2008-12-05, 18:01
Medlem
tjena jag har ett stort problem, jag har minst 50% processoranvänding när jag tittar i aktivitetshanteraren. Jag har windows Vista och tittade därför i resursövervakaren för att se vad som får min processor att ständigt jobba hårt.

Då upptäcker jag att det är en fil som heter spoolsv.exe som tar upp mellan 48-50 % av processorn hela tiden och filen beskrivs som ett "undersystem för utskriftshanteraren" .

Jag har ingen skrivare i min lägenhet och behöver således inte detta men jag kan inte ens hitta filen spoolsv.exe

Detta är inte ett tillfälligt problem utan det har varit så här några veckor.

Har någon nåt förslag vad jag kan göra?
Senast redigerad av Vart 2008-12-05 kl. 18:14.
Citera
2008-12-05, 18:25
Medlem
Twitters avatar
kolla denna kanske kan hjälpa dej.
http://www.alltompc.se/pcakuten/spoo...00_procent.asp

Virussök datorn och ladda upp en hijackthis log eftersom detta kan vara orsakat av en trojan.
Citera
2008-12-05, 18:40
Medlem
Carbonites avatar
Kan du gå in på egenskaper på processen?? Då borde du kunna se vart den håller hus! Men som föregående sök efter virus!
Citera
2008-12-05, 20:18
Medlem
jag har nu gjort en virussökning med AVG och fick inga virus/infektioner/etc. har en daglig scan av virus autmatiskt inställd också.

Jag har tittat som du sade efter skrivarprocesser men inga sådana finns väntande.

Man kan dessutom inte får mer ifnormation om processen i fråga verkar det som tyvärr

tack för svaren men har ni något annat förslag eller kanske byta virusporgram?
Citera
2008-12-05, 21:21
Medlem
927s avatar
skriv services.msc kör >ok
scrolla ner till print spooler, dubbelklicka på den raden och där väljer du stoppa och inaktivera >ok
Citera
2008-12-05, 22:18
Medlem
Carbonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
skriv services.msc kör >ok
scrolla ner till print spooler, dubbelklicka på den raden och där väljer du stoppa och inaktivera >ok
Det måste ju funka om någonting, (om det inte är något virus) att jag inte tänkte på det.
Citera
2008-12-05, 23:57
Medlem
927s avatar
jag iofs är det ju lite märkligt om det är MS filen tar så mycket cpu men avg hitta ju inget
Citera
2008-12-06, 14:16
Medlem
skabbhundens avatar
Hade samma problem men efter en scan+sweep med Nod32 och Superantispyware så försvann det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in