Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-03, 06:13
Medlem
Raw123s avatar
Jag sparar en .swf med flash saver, fast det funkar inte att spela "filmen", utan meddelandet "Error material loading" uppkommer istället. Flashfilen förställer en stillbild och har en scrollbar. Jag misstänker att den är gjord på så vis att man inte skall kunna spara den för att sedan beskåda den offline, eftersom att det är en betalsida. Jag vill dock göra detta ändå, någon som vet hur jag kan komma förbi detta?
Citera
2008-12-03, 06:40
Medlem
Fungerar det inte att spara ner hela sidan då? File--->Save as / Fil--->Spara som
Då borde alla externt länkade bilder osv komma med
Citera
2008-12-03, 13:02
Medlem
Raw123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Fungerar det inte att spara ner hela sidan då? File--->Save as / Fil--->Spara som

Jag fattar inte riktigt vad du menar. Fast jag kom på en annan idé, ta sådär 600 stycken screenshots, för att sedan klippa ut den väsentliga biten och scrolla precis rätt. Låter som ett skitjobb tycker jag. Undrar om det finns screenshotprogram som man kunnat screenshota bara en del av skärmen. Kanske det hade blivit jämna bilder och gått på en halvtimme istället för 5 timmar.
Citera
2008-12-03, 13:35
Medlem
503s avatar
Vi prövar här istället.
bildhantering -> datoranvändning ms windows
/mod
Citera
2008-12-03, 13:52
Medlem
Raw123s avatar
så jag hittade MWsnap nu som funkar galant! nu behöver jag bara ett verktyg som klickar ett bestämt antal gånger med musen vid ett klick så jag slipper nojja och räkna att jag inte får med vissa rader. Någon som känner till något sådant program?
Citera
2008-12-03, 13:53
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Nej, en fil länkad från en swf kommer inte sparas om man sparar hela sidan.
Är det externt laddade bilder kan man använda t.ex. Fiddler eller Charles för att kolla URL till bilderna.
Är bilderna inbakade i swf filen behöver du en swf decompiler för att komma åt dem.
Citera
2008-12-03, 16:02
Medlem
Raw123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Nej, en fil länkad från en swf kommer inte sparas om man sparar hela sidan.
Är det externt laddade bilder kan man använda t.ex. Fiddler eller Charles för att kolla URL till bilderna.
Är bilderna inbakade i swf filen behöver du en swf decompiler för att komma åt dem.

Jag har tagit sådär 250 screenshots nu, å är långt ifrån halvvägs. Är det möjligt att det finns någon kod man ska knäcka för att komma åt filen? Eller är det så att om den visas på skärmen går den att finna via swf decompiler även fast den är gömd under en scrollbar?
Citera
2008-12-03, 17:55
Medlem
Raw123s avatar
http://data.fuskbugg.se/skalman01/viewer.swf

Så jag uppade nu den där swf filen. Varför kan jag inte få tag på det väsentliga (texten, bilderna, INNEHÅLLET) i den med swf decompiler? Ligger den som ett skal över något annat? Något annat som hämtas ur något annat för varje pixel man scrollar? Eller ligger yttligare någonting bakom denna fil? Eller finns rentav det väsentliga inuti denna fil, krypterat på något vis.
Citera
2008-12-03, 18:37
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raw123
http://data.fuskbugg.se/skalman01/viewer.swf

Så jag uppade nu den där swf filen. Varför kan jag inte få tag på det väsentliga (texten, bilderna, INNEHÅLLET) i den med swf decompiler? Ligger den som ett skal över något annat? Något annat som hämtas ur något annat för varje pixel man scrollar? Eller ligger yttligare någonting bakom denna fil? Eller finns rentav det väsentliga inuti denna fil, krypterat på något vis.
Den ser ut att vara beroende av att HTML filen ger den data med hjälp av FlashVars.
Nu försöker den göra en förfrågan till http://data.fuskbugg.se/skalman01/undefinedgetdata.php?data=material&id=undefined

Om du använder Charles eller Fiddler och laddar orginalsidan ser du hur förfrågan ser ut och kan prova att anropa det php skriptet direkt...om du har tur kommer du då se bilden direkt i webbläsaren.
Citera
2008-12-03, 18:48
Medlem
Raw123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Den ser ut att vara beroende av att HTML filen ger den data med hjälp av FlashVars.
Nu försöker den göra en förfrågan till http://data.fuskbugg.se/skalman01/undefinedgetdata.php?data=material&id=undefined

Om du använder Charles eller Fiddler och laddar orginalsidan ser du hur förfrågan ser ut och kan prova att anropa det php skriptet direkt...om du har tur kommer du då se bilden direkt i webbläsaren.

tack för svaret! undrar bara om det finns någon chans de märker mig och bannar mig, har payat en del för denna skiten nämligen.
Citera
2008-12-04, 01:09
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raw123
tack för svaret! undrar bara om det finns någon chans de märker mig och bannar mig, har payat en del för denna skiten nämligen.
Åtminstone med Charles så kan du se och spara responsen som en bild...åtminstone om den var skickad som ett vanligt bildformat men de kan ju i värsta fall kodat den på något annat sätt.
Vad Charles med firefox addon gör är att den agerar proxy lokalt och jag tror inte de kan se någon skillnad på din request jämfört med om du besöker sidan normalt.
Och de kan definitivt inte se skillnad på om du bara råkade kolla in sidan med Charles på och se att du faktiskt sparat bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in