2003-08-10, 11:23
Medlem
Securions avatar
Varför har vi våra altare mot väst?
Väst är ju Leviathans vädersträck...

Nån som vet?
Citera
2003-08-10, 13:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Just därför.

Detta är ju inte heller något krav, utan mer för enkelhetens skull då folk börjar ritualerna åt väst, och därmed kan stå rakt mot altaret.

Kan är ganska säker på att det är därför, men jag kan ha fel iochmed att jag inte är LaVeyan och inte har sådana "krav".
Citera
2003-08-10, 13:17
Medlem
Securions avatar
Satan, Belial, Lucifer och Leviathan... Varför skulle Leviathan vara värdig vårt altares position mer än nån av dom andra rituella vädersträcken...?

Kan inte hitta nåt svar i "The Satanic Rituals" heller....
Citera
2003-08-10, 13:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Leviathan står med i Sigil of Baphomet, som ska hänga på väggen.
Citera
2003-08-10, 13:24
Medlem
Securions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snerka

Hmm... Nu fattar jag inte. [img]http://www.click-smilie.de/sammlung/traurig/sad-smiley-016.gif[/img] Baphomet är ju självklar ovanför altaret, men varför ha altaret åt väster...?
Citera
2003-08-10, 13:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Citat:
Ursprungligen postat av Snerka

Hmm... Nu fattar jag inte. [img]http://www.click-smilie.de/sammlung/traurig/sad-smiley-016.gif[/img] Baphomet är ju självklar ovanför altaret, men varför ha altaret åt väster...?

Leviathan representeras i Sigil of Baphomet till skillnad från de andra, och därför hänger man sigiellt i hans vädersträck.
Iochmed att sigillet ska hänga över altaret så blir det i väst.
Citera
2003-08-10, 13:29
Medlem
Securions avatar
Citat:
Leviathan representeras i Sigil of Baphomet till skillnad från de andra

Gör han?
Visste ärligt inte att det var Leviathan... [img]http://www.click-smilie.de/sammlung/traurig/sad-smiley-026.gif[/img]
Citera
2003-08-10, 13:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Citat:
Leviathan representeras i Sigil of Baphomet till skillnad från de andra

Gör han?
Visste ärligt inte att det var Leviathan... [img]http://www.click-smilie.de/sammlung/traurig/sad-smiley-026.gif[/img]

Han är bara med som tecken. De hebreiska bokstäverna stavar Levithan.
Citera
2003-08-10, 13:37
Medlem
Securions avatar
Aha... Ok. Tack för informationen.
Citera
2003-08-10, 13:47
Medlem
Securions avatar
Kan väl tillägga att jag bara varit med vid två ritualer...
Citera
2003-08-10, 20:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Altare mot väst?

Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
Citat:
Varför har vi våra altare mot väst?
Väst är ju Leviathans vädersträck...

Nån som vet?
När Jesus kommer på yttersta dagen *fniss* skall han komma västerifrån. Därför var alla gravar också placerade så förr att framsidan på gravstenen var riktad västerut. Norr är de onda makternas väderstreck enligt den svenska kyrkan iaf. Därför hade kyrkorna förr inga fönster åt norr och låg alltid öst-västligt, aldrig nord-sydligt. I min församling i Bohuslän ligger en av Sveriges äldsta kyrkor fö (1100-talet). På kyrkogården växer en ask, som enligt legenden skall nå över kyrkotaket (eller tornet?) på Domens dag. Detta låter väl som gammal hedendom snarare? Var kultplats där innan kristendomen kom. :idea:

Jo, det är ju oftast så att de gamla kyrkorna är byggda på gamla hedniska kultplatser. Tyvärr.
Citera
2003-08-10, 20:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Okej, nu kanske jag gör bort mig för jag har inte orkat läsa igenom särskilt många trådar här men exakt vad gör ni på era ritualer? Och ritualer? Hävdar ni inte att ni är ateister? :? Och Securion(?) har väl snackat om att sådana utbrytargrupper från de egentliga satanisterna som drar in "högre makter" är idioter. Vad gör ni isåfall på era ritualer som inte involverar några högre makter? Hur är eran tro på den magi som man ofta hör om när det gäller satanistiska kretsar.

Ajdu, blev förvirrat och konstigt inlägg men detta skyller jag på min okunskap. :P Var snälla och upplys mig om ämnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in