• 1
  • 2
2008-12-06, 01:37
Medlem
saksammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Egentligen borde jag ignorera allt nedtrackande på feminismen i tråden också men eftersom det är så få som har någon koll på det ämnet i den här tråden så måste jag ändå ta upp det. Jag har träffat ett flertal feminister som sysslat med bdsm-sex, både som dominant och som undergiven part och både i homo- som i heterosexuella relationer och som gillar det som fan och som sysslar med det aktivt, så där är ni helt ute och cycklar.

Ja, är inte faktum att många som håller på med BDSM också är aktiva i den queerfeministiska rörelsen? Typ en militant parodi av den heterosexuella vaniljsexet med passiv kvinna och aktiv man där föreställningar om hur sex ska gå till vänds upp och ner på.

Jag tror att ni som skyller på feminsimen att förnedringssex svartmålas i media skjuter i fel mål. Skyll hellre på konservativa a la KD.
Citera
2008-12-06, 12:32
Medlem
Feminismen i sig är inte på något vis oapplicerbar på bdsm. Däremot så mediabilden av feminism, som vi ju alla vet sällan är så himla korrekt, målar ut på alla möjliga håll och kanter att kvinnor minnsan ska vara jämställda, och tills det är det ska de sträva efter det. På alla fronter, i alla lägen. Och det är matas man med vare sig man vill det eller ej.

Om en kvinna fick frågan 'Du har 2500 kr mindre i lön än din manliga kollega med exakt samma arbetsuppgifter och utbildning, hur känns det?' och kvinnan svarade att 'Det är väl skitsamma, jag är nöjd med min lön, och det är ju männen som ska försörja familjen egentligen' skulle det bli ramaskri. Det är ett uttalande som inte är politiskt korrekt.

På samma sätt som när folk medger att de är för jämställdhet mellan könen i alla lägen, men ja det är faktiskt hon som diskar och han byter däck på bilen, så 'måste' de lägga till att 'men det är för jag tycker det är roligt att diska och han tycker det är roligt att byta däck'.

Dvs allt som inte är jämställt och könsrollsneutraliserande 'måste' försvaras, den känslan finns hos för många. Och att då inte bara sticka ut hakan och tycka att man tänder på förnedringssex, utan i mottagaränden, det får folk att dra en hel massa slutsatser. Och media att rota upp nån psykolog som måste orera om att det kan bero på förträngda övergrepp i barndomen, diverse psykologiska felkänslor osv, och så rotar vi fram en annan psykolog som talar om farorna, och kryddar det med statistik om folk som blivit strypta av sin internetdejt som förresten var satanist ungefär.

Och skriver inte ett ord om att en D/s relation (sexuell eller generell) kräver lyhördhet, jämställdhet osv, och att det alltid, alltid är den undergivna som i realiteten HAR makten.

Det fåtal ggr det är dokumentärer om BDSM eller D/s så är de oftast i Outsider eller liknande som redan sätter dit suspekthetsstämpeln. Och i 9 fall av 10 portätteras då en domina med en undergiven man. När det är en dominator/master med en undergiven kvinna vinklar tar de helst med 24/7 förhållanden där hon inte ens får välja frukost själv..

Och säg att du tänder på att bli dominerad, vara undergiven och bestraffning och 9 av 10 medelsvensson ser någon form av ridpiska inblandad t ex, helt enkelt för den otroligt nishade mediebilden.

Dvs, den bild som medelsvensson får på näthinnan är producerad av media, och den är inte vacker. Och där ingår både den sneda bilden av feminism (att meningen med feminism är att byta ut patriarkatet mot ett matriarkat) och jämställdhetssträvan som norm, och den skeva, vaga bilden på vad Dominans/undergivenhet, BDSM etc innebär.

Och media skriver vad medelsvensson vill läsa om, på det sätt medelsvensson vill läsa om.
Senast redigerad av Cathastrophia 2008-12-06 kl. 12:35.
Citera
2008-12-08, 16:38
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saksamma
Jag tror att ni som skyller på feminsimen att förnedringssex svartmålas i media skjuter i fel mål. Skyll hellre på konservativa a la KD.

