2008-12-05, 01:36
Medlem
Spår av nötters avatar
Okej med band i kampen för medicinsk cannabis. Men inte i kampen för rätten att röka sig bäng för skojs skull.

Band representerar något viktigare än rätten till nöje.
Citera
2008-12-05, 07:09
Medlem
Nu hittade jag den där perfekta symbolen, den har allt, association till produkten, samt det mysiga familjära!

http://img399.imageshack.us/my.php?image=cannaribbjulet2.jpg

Citera
2009-01-22, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellahitochdit
Det är dock svårt att göra grönbruna band. Vad jag vet finns det knappt att få tag på, och det blir väl lite för jobbigt att försöka producera banden själva.

Gröna Bandet är känt sedan innan för legalisering av cannabis, jag tycker vi kör på helgrönt =)

Men helgrönt står ju för andra saker, t.ex. stöd mot gynekologisk cancer.
  • Rosa bandet - bröstcancer - Bröstcancerfonden
  • Röda bandet - AIDS - Stiftelsen Läkare mot AIDs Forskningsfond
  • Vita bandet - våld mot kvinnor - Unifem
  • Gröna bandet - kvinnor med gynekologisk cancer - Gynsams
  • Blå bandet - prostatacancer - Prostatacancerförbundet
  • Lila bandet - trafficking - Soroptimisterna och Samverkan Mot Trafficking
  • Guld bandet - barncancer - Barncancerfonden
  • Gula bandet - cancer generellt - Cancerfonden
  • Grå bandet - barnarbete - Rädda Barnen
  • Turkosa bandet - neurologisk forskning - NHR (Neurologiskt Handikappades Riskförbund)
  • Rosa/blått eller rosa/turkost band - spädbarnsdöd - Spädbanrsfonden (egentligen förlust av barn närsom men hittar ingen lämplig fond i Sverige)
  • Änglarosetten - spädbarnsdöd - Spädbarnsfonden
  • Pusselbit - autism - Stiftelsen Autism

Hur går det egentligen, ser rätt dött ut? Jag tycker att grön-bruna band vore skitbra, jag skulle supporta direkt!
Citera
2009-01-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Men helgrönt står ju för andra saker, t.ex. stöd mot gynekologisk cancer.
  • Rosa bandet - bröstcancer - Bröstcancerfonden
  • Röda bandet - AIDS - Stiftelsen Läkare mot AIDs Forskningsfond
  • Vita bandet - våld mot kvinnor - Unifem
  • Gröna bandet - kvinnor med gynekologisk cancer - Gynsams
  • Blå bandet - prostatacancer - Prostatacancerförbundet
  • Lila bandet - trafficking - Soroptimisterna och Samverkan Mot Trafficking
  • Guld bandet - barncancer - Barncancerfonden
  • Gula bandet - cancer generellt - Cancerfonden
  • Grå bandet - barnarbete - Rädda Barnen
  • Turkosa bandet - neurologisk forskning - NHR (Neurologiskt Handikappades Riskförbund)
  • Rosa/blått eller rosa/turkost band - spädbarnsdöd - Spädbanrsfonden (egentligen förlust av barn närsom men hittar ingen lämplig fond i Sverige)
  • Änglarosetten - spädbarnsdöd - Spädbarnsfonden
  • Pusselbit - autism - Stiftelsen Autism

Hur går det egentligen, ser rätt dött ut? Jag tycker att grön-bruna band vore skitbra, jag skulle supporta direkt!

Om man skall bedriva en lätt och seriös liberalisering/legaliseringskampanj i Sverige så vore det klockrent att sno gröna bandets och göra om den lite eller göra något liknande (helst av hampatyg) och sälja dessa till självkostnadspris via en websida som drivs på ideell basis. Symbolen skall ju vara tillräckligt diskret för att folk skall våga bära den men samtidigt vara ett ställningstagande. Man bör även på hemsidan ha med någon typ av manifest så att alla som tar på sig symbolen vet exakt vad den står för. Manifestet bör ju också vara skrivet i ganska alldagliga ordalag, så att så många som möjligt känner sig berörda och delaktiga. Istället för att skriva släpp gräset fritt så kan man ju t.e.x. skriva: För en liberalare inställning till cannabis och dess brukare.
Citera
2009-01-22, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
Lövet är symbolen ja. Och den har fått en negativ klang. Vi måste få bort den negativa stämpeln och visa att vi inte är ett gäng flummare bara, och därför måste vi ha ett seriösare yttre. Ett seriösare yttre = inget blad.
Helt OT nu men om vi vill ha ett seriöst yttre och inte vill ses som flummare så kan vi ju lägga ner smokefesten nu och göra om den till en informationsdag
Senast redigerad av pjukas 2009-01-22 kl. 11:10.
Citera
2009-01-22, 11:47
Medlem
Battery6s avatar
Tycker alla är lite ute och cyklar. Vi måste ju ändå visa att det är cannabis vi pratar om.

