2008-12-06, 14:45
Medlem
RTDs avatar
Jag skulle installera nytt antivirus, så jag installerade ett, men jag avinstallerade inte det gamla så när jag ska starta datorn så kommer jag in på windows men då låser den sig helt, kan inte trycka någonstans, ska jag bara gå in på felsäkert läge och ta bort det gamla/nya och har ingen aning om hru man går in på felsäkert läge på min nya data men hur brukart det vara ?
Senast redigerad av RollerBoySE 2008-12-07 kl. 21:53. Anledning: rubrik
Citera
2008-12-06, 15:06
Medlem
RTDs avatar
snälla svara, har hittat på google att man ska trycka f8 vid uppstarten, är det när windows laddar ?
Citera
2008-12-06, 15:18
Medlem
Ireqoms avatar
Haha du har ju svaren framför dig varför inte bara prova direkt? =D

F8 när windows loggan laddar och då trycker du flera gånger tills laddningen tar slut. Då kommer du starta i felsäkert läge.

Och det bör funka att av installera det gamla AV:t då.
Citera
2008-12-06, 15:22
Medlem
RTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ireqom
Haha du har ju svaren framför dig varför inte bara prova direkt? =D

F8 när windows loggan laddar och då trycker du flera gånger tills laddningen tar slut. Då kommer du starta i felsäkert läge.

Och det bör funka att av installera det gamla AV:t då.
tack för svaret, men det händer faktist inget när jag trycker på f8 flera gånger som du sa, tangentbordet lyser inte då ... ska testa ställa in, vänta !
Citera
2008-12-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RTD
tack för svaret, men det händer faktist inget när jag trycker på f8 flera gånger som du sa, tangentbordet lyser inte då ... ska testa ställa in, vänta !

starta datorn och dra ut elsladden bara, brukar fungera för mig om min dator blir cp fast du kanske har löst problemet
Citera
2008-12-06, 18:09
Medlem
Twofishs avatar
Är det ett usb-tangentbord?
Om du inte har legacy usb support påslaget i bios kanske det inte fungerar innan du kommit in i Windows. I så fall får du koppla in ett vanligt PS/2 tangentbord.

Vilket antivirus är det du vill avinstallera?
Norton kan vara svårt att få bort ibland, men följande verktyg bör fixa det:
http://service1.symantec.com/Support...05033108162039
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in