• 2
  • 3
2008-12-05, 12:53
Medlem
phunques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeroWolfe
Hej!

I detta fallet att man kan vara relativt säker på att det är någon i huset som har stulit dina tvättartiklar. Hur längesen var detta? Finns bokningstiderna kvar? Troligast är att personen efter dig har stulit dom. Då personen säkert såg dom och även såg sin chans att få gratis tvättartiklar. I stölder är det ofta detta som är anledningen till brottet. Att tjuven vill ha något som dom inte vill betala för. Därför stjäl han/hon det. Har du några i huset som känns skumma eller kanske rent ut farliga? Om du tittar i bokningen vem som var efter dig så är du på god väg. Var det en kvinna, homosexuell eller någon med utländsk härkomst så ökar misstanken. Hoppas att du kan lösa detta fall. Jag skall ha kvar det i åtanke och se om jag får någon känsla för vem det kan vara.
Hej!

Ja, incidenten är höljd i dunkel. Då detta inträffade för ca. 3 veckor sedan, kan jag inte erinra mig vilka som hade bokat tvättstugan de aktuella tiderna. Det bor en svartmuskig typ i trappen som jag tror kommer från Jugoslavien, om det kan vara någon ledtråd. Tycker du jag ska sätta upp lappar i hissen och efterlysa det försvunna godset?
2008-12-05, 13:36
Medlem
ArturoBandinis avatar
TS> kan du inte klura ut huruvida remoH är förståndshandikappad eller inte? med tanke på att han inte kan se att du fånar dig (på ett festligt sätt dock) så börjar man fundera.
2008-12-05, 13:44
Medlem
remoHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
TS> kan du inte klura ut huruvida remoH är förståndshandikappad eller inte? med tanke på att han inte kan se att du fånar dig (på ett festligt sätt dock) så börjar man fundera.

Förståndshandikappad?? Känns mer som att du e det :
Tror du verkligen han fånar sig?
Killen verkar juh riktigt seriös om inget annat.. men samtidigt så
är det väll rätt bra med männsikor som skojjar rundor här..
Men att engagera sig så pass mycket ser jag inte som att fåna sig ..
Men du har iaf rätt om att han e festlig
2008-12-05, 13:51
Medlem
C M Burnss avatar
Dagens brott:

Igår köpte jag 5 öl. Sedan drack jag 4 av dem därefter somnnade jag. Jag vaknade precis, och när jag öppnar kylskåpsdörren finns där ingen öl. Vart tog den femte ölen vägen?

Jag är ganska lång, har varit med i scouterna och min granne gillar Oasis.
2008-12-05, 13:55
Medlem
NeroWolfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phunque
Hej!

Ja, incidenten är höljd i dunkel. Då detta inträffade för ca. 3 veckor sedan, kan jag inte erinra mig vilka som hade bokat tvättstugan de aktuella tiderna. Det bor en svartmuskig typ i trappen som jag tror kommer från Jugoslavien, om det kan vara någon ledtråd. Tycker du jag ska sätta upp lappar i hissen och efterlysa det försvunna godset?

Den erfarenhet jag har säger att gärningsmannen inte skulle ge sig till känna trots att du sätter upp lappar. Du skulle kunna knacka på hos dina grannar och höra dig för. Ställ frågor som "Jag var nere i tvättstugan nyss och hittade en påse tvättartiklar, tycker du jag skall ta den?" Svarar dom något i stil med "Nej absolut inte, det är ju stöld" så är du förmodligen fel ute. Svarar dom något i stil med "Javisst det är klart du skall" så är personen ytterst misstänkt
2008-12-05, 14:11
Medlem
webDings avatar
En kul tråd som räddade dagen.

Det speciella med denna typ av trådar är att det måste vara några som inte förstår skämtet för att det ska bli så här kul.

Underbart skrivet, speciellt som det verkar vara en yngre person som författat (problem med att skilja på han och honom).

Ett stort tack!

PS. Är själv inte talanglös, kan både dricka och blunda samtidigt!
2008-12-05, 14:32
Medlem
NeroWolfes avatar
Jag har kikat runt lite bland de olika ämnena på detta forum nu. Jag börjar bli festligt förtjust i det. Jag ser dock en röd tråd. Det är många som skriver saker som inte borde få skrivas. Någon borde ju hålla koll på detta tycker jag. Jag känner att jag är kvalificerad för det, med tanke på min bakgrund och min sysselsättning. Vad tycker ni om det? Jag kunde få någon form av konto där jag kan radera sånt som är trams eller som kan verka stötande mot folk. Man skulle kunna jämföra min tjänst här med en polis tjänst. Är detta en bra idé?
2008-12-05, 14:34
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeroWolfe
Du kan inte ha slarvat bort dom? eller glömt vart du har lagt dom?
Det är så roligt med Dessa TROLL trådar i alla fall när dom är välformulerade
2008-12-05, 14:48
Medlem
webDings avatar
Citat:
Det är många som skriver saker som inte borde få skrivas. Någon borde ju hålla koll på detta tycker jag.

Det konstiga är att ingen kommit på denna briljanta idé förut!

...och skulle det begås några brott på forumet så har vi rätt person på rätt plats, vad mer kan man önska?
2008-12-05, 23:08
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Okej, det här var en trolltråd men det var lite stil på den och den var rolig.
Jag har raderat en hel del inlägg, men tråden ska likväl låsas.

*tråd låst*

// Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in