2008-12-03, 13:20
Medlem
När jag startar wc3banlist i Vista kommer en UAC prompt upp att man måste godkänna för att fortsätta. När jag gjort det slutar Internet delvis att fungera. Jag kan starta Internet som vanligt, trycka på länkar på startsidan eller öppna mail, men jag kan inte skriva någonting. Så fort jag rör tangentbordet kommer det upp en ruta där det står "Internet explorer har slutat fungera". Och sen stängs det av. Avaktiverar jag UAC fungerar allt som det ska. Jag testade även att öppna programmet genom schemaläggaren för att få bort godkänna-steget, men internet fungerade ändå inte. Någon som har erfarenhet av detta?
Citera
2008-12-03, 13:25
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Har aldrig kört w3cbanlist själv men det är tydligen ett känt problem och en lösning har funnits ett bra tag. Snabb Googling ger
http://www.dota.gr/forumv2/index.php?showtopic=4453
Citera
2008-12-03, 13:57
Medlem
cannaBes avatar
start > kör > msconfig > tjänster

stäng av UAC
Citera
2008-12-03, 14:50
Medlem
Germanias avatar
eftersom han skriver att det funkar när han avaktiverar av uac så vet han nog hur man slår av det...
Citera
2008-12-03, 15:07
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
eftersom han skriver att det funkar när han avaktiverar av uac så vet han nog hur man slår av det...
Doh missade det haha aja men då har han ju löst sitt problem själv, vem orkar med UAC ändå..
Citera
2008-12-03, 15:53
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Doh missade det haha aja men då har han ju löst sitt problem själv, vem orkar med UAC ändå..
Folk som vet hur det funkar och kan använda det? Hos mig stör det i princip inte alls förutom vid ett enda tillfälle när Vista vägrar inse att jag är ägare till filer och poppar upp en fråga om jag vill ta bort dem. Nu när jag fixat det så stör UAC aldrig utan anledning.
Citera
2008-12-04, 16:36
Medlem
tack så mycket ånkelgunnar. sökte inte så mycket på banlist, försökte mer på UAC. skönt dock att grekiska dotasidor kan vara till hjälp ibland Allt har löst sig, tack igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in