2008-12-04, 13:40
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante.i
ta tex trådar som rubriker "vista" hur är den rubriken då??
och frågan där är datorn hänger sig vad är fel är ju lika med det jag skrev och frågade då men den får vara olåst
2 fel = 1 rätt alltså? Inte mycket, va? Har du ens rapporterat den andra tråden?
2008-12-04, 15:06
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
så en fråga som man kan svara på saknar underlag??

ta tex trådar som rubriker "vista" hur är den rubriken då??
och frågan där är datorn hänger sig vad är fel är ju lika med det jag skrev och frågade då men den får vara olåst

sen att min tråd blev låst av en moderator och en annan som jag personligen känner tycker med de är konstigt men han vill inte blanda sig i mm av olika saker

En tråd behöver diskussionsunderlag. En ja/nej-fråga är sällan nog för det.

Sen vill jag yrka för att du tar det lite lugnt när du skriver, för det ser ut som om du skriver i brådska, och det är jobbigt att läsa då det saknas tydliga punkter och kommatecken för satsindelning o.dyl. En liten parentes, men värd att begrunda om du känner att du inte når fram ibland.
2008-12-04, 15:38
Bannlyst
Citat:
vet att de är fler än mig som tycker att det låses trådar helt utan anledning på FB, vore kul om ni kunde komma med synpunkter på detta och om ni tycker moderatorerna har för stor makt eller att de själva inte vill följa reglerna.
en tråd ska väl låsas om den inte följer reglerna och inte låsas utan vidare bara för att en person har en personlig åsikt eller

Det finns en tråd som jag saknar, att den är låst. Varför går inte Mod in i denna tråd raderar all trams och sen låser upp tråden och igen hårdar till reglerna för tråden? Jag följde denna tråd från början till slut och det var en väldigt intressant läsning. Det slutade med att den låstes. Men varför?

Så jag håller med dig TS, självklart kan man låsa en tråd om det är en jävla massa trams och skit. Men jag tyckte faktiskt att det finns ingen anledning till att låsa den tråden, det blev pajkastning åt höger och vänster i slutet. Men, öppnar tråden igen efter att mod har raderat en massa inlägg.

För ett bra tag sedan, kom jag in en tråd som var låst. Mod hade då rensat alla tramsinlägg och öppnat tråden. Varför inte göra samma med denna tråd? Är det för mycket begärt kanske?

Tråden jag pratar om är här: https://www.flashback.org/showthread.php?t=746193

Citat:
Ursprungligen postat av Tazqua
Har du några exempel där du tycker det har gått fel till?

Ja, se ovan.
Senast redigerad av Diskmaskinen 2008-12-04 kl. 15:43.
2008-12-04, 17:13
Medlem
rebbans avatar
Jag upplever att det äv väldigt sällan som det är felaktiga låsningar iaf i dom delarna jag hänger i.
Dom gångerna jag upplevt nått felaktigt har jag skickat pm till berörd modd och i 50% av fallen låses den upp.
2008-12-04, 17:32
Medlem
Ful Fisks avatar
Nu har jag inte titta in ditt specifika fall men det säger ju säg självt att även moderatorer kan göra fel, dom är ju människor och inga gudafigurer. Däremot är det ju generellt sätt väldigt hög standard måste jag säga. Om du har en klagan på en specifik tråd får du skicka ett pm till berörd moderator och motivera varför du vill ha tråden öppen.
2008-12-04, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Nu har jag inte titta in ditt specifika fall men det säger ju säg självt att även moderatorer kan göra fel, dom är ju människor och inga gudafigurer.

Absolut inte. Alla gör fel nån gång. Moderatorerna här inne är inga felfria människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Däremot är det ju generellt sätt väldigt hög standard måste jag säga.
Det tycker jag också. Den tråden var väldigt intressant att följa. Hur medlemmar resonerar kring varför inte flyktinga återvänder. Detta är ju ett ämne som ständigt pratas om hela tiden. Alla ska ju tillbaka nån gång. Vi tar emot dem under krigsförhållanden och sen ska dem hem igen. Men varför åker dem inte hem för? För dem har så mycket bättre här i Sverige. Jag tycker som sagt, den tråden var väldigt innehållsrik och bra att läsa fast många tramsade runt i slutet innan tråden gick i lås.
2008-12-04, 20:23
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Jag är ju den berörda moderatorn i TS problem. Jag har gett ett svar via PM. Här är det...

Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Citat:
Fråga om låsningen, vilken jag, WG2, väljer att inte publicera av hänsyn till ante.i

Tror att det är tredje tråden du startar om ditt cyanid ur bittermandelprojekt. Enligt din egen uppgift gör du detta för att ha tillgång till det när du ev. tänker ta livet av dig. Idioti att slabba med sån skit när man samtidigt uppger att man har ren kaliumcyanid.

Den enda slutsatsen jag kan dra av ditt agerande här är att du fjantar dig. Om du har KCN så finns det ingen anledning att kladda med halvruttet mandelvatten. Och om du nu ändå ska pyssla med vattnet, så borde det rimligen inte spela någon roll om det så utvecklas böldpest eller kolera i vattnet. När du väl tänkt dricka det så ska du ju ändå vara död efteråt, eller hur. Har du sett några lik med magsjuka?

Frågan hade kunnat funka i Medicin, detta postades i Kemi. Därför låste jag den sista tråden.

/Mod

I det specifika fallet gällde alltså låsningen att tråden var placerad i fel forumdel. Hade TS skrivit lite tydligare så kanske det hade framgått att han undrade om det var cyanid kvar i det halvruttna slabbet. Men tyvärr var inlägget...hmmm...dåligt utformat, rent språkligt. Så det framgick inte tydligt nog.

/Mod
2008-12-05, 00:21
Moderator
tobess avatar
Frågor angående låsningar, raderingar o.s.v. ska tas med moderator i PM.

Finns det rent generella frågor kring när man låser en tråd finns det ett antal trådar om detta, bara att söka och posta i någon av dessa.

*klick*

/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in