Jag skulle gärna se en bild då en väldigt liten grabb köper av en skuggad figur sedan med texten "Legalisera - Kontrollera" under. Det borde ge positiva vibbar.
Något i den stilen i vilket fall som helst, alla gröna band tror jag inte ger något intryck.
Citera
2009-01-22, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Tycker alla är lite ute och cyklar. Vi måste ju ändå visa att det är cannabis vi pratar om.

Jag skulle gärna se en bild då en väldigt liten grabb köper av en skuggad figur sedan med texten "Legalisera - Kontrollera" under. Det borde ge positiva vibbar.
Något i den stilen i vilket fall som helst, alla gröna band tror jag inte ger något intryck.

Du kanske har rätt, du kanske har fel. Men huvudsaken tycker jag är att vi lyckas slå våra kloka huvuden ihop, utveckla en bra symbol och sedan sätta bollen i rullning på riktigt. Jag är extremt dålig på att designa logos och liknande men bidrar gärna med andra kunskaper och arbetstid om detta kan bli ett seriöst projekt.
Citera
2009-01-22, 12:04
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Du kanske har rätt, du kanske har fel. Men huvudsaken tycker jag är att vi lyckas slå våra kloka huvuden ihop, utveckla en bra symbol och sedan sätta bollen i rullning på riktigt. Jag är extremt dålig på att designa logos och liknande men bidrar gärna med andra kunskaper och arbetstid om detta kan bli ett seriöst projekt.

Håller med och ligger på samma nivå som dig, jag kan inte designa nånting men jag bidrar gärna med annat, idéer tex.

Jag tycker ändå att växten borde stå i centrum, bladet kanske är att överdriva men det måste ju finnas med. En bild på ett träd säger inte så mkt om cannabis dock så gillade jag "L"et med bladet lite synligt.

Jag tycker att om vi får fram en hyffsad logga att vi då ska ha med ett fakta på affishen med. Alltså som "Det finns inga dödsfall på cannabis" fast snyggare formulerat i stor aftonhora text så alla kan se det, det borde väcka intresse.
Citera
2009-01-22, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Håller med och ligger på samma nivå som dig, jag kan inte designa nånting men jag bidrar gärna med annat, idéer tex.

Jag tycker ändå att växten borde stå i centrum, bladet kanske är att överdriva men det måste ju finnas med. En bild på ett träd säger inte så mkt om cannabis dock så gillade jag "L"et med bladet lite synligt.

Jag tycker att om vi får fram en hyffsad logga att vi då ska ha med ett fakta på affishen med. Alltså som "Det finns inga dödsfall på cannabis" fast snyggare formulerat i stor aftonhora text så alla kan se det, det borde väcka intresse.

Absolut! Borde även göra flyers och stickers som man kan bomba sin stad med. Hoppas inte detta blir ytterligare ett projekt som "stonas" ut i ingenting.
Citera
2009-01-22, 12:52
Medlem
Ska fan börja sälja sånna band för att ha råd med blaze haha
Citera
2009-01-22, 17:10
Medlem
prmanentwacks avatar
Gröna bandet får ju helt klart min röst..
Snackade med min morsa senast idag om hash/gräs. hon tycker det är bättre jag röker gräs (^^) så jag tror hon hellre skulle se någon med ett grönt band än ett grön/brunt.
Citera
2009-01-22, 17:19
Bannlyst
gröna bandet finns ju redan, då kommer säkert alla moralkärringar säga något i stil med att dödsknarket cannabis har förstört vår hjärna och att vi är så efter för vi inte vet att gröna bandet är redan taget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in