När jag startar wc3banlist i Vista kommer en UAC prompt upp att man måste godkänna för att fortsätta. När jag gjort det slutar Internet delvis att fungera. Jag kan starta Internet som vanligt, trycka på länkar på startsidan eller öppna mail, men jag kan inte skriva någonting. Så fort jag rör tangentbordet kommer det upp en ruta där det står "Internet explorer har slutat fungera". Och sen stängs det av. Avaktiverar jag UAC fungerar allt som det ska. Jag testade även att öppna programmet genom schemaläggaren för att få bort godkänna-steget, men internet fungerade ändå inte. Någon som har erfarenhet av detta?
Doh missade det haha aja men då har han ju löst sitt problem själv, vem orkar med UAC ändå..
Folk som vet hur det funkar och kan använda det? Hos mig stör det i princip inte alls förutom vid ett enda tillfälle när Vista vägrar inse att jag är ägare till filer och poppar upp en fråga om jag vill ta bort dem. Nu när jag fixat det så stör UAC aldrig utan anledning.
tack så mycket ånkelgunnar. sökte inte så mycket på banlist, försökte mer på UAC. skönt dock att grekiska dotasidor kan vara till hjälp ibland Allt har löst sig, tack igen!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!