2008-12-04, 19:45
Medlem
estecos avatar
Jag har en Toshiba Satellite A40 med Windows XP sp3 (tror jag). En bärbar dator alltså. Den har fungerat bra hittills men nu startar den inte. När man försöker starta kommer det upp en meny med ca 4-5 olika alternativ:
Starta normalt
Starta felsäkert med kommandotolken
Starta i felsäkert läge
Starta med senste fungerande inst.

Oavsett vad man väljer kommer windowsloggan upp och den börjar ladda. Efter ca 20 sekunder blinkar skärmen till i blått och datorn startar om. Det går heller inte att komma in i BIOS vad jag vet. (har testat F1-12, del, enter, etc)

Jag har sökt och hittat många med samma problem, dock ingen som hade en lösning på problemet.
Jag är inte helt hemma i den här forum-delen så försök att stå ut med dåliga ordval och sånt.
Citera
2008-12-05, 07:48
Medlem
Carbonites avatar
Antar att det står något på bluescreenen! Hinner du se eller kan nu knäppa med en snabb kamera?
Citera
2008-12-05, 20:10
Medlem
estecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbonite
Antar att det står något på bluescreenen! Hinner du se eller kan nu knäppa med en snabb kamera?
Nej, hinner inte se och har ingen tillräckligt snabb kamera.

Jag har nu lyckats få den att köra en windows xp cd, men när man väljer instalera eller reparera windows så fastnar den på "38155 MB hårddisk 0 på ld 0 på buss 0 på atapi undersöks....
Jag har låtit den gå men den visar samma sak i över 24h
Citera
2008-12-05, 20:13
Medlem
Twitters avatar
låter som att du kommer behöva installera om operativsystemet
Citera
2008-12-06, 09:28
Medlem
Om du kan så prova med en annan hårddisk.
Har haft samma problem ,då var det fel på hdn.
Citera
2008-12-06, 13:52
Medlem
Precis samma problem

Jag har en gammal dator amd 2000 mega herthz något från 2003 och satte i ett annat nätagg från en intel burk 99-00 och tog en hårdisk som fungerar 130 gig maxor (Sitter i min mors dator). Startar normalt men sen får jag välja om jag vill starta windows i felsäkert läge eller vanligt trycker på något av alternativen och hårdisken snurrar igång sen riktigt snabbt dycker ett meddelade upp som man står

"Ett fel har uppstått" det är allt jag kan tyda innan datorna startar om.
Ska testa om Linux fungerar fungerar på burken men vi får se om jag har tid.

Det jag misstänker är mitt nätagg inte riktigt orkar men kan någon bekräfta eller dementera min funderingar?
Citera
2008-12-06, 19:50
Medlem
Har precis samma prolem med min hårddisk, vore tacksam om någon visste problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in