracker och gick sedan över till Protracker.
Gräver upp den här stackars gamla tråden i hopp om att få tips på någon passande tracker som kan emulera Amiga-soundet. SoundTracker var ju tydligen inte Windowskompatibel.
Vidare hör jag gärna om det är någon här som komponerar själv. Tycker den klassiska cracktro/demomusiken är ofantligt mycket skönare än "äkta" 8bit.