Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-02, 21:53
Bannlyst
Nu är det nästan 20 500 inloggade i skrivande stund och jag kan knappt göra något överhuvudtaget. Köpte ny dator igår, en sprillans ny och jag har bredband igenom Telia och det kan ju knappast beror på det, att det går så förbannat sakta här inne. Har klickat och klickat och klickat, men jag står fortfarande still tills jag kom hit, wow, vilken sensation tänkte jag, det går framåt iallafall.

Som många märker så växer Flashback mer och mer. Utvecklingen av medlemmar blir allt fler och Flashback blir ju segare med tiden som ni alla vet om inget görs åt servern. Är det något som är på gång, att byta ut servern eller kommer det ske i framtiden när vi är upp mot 100 000 inloggade samtidigt.

När jag ändå nämner server och inloggade. En liten kuggfråga, hur lång tid kan det ta innan vi snittar 50-60 000 inloggade?
Citera
2008-12-02, 21:54
Fungerat smärtfritt för mig dom senaste timmarna, säker på att det inte är hos dig felet ligger?
Citera
2008-12-02, 21:55
Medlem
rebbans avatar
Jag sitter på min bärbara och det flyter skitbra för mig..
Citera
2008-12-02, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Fungerat smärtfritt för mig dom senaste timmarna, säker på att det inte är hos dig felet ligger?

Jag vette tusan. På alla andra sidor fungerar det alldeles utmärkt, går snabbare en ett blink med ögat kan jag säga. Men just Flashback, när jag klickar runt i trådar, då händer ingenting, datorn står stilla och tänker sen kommer texten upp "sidan kan inte visas" om och om igen.
Citera
2008-12-02, 21:56
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Samma här, det är aldrig några problem för mig.

TS: Installerat grafikkortet? Brukar gå segare utan.. Kanske nåt fel på ditt internet just nu?
Citera
2008-12-02, 21:56
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinen
Jag vette tusan. På alla andra sidor fungerar det alldeles utmärkt, går snabbare en ett blink med ögat kan jag säga. Men just Flashback, när jag klickar runt i trådar, då händer ingenting, datorn står stilla och tänker sen kommer texten upp "sidan kan inte visas" om och om igen.
Starta om internet explorer bara. eller FF om du har det..
Citera
2008-12-02, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Starta om internet explorer bara. eller FF om du har det..

Har jag testa ett antal gånger. Även stängt av modemet och startat upp det igen. Kan det bero på att jag surfar trådlöst kanske?

Tycker bara det är lite märkligt, det är bara Flashback som det segar upp sig på. Alla andra sidor - Perfekt!
Citera
2008-12-02, 21:59
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Som många märker så växer Flashback mer och mer.
Å fan,,

Så din nya dator är sämre än den gamla,
då startar du en tråd om ditt datorproblem
Citera
2008-12-02, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Så din nya dator är sämre än den gamla.

Tydligen är fallet så. Får nog hämta släggan och slå sönder datorn, säga att jag tappade den nedför balkongen när jag skulle visa grannen under en bild på datorn så får jag ut ny

Men jag förstår inte riktigt. Har startat om datorn, stängt ner alla förbannade program som inte ska vara igång, men lik förbannat så jävlas Flashback.

Är det Jan Banan som sitter och bråkar med mig eller vad?
Citera
2008-12-02, 23:33
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Tydligen är fallet så. Får nog hämta släggan och slå sönder datorn, säga att jag tappade den nedför balkongen när jag skulle visa grannen under en bild på datorn så får jag ut ny

Men jag förstår inte riktigt. Har startat om datorn, stängt ner alla förbannade program som inte ska vara igång, men lik förbannat så jävlas Flashback.

Är det Jan Banan som sitter och bråkar med mig eller vad?

Vänta och se om det blir bättre. Det har varit peeringproblem hos de svenska internetleverantörerna idag vilket gjort att det gått trögt mellan en del ställen.
Citera
2008-12-02, 23:36
Medlem
StigAllans avatar
Periodvis så har FB haft väldeliga problem med att svara på mina musklick.
Det har i dag faktiskt varit så illa att jag öppnat en ny flik och surfat på andra håll medan FB håller på med sitt.
Var ett tag sedan man senast upplevde detta.
Citera
2008-12-03, 00:15
Medlem
johnny-62s avatar
Har också haft problem med att FB gått väldigt trögt emellanåt på kvällstid..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in