2009-02-02, 05:24
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
9 av 10 killar vill sätta på sina tjejkompisar. Resten är bögar.
Det lärde jag mig på fb.

Helt rätt, just därför ska tjejkompisar förbjudas, 90% av mina killkompisar hade lätt legat med mig även om de har tjejer och resterande 10% är faktiskt homo
Citera
2009-02-02, 08:33
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Det vettigaste är att dumpa den svartsjuka damen. Det dels jävligt svårt att bota svartsjuka och framför allt så har svartsjuka människor en förmåga att lägga upp sig efter väldigt lite övertalning, kort sagt svartsjuka människor är ofta otrogna själva. Troligast är dom svartsjuka just av den anledningen att dom helst skulle vilja "FROMPHA" (samlag utan förspel) med alla dom ser.
Citera
2009-02-02, 08:42
Medlem
Säg åt henne att hon får så lov att lita på dig. Om du nu vill vara med den här tjejen så kommer du inte klara av att hon håller dig tillbaka som hon gör. Säg att det inte handlar om att du väljer vännerna över flickvännen utan att det handlar om principer, du måste få träffa vilka du vill så länge du håller dig inom ramarna för vad som är okej i ert förhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
9 av 10 killar vill sätta på sina tjejkompisar. Resten är bögar.
Det lärde jag mig på fb.
Kan nog stämma.. Det är även en av anledningarna till att jag inte vill ha några "nära" tjejkompisar.
Senast redigerad av dellhem 2009-02-02 kl. 08:44.
Citera
2009-02-02, 09:02
Medlem
litlamins avatar
Givetvis är det inte okej att hon hänger med massa killkompisar om du inte får ha någon vidare kontakt med dina tjejkompisar.

Däremot har jag inga problem att sätta mig in i hennes situation, jag är inte direkt svartsjuk men går inte med på tjejkompisar som myser med film eller sover över hos min pojkvän. Inte heller att nya "tjejkompisar" dyker upp hela tiden. Min sambo är likadan och kräver såklart detsamma. Att HA tjej/killkompisar måste klart vara okej - man kan inte sluta leva. Däremot får man tänka sig för hur man umgås. Jag ligger inte och brottas med mina kompisar när jag har pojkvän, inte för att han kräver det utan för att jag inte vill. Det känns inte okej, helt enkelt.

Sen ÄR det lite kluvet det här med tjej/killkompisar. Jag är uppvuxen med killkompisar, och har gått i klasser med nästan uteslutande killar. Har mest killkompisar och har lite svårt för tjejor i grupp t ex. När jag träffade mitt ex var jag såklart väldigt tolerant med alla hans tjejkompisar eftersom att jag hade ju killkompisar. Dom kollade på film, satt i knäet, grät i hans knä, sov över osv osv. Jag ifrågasatte någongång varför dom var så jävla närgångna men hade ingenting att oroa mig över. Det var ju som mig och mina killkompisar bara. Jo tjena - det visade sig att han låg med hela högen, och framförallt den tjej som jag själv blivit bra kompis med under tiden.

Nu väljer jag att ställa lite mer krav än så på hur man uppför sig med och runt andra när man har partner, inte för att det per automatik skulle leda till otrohet utan för att det känns respektlöst.
Citera
2009-02-02, 10:16
Medlem
Chavalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mems
Singel=hänga med playboybunniespolare.
Inte singel=bara hänga med tjejpolare som är avsevärt fulare än din flickvän.
Its that simple!

Vilka shit-regler! Jag vill inte va tillsammans med dig
Citera
2009-02-02, 10:42
Medlem
Chavalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardWik
Hahahahahahaha, hon får umgås med sina killkompisar men du får inte umgås med dina tjejkompisar?

Ja min vän, nog fan förlorade du slaget.

Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Helt rätt, just därför ska tjejkompisar förbjudas, 90% av mina killkompisar hade lätt legat med mig även om de har tjejer och resterande 10% är faktiskt homo

Ja vet inte va du har för kåtbockar till killkompisar men det verkar som om du generaliserar RÄTTSÅ grovt där va?

Citat:
Ursprungligen postat av litlamin

Aj då det var ju olyckligt. Tycker det där kändes fittigt att utnyttja din goda tillit sådär.
Trevligt att du ändå inte blev helt paranoid över det och att, vad jag tror, du kom över det rättså bra. Jag gillar din inställning till läget.

Citat:
Ursprungligen postat av dellhem
Säg åt henne att hon får så lov att lita på dig. Om du nu vill vara med den här tjejen så kommer du inte klara av att hon håller dig tillbaka som hon gör. Säg att det inte handlar om att du väljer vännerna över flickvännen utan att det handlar om principer, du måste få träffa vilka du vill så länge du håller dig inom ramarna för vad som är okej i ert förhållande.

