2008-12-03, 14:08
Medlem
ManUniteds avatar
Kommer snart att bli gare till en macbook. Men d jag knappt har suttit vid en mac s undrar jag lite ver vilket os som man ska kra med.
r det ngon strre skillnad mellan tiger och leopard?....har hrt att leopard ska vara lite "tyngre" n tiger.

Datorn r en macbook 2ghz dual core och fr tillfllet r det 512mb ram, funderar dock p att uppgradera till 2gb d minnena r s pass billiga.

S min frga r helt enkelt om jag ska kra tiger eller leopard?
r det ngon strre skillnader gllande funktioner, programstd? r leopard mkt. mer krvande n tiger?

Tacksam fr svar/synpunkter!
Citera
2008-12-03, 14:20
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManUnited
Kommer snart att bli gare till en macbook. Men d jag knappt har suttit vid en mac s undrar jag lite ver vilket os som man ska kra med.
r det ngon strre skillnad mellan tiger och leopard?....har hrt att leopard ska vara lite "tyngre" n tiger.

Datorn r en macbook 2ghz dual core och fr tillfllet r det 512mb ram, funderar dock p att uppgradera till 2gb d minnena r s pass billiga.

S min frga r helt enkelt om jag ska kra tiger eller leopard?
r det ngon strre skillnader gllande funktioner, programstd? r leopard mkt. mer krvande n tiger?

Tacksam fr svar/synpunkter!
Leopard.
Citera
2008-12-03, 14:26
Medlem
-jOE!s avatar
Du skall absolut kra Leopard tycker jag! Om det r en nyare MacBook-modell s kan du ha upp till 4 GB minne. Jag tycker du skall kpa 2 x 2 GB direkt, dom kostar bara 200 spnn styck eller s.

Vlkommen i Mac-klubben!
Citera
2008-12-03, 14:36
Medlem
ManUniteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Du skall absolut kra Leopard tycker jag! Om det r en nyare MacBook-modell s kan du ha upp till 4 GB minne. Jag tycker du skall kpa 2 x 2 GB direkt, dom kostar bara 200 spnn styck eller s.

Vlkommen i Mac-klubben!

Tack fr vlkomnandet!
Fr troligtvis datorn till helgen. Kan dock bara ha max 2gb i den. Men jag fr ta och skaffa 2x1GB minnen ntt tag Kan vara en god investering om de kostar s pass lite.

Tiger kommer att vara inst. p den nr jag fr den, men vad jag har ftt fr mig s r det vldigt enkelt att uppgradera oset senare(?) (bara att stoppa i skivan och installera det ver det gamla oset).
Citera
2008-12-03, 14:58
Medlem
Japp. Leopard + mer RAM.
Citera
2008-12-03, 15:22
Medlem
Kluttys avatar
Mac r ett bra val! Kr med Leopard, det r bst i mitt tycke!
Citera
2008-12-03, 16:11
Medlem
ManUniteds avatar
Tack fr svaren!

Jag tror att jag kr med tiger s lnge tills jag uppgraderar ramen till 2GB.
Kostar bara ~ 300:- s det blir antagligen kp i mellandagarna eller efter nyr
Citera
2008-12-03, 19:31
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManUnited
Tack fr svaren!

Jag tror att jag kr med tiger s lnge tills jag uppgraderar ramen till 2GB.
Kostar bara ~ 300:- s det blir antagligen kp i mellandagarna eller efter nyr

Det lter jttebra. Fr att vara helt rlig tycker jag mest att det r gongodiset som lockar med leopard. Har flera gnger funderat p att g tillbaka till tiger men andra sidan r det nog inte vrt det. Kr in dig i Tiger fram till jul.

Sen har jag bara 1,5 GB RAM nu s det gr litet tungt ibland.
En sak som jag dock har gjort och som kan rekommenderas till de som inte anvnder spotlight, vilket jag insg att jag hade gjort 1 gng, r att inaktivera spotlight helt. Det blev faktiskt en klart mrkbar skillnad.
Citera
2008-12-03, 20:05
Medlem
Buckners avatar
2gb minne och leopard 100%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in