• 1
  • 2
2008-12-09, 12:43
Bannlyst
En arbetskamrat skulle lämna in ett halsband eller något smycke till polisstationen för ett tag sedan. Innan hon fyllt i papperen helt och hållet frågade hon vad som händer med grejen om ingen hittar den.
"Den säljs på polisauktionen" fick hon till svar, och pengarna skulle tydligen polisen behålla själva.

"Nehej, då skiter jag i att lämna in den" sade hon och ryckte tillbaka den ur polisens hand, till polisens stora förtret.

Om man lämnar in någonting ska man fan få nånting för det, inte ska det gå till polisens kaffekassa, dit kan pengar gå för saker dom själva hittat eller beslagtagit.
Citera
2008-12-09, 12:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I'maduck
En arbetskamrat skulle lämna in ett halsband eller något smycke till polisstationen för ett tag sedan. Innan hon fyllt i papperen helt och hållet frågade hon vad som händer med grejen om ingen hittar den.
"Den säljs på polisauktionen" fick hon till svar, och pengarna skulle tydligen polisen behålla själva.

"Nehej, då skiter jag i att lämna in den" sade hon och ryckte tillbaka den ur polisens hand, till polisens stora förtret.

Om man lämnar in någonting ska man fan få nånting för det, inte ska det gå till polisens kaffekassa, dit kan pengar gå för saker dom själva hittat eller beslagtagit.

Det där låter ju helt sjukt. Jag vet inte hur det ser ut idag, men för ca 10-15 år sedan hittade jag en fet jävla stereo i låda som någon glömt på hatthyllan i en buss. Jag tog med den då detta var en lokalbuss i Stockholm, därefter åkte jag till Norrtälje med en annan buss och lämnade in den på station där, ingen kom till Norrtälje och hämtade den så efter ett tag fick jag komma tillbaks och hämta min nya stereo.
Citera
2008-12-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I'maduck

Det går inte till polisen. Gör du anspråk på det hittegods du lämnar in så tillfaller det dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in