• 1
  • 2
2008-12-07, 19:21
Medlem
Flytande_argots avatar
Ett tips när man råkat göra nån sån där "trycka på en knapp samtidigt som man gör en spasmrörelse med mushanden så en katalog eller fil försvinner någonstans"-grej är att trycka CTRL + Z och göra en Undo. Brukar kunna rädda de flesta såna här situationer.
Citera
2008-12-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surepal
Systemåterställning brukar funka bra.

Annars kan man tanka Trinity Rescue Kit (TRK) och köra NTFS-delete som åter skapar en hel del av nyligen borttagna filer.
Citera
2008-12-09, 23:38
Medlem
Rick Derriss avatar
Jag har struntat i det. Testade dvs. aldrig programmet som jag blev rekommenderad.

Efter ett par dagar kändes det snarare skönt att ha så mycket ledigt utrymme på hårddisken och beskrivningen "viktiga filer" känns inte längre särskilt relevant.

Tack ändå för råden, kanske hjälper de någon annan i nöd någon gång.
Citera
2008-12-10, 03:57
Bannlyst
Hahah. rofl
Citera
2008-12-10, 06:02
Medlem
tubularBells avatar
Känner igen mig själv i din situation.

Har inte sällan blivit av med något för mig otroligt värdefullt bara för att inse att det kanske inte var så viktigt..

Sedan är det självklart skillnad på sådant som man personligen anser är värdefullt och "tappar-jag-bort-detta-blir-jag-av-med-jobbet"-saker
Senast redigerad av tubularBell 2008-12-10 kl. 06:06.
Citera
2008-12-15, 19:36
Medlem
fotograffs avatar
Tjenna.
har ett liknande problem som TS. Jag rensade bland alla mina bilder i mappen "mina bilder" häromadn, och råkade deleta en mapp som jag inte skulle ha deletat. Märkte idag att jag råkat deleta 2000bilder som jag inte skulle ta bort alls. Jag har googlat som en dåre och bara hittat massa sidor som rekommenderar program för att rädda bilder från minneskort. Nu undrar jag om ni vet något program som räddar bilder som man tagit bort från datorn?
Sitter på fel dator nu men ska testa det där tuneup som har nämnts tidigare.
mvh F
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in