Absolut, bra sagt!
Det är ju faktiskt bland de konservativa som de mesta fördomarna existerar, inte minst när det gäller sexualitet. Så om man ska leta efter en fiende så är det ju dit man ska vända sig. och inte mot feminismen.
Citera
2008-12-09, 01:06
Medlem
vättes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Absolut, bra sagt!
Det är ju faktiskt bland de konservativa som de mesta fördomarna existerar, inte minst när det gäller sexualitet. Så om man ska leta efter en fiende så är det ju dit man ska vända sig. och inte mot feminismen.
Ha! Vilket önsketänkande.

Feminister vill över allt annat känna sig frigjorda och progressiva, så därför försöker de oförtröttligen skylla den puritanska sexualmoral de själva skapat på en inbillad parodi av neokonservativ kristen höger.

Visst, du kan säkert gräva fram någon obskyr BDSM-feminist om du ligger i, men prova att höra dig för om vad politiker, kolumnordbajsare och övriga batixhäxor enligt mall A1 tycker om förnedringssex. Det är dessa som har makt att påverka, inte attackqueerflatan du rotat fram på det lokala kommunistfiket, och de är så frigida att de får pastor Åke Green att framstå som Hans Sheike vid jämförelse.

Om vi multiplicerar in faktorn "makt över andra människors liv" så är de kristna i Sverige tusen gånger mer frigjorda än ni feminister, även om jag vet att ni aldrig i livet skulle erkänna det för er själva.
Citera
2008-12-09, 01:41
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vätte

Feminister vill över allt annat känna sig frigjorda och progressiva, så därför försöker de oförtröttligen skylla den puritanska sexualmoral de själva skapat på en inbillad parodi av neokonservativ kristen höger.

Visst, du kan säkert gräva fram någon obskyr BDSM-feminist om du ligger i, men prova att höra dig för om vad politiker, kolumnordbajsare och övriga batixhäxor enligt mall A1 tycker om förnedringssex. Det är dessa som har makt att påverka, inte attackqueerflatan du rotat fram på det lokala kommunistfiket, och de är så frigida att de får pastor Åke Green att framstå som Hans Sheike vid jämförelse.

Om vi multiplicerar in faktorn "makt över andra människors liv" så är de kristna i Sverige tusen gånger mer frigjorda än ni feminister, även om jag vet att ni aldrig i livet skulle erkänna det för er själva.

Du får leva i den tron om du vill. För jag tror att du är alldeles för inskränkt på den här punkten för att kunna se vidare.
Jag har nog enbart haft sex med feminister och jag har hittills haft ett jävligt bra sexliv. Nej, jag själv sysslar inte med just förnedringssex men jag håller mig knappast till någon slags vaniljvariant.

Dock tror jag, som förut redan sagt, att anledningen till medias negativa vinkel på det hela (om det nu är så) är på grund av just ordet förnedring och den negativa klang som ordet har och den ojämställdhet som det rent semantiskt innebär. Jag är dock ganska säker på att jag sett flera mer ingående artiklar om BDSM som inte alls har varit av helt kritisk art.
Citera
2008-12-09, 10:50
Medlem
saksammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vätte

Hur kan du påstå att kristna inte har någon makt när kristdemokraterna har lagt in veto mot homoäktenskap? Skulle du kalla denna föråldrade syn på äktenskap som förbehållen man och kvinna progressiv?
Citera
2009-01-10, 12:07
Medlem
Grishams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saksamma
Ja, är inte faktum att många som håller på med BDSM också är aktiva i den queerfeministiska rörelsen? Typ en militant parodi av den heterosexuella vaniljsexet med passiv kvinna och aktiv man där föreställningar om hur sex ska gå till vänds upp och ner på.

Ta och ge dig. Ta den här historien med tre hockeyspelare som hade sex med en 20-åring eller hur det nu var. Medierna var på dem som hökar. Kärringfeministerna skrev i sina krönikor att ingen, SÄGER INGEN, tjej kan gå igång på att ha sex med tre män samtidigt. KDarna lär tycka lika som feministerna. Men de hörs till och med mindre. Agda som sitter i riksdagen för KD är nämligen för pryd för att ens diskutera en sådan sak offentligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in