Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-05, 07:23
Medlem
Tjenare, har ett litet problem... Ska bränna ut ett spel på skiva. Men problemet är att imagefilen är ca 4,9GB. Hur gör jag nu? Har sett att det finns double layer-skivor men då skriver den på båda sidorna va så man kan inte ha någon etikett?

Har sökt men inte hittat något! Vet inte heller om detta blev rätt forum men ja..
Citera
2008-12-05, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joockey
Tjenare, har ett litet problem... Ska bränna ut ett spel på skiva. Men problemet är att imagefilen är ca 4,9GB. Hur gör jag nu? Har sett att det finns double layer-skivor men då skriver den på båda sidorna va så man kan inte ha någon etikett?

Har sökt men inte hittat något! Vet inte heller om detta blev rätt forum men ja..

dual layer skriver inte på båda sidorna av skivan så etikett funkar bra. Dock måste man juh ha en duallayer brännare. annars finns det ju blueray. Sen om man riktigt vill så går det att bränna lite mer än 4,7gig om jag inte minns helt fel.
Citera
2008-12-05, 08:16
Medlem
Tack för svaret! Men alla dvd-läsare kan inte läsa dual-layer va?
Citera
2008-12-05, 08:29
Medlem
CronoSs avatar
De flesta nyare dvdspelare läser duallayer men alla dvdbrännare kan inte bränna duallayer.
Citera
2008-12-05, 09:15
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Tack för svaret! Men alla dvd-läsare kan inte läsa dual-layer va?
Är det ett konsollspel eller datorspel?
Citera
2008-12-05, 09:26
Medlem
SlaktarKents avatar
Finns skivor som är större än 4.7 GB men de kostar också en extra krona!
Citera
2008-12-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Är det ett konsollspel eller datorspel?

Dator...
Citera
2008-12-05, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarKent
Finns skivor som är större än 4.7 GB men de kostar också en extra krona!

aha, jag letade lite snabbt men hittade bara dual-layer som var större. Du får gärna länka!
Citera
2008-12-05, 22:13
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
aha, jag letade lite snabbt men hittade bara dual-layer som var större. Du får gärna länka!
Känner inte till dessa cd-skivor. Om de finns har de förmodligen ett väldigt högt pris.

Om jag vore du skulle jag satsa på Dual-Layer. Om din brännare kan bränna DL så kan den definitivt läsa skivorna också.

Vet du om din brännare kan bränna dual-layer? Om inte, kan du posta tillverkare och modellnamn på antingen dator eller brännare?
Citera
2008-12-05, 22:17
Medlem
brianmolkos avatar
kolla om denna logga finnspå den http://www.tomshardware.se/lagring/cd_dvd/20040827/images/dl-logo.gif
Citera
2008-12-05, 22:21
Medlem
Citat:

Kanske inte är vad du söker men ett alternativ är ju att helt enkelt dra ner dem på ett usbminne tillsammans med t.ex. deamontools.

Tar inte mycket längre tid att starta och att få tag på usbminnen över 4.7 gig är ju knappast något problem.
Citera
2008-12-06, 11:45
Medlem
Usb minne på 8 gb finns på Netto för 145 eller vad de nu kosta :P

Min far hitta dvd skiva med 8 lr 6 gb på maxi men han köpte ingen =/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto