2008-12-05, 19:06
Medlem
Flytande_argots avatar
Ja, som rubriken säger, kommer ni på några bra exempel på tillfällen när skådespelare från en serie dykt upp som sig själva från den serien fast i en annan serie om ni förstår vad jag menar?

Det enda jag kommer på så här på rak arm är inte ett klockrent exempel men det får duga eftersom det är det enda jag kommer på!

När Michael J Fox slutade i Spin City så berättar han att han börjat jobba åt nån miljöorganisation (har jag för mig) och nämner då att han också kommit i kontakt med en riktigt dryg jävla republikan vid namn Alex P. Keaton vilket också är Michael J Fox fast hans karaktär i TV-serien Family Ties.

Har ni några fler exempel? Och vi behöver väl inte nämna uppenbara saker som att Herkules dyker upp i Xena eller att de olika karaktärerna i CSI-serierna ibland gästspelar hos varandra.
Citera
2008-12-05, 19:09
Medlem
Squalos avatar
Jordan och Woody Hoyt från Crossing Jordan har varit med i flera avsnitt av Las Vegas.

Karaktärerna från NCIS var med i ett par avsnitt av JAG för att introduceras innan man började visa NCIS.
Citera
2008-12-05, 19:28
Medlem
Tord_Ywels avatar
Family Guy och American Dad gjorde en liten crossover i Family Guy s06e05 Lois Kills Stewie.
Citera
2008-12-05, 19:36
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Jordan och Woody Hoyt från Crossing Jordan har varit med i flera avsnitt av Las Vegas.

Karaktärerna från NCIS var med i ett par avsnitt av JAG för att introduceras innan man började visa NCIS.

Även Las Vegas karaktärerna har vart med i Crossing Jordan, om jag inte minns helt fel
Citera
2008-12-05, 19:37
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag kom på ett exempel till som inte riktigt är det jag själv efterfrågar, men va fan, vi kan väl bredda tråden lite?

I ett avsnitt av Supernatural dyker Linda Blair upp som polis (hon som spelade den besatta ungen i Exorcisten) och på slutet när hon går iväg så tittar bröderna på varandra och säger något i stil med, "Visst verkade hon bekant på nåt vis?".

Så har ni några såna där små easter eggs så kan ni posta dem också. Finns det youtube-avsnitt av händelsen så kan ni väl dessutom länka?

Här är en liten intervju med Linda Blair där hon pratar om avsnittet och det innehåller dessutom ett klipp, dock inte själva easter egg-ögonblicket:

http://www.youtube.com/watch?v=MjUVKNJO5Rc
Citera
2008-12-05, 19:48
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jag kom på ett exempel till som inte riktigt är det jag själv efterfrågar, men va fan, vi kan väl bredda tråden lite?

I ett avsnitt av Supernatural dyker Linda Blair upp som polis (hon som spelade den besatta ungen i Exorcisten) och på slutet när hon går iväg så tittar bröderna på varandra och säger något i stil med, "Visst verkade hon bekant på nåt vis?".
Det är som i NCIS, säsong 2, avsnittet The Meat Puzzle, där Gibbs säger att Ducky såg ut som Illya Kuryakin när han var yngre.
Citera
2008-12-06, 01:11
Medlem
booreds avatar
Var drar man gränsen för inte så uppenbar?

Där iaf den första inte så uppenbara från Angel/Buffy(klippet ihopklippt från båda serierna, B4x01-A1x01)
http://www.youtube.com/watch?v=z2xocJgiBGI#
många mer eller mindre uppenbara följer ju sedan...
Senast redigerad av boored 2008-12-06 kl. 01:34.
Citera
2008-12-06, 01:27
Medlem
Bajsfacistens avatar
Bart Simpson går med i Cartmans, i South Park, kamp mot Family Guy.
Citera
2008-12-06, 01:55
Medlem
Skors avatar
Ett X-files avsnitt var filmat som ett avsnitt av Cops, s7ep12 "X-Cops". Sen var väl Lance Henriksen och hon som spelade hans fru från Millennium med i ett avsnitt också som riktigt slut efter att den serien avslutats. Plus att lite karaktärer från X-files var med i The Lone Gunmen spinoffen.
Senast redigerad av Skor 2008-12-06 kl. 02:03.
Citera
2008-12-06, 02:23
Medlem
KraftSheriffens avatar
Steve Urkel från Family Matters dök upp i ett avsnitt av Step By Step där han skulle hjälpa en av flickorna, Al, med självkänslan eller hur det nu var.

Jesse och Michelle från Full House var med i ett avsnitt av Hangin' With Mr. Cooper. Jag minns inte riktigt handlingen där.
I första avsnittet av Hangin' With Mr. Cooper använde de Growing Pains gamla "set".

Turtlarna, Teenage Mutant Ninja Turtles, gjorde ett gästspel i en Power Rangers-serie.
Senast redigerad av KraftSheriffen 2008-12-06 kl. 02:43.
Citera
2008-12-06, 02:34
Medlem
Maniks avatar
George Clooney och Noah Wyle från Cityakuten var med i ett avsnitt av Vänner som läkare.

http://www.youtube.com/watch?v=Y6GHIqHOXJw

Edit:

Även Helen Hunt och hennes väninna från serien "Mad about you" har varit med i ett vänneravsnitt.

http://www.youtube.com/watch?v=-AIDlL_lIpA
Senast redigerad av Manik 2008-12-06 kl. 02:39.
Citera
2008-12-06, 02:47
Medlem
Lady Tesss avatar
Var en crossover på CSI och Without A Trace förra hösten. En FBI agent från New York och Without a trace dök upp i Las Vegas och CSI och sen dök Grissom upp som CSI utredare i NY i Without a trace (som går efter CSI i USA) direkt efter att CSI avsnittet var slut. I stort sett bara huvudkaraktären som dök upp i "den andra" seriens avsnitt. SVT och femman gick ihop här i Sverige och sände avsnitten efter varandra, först CSI i femman och sen Without a trace direkt efteråt i nån svt-kanal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in