• 1
  • 2
2008-12-04, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbean87
Mirtazapin SKA jag ta på kvällen innan jag går o lägger mig! XD
Jovisst, men om du tar det 22.45 och lägger dig 23 så hinner det inte riktigt kicka in. Jag brukar ta runt 20.30 och lägga mig 22.30-23.
Citera
2008-12-17, 22:36
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe
Jovisst, men om du tar det 22.45 och lägger dig 23 så hinner det inte riktigt kicka in. Jag brukar ta runt 20.30 och lägga mig 22.30-23.

Har gjort vad du sa nu i 2 veckor, fungerar faktist bättre

Korkat att jag inte gjort så tidigare, trodde tabletterna verkade blixtsnabbt..
Citera
2008-12-17, 22:59
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbean87
Dricker kaffe dynget runt! O__O
Kan inte röka en enda cigg utan kaffe bredvid..

Äter ALDRIG grönsaker eller frukt, kanske är nåt fel där?

Mirtazapin SKA jag ta på kvällen innan jag går o lägger mig! XD

Nu måste jag bara fråga: är du ett troll? Att missköta sin hälsa så och sedan klaga på att man inte mår bra . Självklart ska du äta bättre och tätare samt sluta dricka kaffe på kvällen. Men dina problem är ju en positiv utmaning, allt du gör i rätt riktning kommer att göra att du mår bättre.. Är det en princip från din sida att inte äta frukt eller grönsaker, eller bara lathet? Dom goda nyheterna är att du har alla möjligheter i världen att må bättre.
Citera
2008-12-23, 15:47
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Nu måste jag bara fråga: är du ett troll? Att missköta sin hälsa så och sedan klaga på att man inte mår bra . Självklart ska du äta bättre och tätare samt sluta dricka kaffe på kvällen. Men dina problem är ju en positiv utmaning, allt du gör i rätt riktning kommer att göra att du mår bättre.. Är det en princip från din sida att inte äta frukt eller grönsaker, eller bara lathet? Dom goda nyheterna är att du har alla möjligheter i världen att må bättre.

Haha nej jag är inget troll XD

Har börjat praktisera hos min lokala tobakshandlare och börjat må mycket bättre psykiskt pga att jag gör något därefter äter jag mer.

Dock äter jag inte bättre, är inte förtjust i frukt eller grönsaker så speciellt mycket.

Mitt kaffe drickade har minskat, men är fortfarande för mycket, får riktigt mycket abstinens när jag inte druckit kaffe på länge.

Motionen har förbättrats och jag kan nu bära två fulla ica påsar hela vägen hem (2 km) utan att få andnings problem.

Men så fort jag sätter min fot innanför min lägenhet kommer depressionen tillbaka, förstår inte varför.
Är glad på jobbet och tänker inget negativt :S
Citera
2008-12-28, 21:21
Medlem
Var jämnt yr och kände mig allmänt konstig på den tiden jag åt antidepp (remeron). Tog ett bra tag efter jag slutade innan det ville släppa, så du kan nog se mitt råd här.
Skulle inte ta i skiten med tång.

Sen att försöka leva hälsosammare på alla sätt kommer garanterat hjälpa även om det kan kännas riktigt jobbigt i början så försök hålla ut.
Citera
2008-12-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJones
Var jämnt yr och kände mig allmänt konstig på den tiden jag åt antidepp (remeron). Tog ett bra tag efter jag slutade innan det ville släppa, så du kan nog se mitt råd här.
Skulle inte ta i skiten med tång.
Mycket(!) intressant, för mig. Kan du beskriva yrseln mera noga? T ex om du stördes av se mycket som rör sig / att må illa av att röra sig själv, nån "snurrande" yrsel, huvudvärk osv...? Vore skitbra att få lite svar, har nämligen liknande symtom själv (dock ingen snurrande yrsel) som blev MYCKET värre när jag började med remeron. Har inte slutat helt ännu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in