2010-04-18, 20:58
Medlem
Zezzys avatar
Har fallet varit uppe i det australienska programmet "missing persons"?
Citera
2010-04-18, 21:18
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezzy
Har fallet varit uppe i det australienska programmet "missing persons"?

Här är han i alla fall med på...
http://www.missingpersons.gov.au/profile.aspx?Id=1286

...fast hans fall kanske inte har visats på tv?
Citera
2010-05-03, 13:34
Medlem
Max Castor
Jodå han har varit med ett antal ggr på missing persons Tv programmet därnere och även på den version som sålts till någon svensk kanal folk har ringt och berättat om det ..
Ja det är nu 5 år sedan något hördes senast så det är svårt att veta om mer kommer fram ...

Lever han eller bor han lite avsides på någon ort därnere ... som Harriet Vanger i Stieg Larsson böckerna ...?
Om någon hör /ser något hör gärna av er !
Citera
2010-05-18, 00:52
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Sedan har jag kontakt med hans kompisar då och då och har väl förstått att han var trött på Sverige och kanske föräldrarna ... och kanske hade bestämt sig för lämna landet för gott redan när han reste...

Här antyder du eller/och hans kompisar att han var sur på föräldrarna av någon anledning innan han stack. Kan du minnas om detta stämde? Hade ni haft några större bråk innan han åkte? Om inte så har han ju iallafall meddelat sina kompisar att han var sur för något på föräldrarna...

Citat:
Hans gamla kompisar tror att han finns kvar i livet...

Varför tror hans kompisar det? Kan det helt enkelt inte vara så att han har hört av sig till sina vänner men inte till föräldrarna pga vad han nu är arg över? Det verkar ju oavsett som att dessa vänner vet en del som inte ni vet i alla fall. Och vad som också är lite lustigt är att ingen av hans vänner (tror jag) har varit inne i tråden (som max far) och skrivit, försökt hjälpa till med ledtrådar etcetera.
Citera
2010-08-09, 21:44
Medlem
Hej forummedlemmar en länk om Max i Standard lokaltidningen därnere
http://www.standard.net.au/news/local/news/general/a-parent-who-waits-in-hope/1906719.aspx
Citera
2010-08-09, 22:34
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Jag tror att han lever. Det känns inte som Max att göra en sån sak. Skulle inte förvåna mig om han sitter i Tibet och lever ett munkliv.
Citera
2010-08-14, 00:06
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuntyJack
Han har det nog lättare om han har några kunskaper de behöver, det kan ju vara nästan vad som helst. Finns det något Max är speciellt duktig på? Mecka med bilar, husbygge, e tc ??? Då erbjuder han något i utbyte mot husrum och mat, och sådant är ju alltid värdefullt.

Svaret på detta som du undrar fick vi nog i artikeln som Max far länkade till. Han är nog mer än välkommen i dessa "communities".

Citat:
Max is very clever in learning practical skills and crafts he picked up a lot from my grandfather and myself, like painting, gardening woodworking (and) work at the anvil.

http://www.standard.net.au/news/loca...px?storypage=0

Sedan så undrar man hur långt den "grupp" som han tillhör skulle gå i att skydda honom från upptäckt ??. Vi säger att han av någon anledning avlider medan han vistas där . Skulle de också begrava honom anonymt och sedan låta saken stanna dem emellan, om Max själv skulle uttryckt en sådan önskan medan han levde ??.

En annan sak som jag kom att fundera över är vad som stod i det "sista brevet till Sverige". Alltså det som fanns i paketet tillsammans med pengar och tillhörigheter. Om det var ett slags avskedsbrev så kan han ju tex lika gärna ha tagit livet av sig strax efter han sänt iväg det. Pratades det inte om att han , i alla fall en tid, var deprimerad ??

Ytterligare en fundering är om Max använde droger. I alla fall hasch brukat väl vara populärt i dessa "kretsar" eller är det jag som är fördomsfull nu ??.

Som sagt, vi får hoppas att han lever och har hälsan samt att han snarast hör av sig till far sin och övriga familjen.
Senast redigerad av Celeron 2010-08-14 kl. 00:12.
Citera
2010-08-19, 18:25
Medlem
en artikel som de inte fick riktigt rätt men som täcker nimbin Christiania därnere http://www.byronnews.com.au/story/2010/08/19/lismore-missing-castor-sweden/

time will telll

C
Citera
2010-08-23, 19:59
Medlem
en artikel till ingen höjdare men någon läser kanske
http://www.geelongadvertiser.com.au/article/2010/08/24/204021_news.html
Citera
2010-09-01, 12:38
Medlem
MinusLiLinuss avatar
Finns det fler bilder på Max?

Finns ju vissa likheter med den här personen till exempel: http://www.resdagboken.se/Web/Apps/Gallery/ImageDetails.aspx?id=237&epslanguage=sv&tid=246585 &imid=10992692&sort=1&uid=191150

Är lite svårt att se ordentligt på den bild som finns på Missing Persons hur han egentligen ser ut.
Citera
2010-09-03, 18:02
Medlem
Hej och Tack Tyvärr är det inte Max men håller med mycket likt ! Alla bilder är ju minst 5 år gamla och de gemensamma från resa har raderats .
Just nu är det ett så hett spår i Australien att en man har rest ner med bara några timmars varsel , han sitter på planet just nu .

mer vet jag inte förrän han varit på den plats som det kom rapport från , ett resultat av en av artiklarna ovan , kul att någon lästa
Citera
2010-09-03, 22:53
Medlem
bajsbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storbiber
Hej och Tack Tyvärr är det inte Max men håller med mycket likt ! Alla bilder är ju minst 5 år gamla och de gemensamma från resa har raderats .
Just nu är det ett så hett spår i Australien att en man har rest ner med bara några timmars varsel , han sitter på planet just nu .

mer vet jag inte förrän han varit på den plats som det kom rapport från , ett resultat av en av artiklarna ovan , kul att någon lästa

Kul att det kommit ett tips om Max!
Kan du uttala dig något som helst om tipset?
Om man hittat fynd, någon som tror sig sett honom osv?
Verkligen intressant, hoppas tipset ger något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in