2008-12-04, 14:20
Medlem
Lefthands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
God damn, den där var riktigt bra! :O
Du får väldigt gärna, om du har tillgång till en färgskrivare, trycka upp ett antal och dra ut på stan och sätta upp!

Jag ska bara vänta på omröstningen för att se vad som
blir en "officiell" symbol för kampanjen.
Citera
2008-12-04, 14:21
Medlem
flipper1446s avatar
Att skriva ut en bild med 72dpi upplösning på en vanlig sketen färgskrivare kommer inte att bli bra.
Varför gör ni inte en enda affisch med hög läsbarhet, tydlig text och typografi, sparar den som pdf och sprider den istället?
Högupplösta utkrifter till alla, med lite tanke bakom dessutom.

Det känns som att det här är så jävla spretigt just nu. Ett gäng stoners som tankat hem senaste Photoshop och skickar upp den ena affischen efter den andra... No offense guys, men lite struktur kanske?
Viljan finns ju, men det blir betydligt bättre genomslagskraft om alla jobbar med samma verktyg.
Citera
2008-12-04, 14:23
Medlem
OmgHaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lefthand
Även jag fick en stund över och knåpade ihop en affisch.
Jag tror att man ska spela hårt på dom medicinska egenskaperna hos Cannabis.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/medimarij.jpg

edit: jag skrev in en länk till medicinskmarijuana.com på affischen
då det är en bra källa med information

Riktigt bra

Men jag tycker du ska byta loggan till det gröna bandet, då det redan är en välkänd symbol för legalisering. Dessutom kan det brungröna av vissa uppfattas ha kopplingar till nazismen.

Tycker även att du ska öka upplösningen och printa på a3 om du ska printa, annars blir det nog lätt lite plottrigt.

Edit: Det kanske skulle vara bra med svensk statistik och svenska referenser istället för amerikanska?
Senast redigerad av OmgHaxx 2008-12-04 kl. 14:35.
Citera
2008-12-04, 14:37
Medlem
Varför inte ta den enklaste snällaste metaforen av de alla? Även om det är lite väl mycket yankee.

En förenklad Salvador Dalí-version av urtavlan med 4:20

Text runtom i versaler: LEGALISERA. REGLERA. KONTROLLERA.

Wiki: 4:20 eller 4/20 (uttalas four-twenty) är en term som används främst i Nordamerika för att på ett diskret sätt referera till cannabiskonsumtion och i förlängningen för att identifiera sig själv med cannabiskultur. Även det mer kryptiska 110100100 (binärt för 420) används för att referera till cannabis.
Citera
2008-12-04, 14:39
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savuke
Varför inte ta den enklaste snällaste metaforen av de alla? Även om det är lite väl mycket yankee.

En förenklad Salvador Dalí-version av urtavlan med 4:20

Text runtom i versaler: LEGALISERA. REGLERA. KONTROLLERA.

Wiki: 4:20 eller 4/20 (uttalas four-twenty) är en term som används främst i Nordamerika för att på ett diskret sätt referera till cannabiskonsumtion och i förlängningen för att identifiera sig själv med cannabiskultur. Även det mer kryptiska 110100100 (binärt för 420) används för att referera till cannabis.

Jo, för psykadeliska tavlor av ett surrealistiskt landskap av en galen konstnär som (mig veterligen, men jag är inte helt 100) tog livet av sig är ju the way to go
Citera
2008-12-04, 15:45
Medlem
Lefthands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Att skriva ut en bild med 72dpi upplösning på en vanlig sketen färgskrivare kommer inte att bli bra.
Varför gör ni inte en enda affisch med hög läsbarhet, tydlig text och typografi, sparar den som pdf och sprider den istället?
Högupplösta utkrifter till alla, med lite tanke bakom dessutom.

Det känns som att det här är så jävla spretigt just nu. Ett gäng stoners som tankat hem senaste Photoshop och skickar upp den ena affischen efter den andra... No offense guys, men lite struktur kanske?
Viljan finns ju, men det blir betydligt bättre genomslagskraft om alla jobbar med samma verktyg.

Just nu är detta projekt ganska färskt, så du får ha överseende med strukturen. Sen så är jag ingen stoner, bara intresserad av frågan om medicinsk marijuana.
Sen har jag originalet på min affisch i .pdf och vet vad jag pysslar med då jag har grafiker-utbildning. Jag vet att min affisch inte är helt hundra, men den är ett utkast än så länge.

(ta nu inte detta som att jag vill tjaffsa med dig)
Citera
2008-12-04, 17:17
Medlem
Någon annan än jag som bara får en blank ruta när man försöker kolla bilder på imageshack?
Citera
2008-12-04, 17:51
Medlem
KallaMigShaggys avatar
Det gröna bandet är en väldigt bra och genomtänkt symbol.

Det visar att vi stödjer en sak, band förknippas ofta med medicinska kampanjer,
vilket detta i mångt om mycket är, och framför allt så ger det inte intrycket
att vi är nedrökta stoners.

Min röst ligger klart på "Gröna bandet"
Citera
2008-12-04, 22:41
Medlem
bellahitochdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaMigShaggy
Det gröna bandet är en väldigt bra och genomtänkt symbol.

Det visar att vi stödjer en sak, band förknippas ofta med medicinska kampanjer,
vilket detta i mångt om mycket är, och framför allt så ger det inte intrycket
att vi är nedrökta stoners.

Min röst ligger klart på "Gröna bandet"

Samma här. Det är redan ca 20 pers som har beställt Gröna Band från mig (gratis, PM'a bara) så folk verkar redan se det som en symbol.
Det ger ett seriöst intryck, vilket är viktigt.
Citera
2008-12-04, 23:32
Medlem
<3<3<3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Todeswalz
Ritade iaf ett snällt löv http://i36.tinypic.com/2dwg8xh.png

Att försöka undvika att visa det man vill legalisera går för mig inte ihop, därför ligger min röst på denna symbol.
"Less is more"
Citera
2008-12-05, 00:06
Medlem
Petads avatar
Det gröna bandet användes typ nyligen för att öka kännedomen om jordbävningen i kina som inträffa i somras. Kanske känsligt för vissa (?).

Röstar för det brungröna iaf
Citera
2008-12-05, 00:26
Medlem
bellahitochdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petad
Det gröna bandet användes typ nyligen för att öka kännedomen om jordbävningen i kina som inträffa i somras. Kanske känsligt för vissa (?).

Röstar för det brungröna iaf

Det är dock svårt att göra grönbruna band. Vad jag vet finns det knappt att få tag på, och det blir väl lite för jobbigt att försöka producera banden själva.

Gröna Bandet är känt sedan innan för legalisering av cannabis, jag tycker vi kör på helgrönt =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in