• 3
  • 4
2008-12-06, 20:43
Medlem
Henrik Sordins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajkenMajken
Men precis! Det är det här jag tänker på. Även om det hela är lite reversed way. Men precis. Skönt att höra att det ändå funkar. Jag vill ju inte att folk ska överösa mig med kött bara för att jag börjar äta litegrann

Nejjösses, jag tror inte folk kommer ta det för givet att du äter kött så länge du är tydlig med vad du vill och inte vill äta. Du kan kanske börja med att smaka lite på kött när du blir bjuden på middag, och när folk frågar om du börjat äta kött så säger du helt enkelt att du är nyfiken på kött. Jag antar att människor i din närhet vet att du varit vegetarian så deras sunda förnuft lär ju hindra dem från att ta dig för "köttätare" bara för att du smakar när det ser gott ut.

Som sagt, det finns folk som inte tycker om fisk men äter lax ibland; varför skulle det vara mer fel att vara lite petig med vad för sorts kött man äter?
Citera
2008-12-07, 01:11
Medlem
Desertwalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Sordin

Som sagt, det finns folk som inte tycker om fisk men äter lax ibland; varför skulle det vara mer fel att vara lite petig med vad för sorts kött man äter?

Jag tror det är mer accepterat att vara petig vad för kött man äter än att vara vegetarian, men TS är van att vara vegetarian och då är man van vid att ofta skit och folk som tycker att man är besvärlig. Så TS jag tror det är lugnt, många kommer säkert bara vara nöjda att du börjat äta lite kött och är övertygade om att du snart kommer börja äta allt kött. De flesta köttätare är övertygade om att kött är det bästa som finns.
Citera
2008-12-07, 15:15
Medlem
Krests avatar
Jag började som du men slutade som vegetarian. Man började undvika "dåligt" kött och till slut undviker man allt. Men jag mår bättre än någonsin så jag är nöjd.
Citera
2008-12-07, 21:15
Medlem
MajkenMajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krest
Jag började som du men slutade som vegetarian. Man började undvika "dåligt" kött och till slut undviker man allt. Men jag mår bättre än någonsin så jag är nöjd.

Jag hängde inte med i svängarna här. Äter du kött nu? Nej?
Citera
2008-12-07, 21:18
Medlem
MajkenMajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalk
Jag tror det är mer accepterat att vara petig vad för kött man äter än att vara vegetarian, men TS är van att vara vegetarian och då är man van vid att ofta skit och folk som tycker att man är besvärlig. Så TS jag tror det är lugnt, många kommer säkert bara vara nöjda att du börjat äta lite kött och är övertygade om att du snart kommer börja äta allt kött. De flesta köttätare är övertygade om att kött är det bästa som finns.

Ja det där med att folk ska bli nöjda och tycka att jag tagit mitt förnuft till fånga efter alla dess år, det är jag lite rädd för. Jag tänker ju inte att kött är en jättebra idé, tycker fortfarande att man ska äta det sparsamt. Men människor brukar inte vilja förstå nyanser. Jaja. Dagens I-landsproblem kanske.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in