Har försökt, känns fruktlöst nu och orkar inte bry mig så mycket längre. Va ska man göra liksom
Senast redigerad av Chavalo 2009-02-02 kl. 10:49.
Citera
2009-02-02, 10:51
Medlem
Chavalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Det vettigaste är att dumpa den svartsjuka damen. Det dels jävligt svårt att bota svartsjuka och framför allt så har svartsjuka människor en förmåga att lägga upp sig efter väldigt lite övertalning, kort sagt svartsjuka människor är ofta otrogna själva. Troligast är dom svartsjuka just av den anledningen att dom helst skulle vilja "FROMPHA" (samlag utan förspel) med alla dom ser.

Näe.. det där låter inte alls som min tjej

Citera
2009-02-02, 10:54
Medlem
McQs avatar
Jag tycker INTE att du ska ge upp dina vänner.
Visst om hon mår jättedåligt av den här superheta tjejpolarn du har (och ni inte är jättetajta) så visst, det skulle jag kunna gå med på. Men då skall hon även veta att om detta händer dig så skall även du kunna begära detta för att slippa gå och må dåligt.

Du kanske är dålig på att visa din tjej hur mycket du älskar henne?, ge henne massor av kärlek och berätta vad hon betyder för dig. Du kanske till och med skall ta med henne till din vän så att hon känner sig tryggare med henne. Vem vet vad det kan leda till.. en mysig 3kant kanske
Citera
2009-02-02, 11:13
Medlem
Chavalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McQ
Jag tycker INTE att du ska ge upp dina vänner.
Visst om hon mår jättedåligt av den här superheta tjejpolarn du har (och ni inte är jättetajta) så visst, det skulle jag kunna gå med på. Men då skall hon även veta att om detta händer dig så skall även du kunna begära detta för att slippa gå och må dåligt.

Du kanske är dålig på att visa din tjej hur mycket du älskar henne?, ge henne massor av kärlek och berätta vad hon betyder för dig. Du kanske till och med skall ta med henne till din vän så att hon känner sig tryggare med henne. Vem vet vad det kan leda till.. en mysig 3kant kanske

Meh asså, jag är inte som henne. Jag mår inte dåligt av sånt, och blir sällan svartsjuk. Det enda e att jag blir irrad för att hon fortsätter umgås med sina killkompisar som ingenting och verkar inte alls ha tänker på att hon skällt ut mig om det hur länge som helst. Dessutom är hon ("den snygga tjejkompisen") inte så jävla superhetsnygg som hon verkar ha fått för sig. Hon tränar bara ofta å e fit liksom..

Haha trekant kan jag ju säga AAALdrig kommer att hända, har redan fått höra hennes inställning till det :P
Men ah, kärleken.. jo jag tycker jag är rättså bra på att visa det. Handlar mat, överraskar med vin, film, godis å annat..
Det enda är att jag ibland kanske försummar henne på grund av WoW

P.S
Det va hon som köpte WoW åt mig, så hon får skylla sig själv :P
Senast redigerad av Chavalo 2009-02-02 kl. 11:18.
Citera
2009-02-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chavalo
Har försökt, känns fruktlöst nu och orkar inte bry mig så mycket längre. Va ska man göra liksom
Då tycker jag det är dags att ställa ett ultimatum, det är inte ofta det är det rätta alternativet men i det här fallet verkar det vara det enda.
Citera
2009-02-02, 15:53
Medlem
Chavalos avatar
Äsch, mår ju inte dåligt av det å hon e gla'
Är bara lite irriterad men det släpper la!
Citera
2009-02-02, 17:27
Medlem
litlamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chavalo
Äsch, mår ju inte dåligt av det å hon e gla'
Är bara lite irriterad men det släpper la!

Bah, låt INTE bli att ta upp det med henne!
Massa irritation som bara ligger är aldrig käckt, dessutom så känns det som om ni behöver ta er ett snack angående vad ni anser är okej eller inte?

Ni är ju uppenbarligen väldigt olika just där. Det är inte schysst att hon ska lulla runt med killkompisar bara för att dom råkar vara fulare än dina tjejkompisar, då har vi liksom gått bortom all rim och reson känns det som.

Jag hade nog känt att det var betydligt mer viktigt för dig att kompromissa ochsåvidare om tjejen hade haft annan moral/andra värderingar än vad du har. Då kanske ni verkligen hade fått tänka till båda två?
Så verkar ju dock inte vara fallet eftersom att hon faktiskt själv umgås med sina polare utan dig och allt det där, hade det handlat om exempelvis respekt som i mitt fall så hade hon givetvis inte hängt runt obehindrat med sina kompisar medan du ska vara utan!
Handlar det om utseendefixering, svartsjuka och osäkerhet kanske hon verkligen behöver jobba med det, i kombination med att du ger det hela en chans och kanske tonar ner umgänget med tjejkompisarna lite? För att se om det blir bättre, menar jag. Annars kanske det blir svårt att få ett långt och fungerande förhållande om ni båda är olika och inte vill kompromissa?

(Och nej, jag tror inte att jag är paranoid, bara tuff och klar över vad jag tycker är okej! )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in