Hej!
Har ftt ngon form av virus p min dator. Hade ngot liknande problem fr tv r sedan, men minns inte riktigt hur jag kom till rtta p problemet frutom att jag fann ett gng virusprogram som jag frskt med ven nu. Problemet med dessa r att vissa av dem inte hoppar igng. Antingen beror det p att de inte funkar - eller s blockar det nuvarande viruset anvndningen av dem...
Vad som sker med min dator r att det kommer upp en ruta lngst ner till hger (kr med Windows XP) dr det str som fljer:
"Your computer is infected!
Windows has detected spyware infection!
It is recomended to use special antispyware tools to prevent data loss. Windows will now download and install the most up-to-date antispyware for you.
Click here to protect your computer from spyware."
Dock finns det ett program som tenderar att "ta bort" problemet - nmligen nr jag kr med SmitfraudFix. Men detta gller endast under en datoranvndning s att sga. Stnger jag av datorn och sedan stter p den s kommer rutan upp igen.
Kan tillgga att jag inte klickat p den dr rutan fr att ladda ner ngot. Br vl inte vara s att windows rekommenderar ngot sdant hr?
Kan ven tillgga att mitt antivirusprogram skerligen varit inaktivt under en lngre period. Slarvigt av mig - men det frndrar inte lget just nu.
Tacksam fr tips!