2008-12-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dasRuben
Antingen kör man väl landskap som i TV-pucken eller länslag?
Ursäkta besserwisser-attityden men jag stör mig när man inte separerar landskap från län, det är inte samma sak..

Ehh, ja? Västmanlands län och landskap är nästan samma sak. Ingår inga orter av betydelse i landskapet som inte finns i länet
Citera
2008-12-19, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Peter Forsberg har inte lagt av än.

Han spelar inte hockey längre. Då kunde jag ha tagit Anders Hedberg mfl också, men han spelar ju inte längre. Han är bara GM och inte mer än så. Då kan jag göra laget hur bra som helst om jag får plocka människor som sysslar med hockey på sidan om, får man det?
Citera
2008-12-19, 18:19
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinen
Här kommer mitt bidrag för Västernorrland

Målvakter
Michal Zajkowski Modo Hockey

Backar
Mattias Timander Modo Hockey
Victor Hedman Modo Hockey
Hans Jonsson Modo Hockey
Sebastian Erixon Timrå IK
Eric Moe Timrå IK
Pierre Hedin Modo Hockey

Forwards
Markus Näslund New York Rangers
Daniel Sedin Vancouver
Henrik Sedin Vancouver
Henrik Zetterberg Detroit
Fredrik Modin Columbus Blue Jackets
Nicklas Nordgren Rapperswil-Jona Lakers
Nicklas Sundström Modo Hockey
Andreas Salomonsson Modo Hockey
Per Svartvadet Modo Hockey

Det fattas en målvakt som ni ser. Var väldigt svårt, men detta var det bästa jag kunde få fram. Fattas 6 st spelare, nån som kan skaka fram några vettiga?
Vart är Tobias Enström?
Citera
2008-12-19, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Vart är Tobias Enström?

Funderade på honom - Men vad fan. Vill inte ha någon surströmming i mitt lag. För mig var det skitsvårt att finna spelare. Eftersom Västernorrland är både Ö-vik och Sundsvall/Timrå. Så jag gick in på wikipedia, Timrå IK och Modo Hockey sen tittade jag igenom, gissa hur lång tid det tog. Har suttit sen imorse och inte fått ihop något bättre än detta lag.

TS - Som startade tråden. Han tog Stockholm, det är allra lättast, där finns alla stjärnor. Men till frågan, om alla skulle möta varandra säger, alla län som vi har satt ihop, vilket län vinner?
Citera
2008-12-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Andersén finns med.. om än lite felstavat.. haha

Skålberg valde jag bort, Tömmernes och Grundel är roligare att ha med..

Edit: Såg att Björklund var med två gånger..
Lägger in ummm Johan Erkgärds..

Så här blir det då.

Andreas 'Pastorn' Karlsson i Frölunda då? Trots att han är vidrig så är han väl trots allt från Munkfors och platsar i det där laget.
Dessutom är Magnus Nygren bättre än Grundel och Andreas Johansson född i Hofors.
Citera
2008-12-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinen
Han spelar inte hockey längre. Då kunde jag ha tagit Anders Hedberg mfl också, men han spelar ju inte längre. Han är bara GM och inte mer än så. Då kan jag göra laget hur bra som helst om jag får plocka människor som sysslar med hockey på sidan om, får man det?

Från första inlägget:
Reglerna är enkla:

- Spelaren skall vara född i länet.

- Spelaren ska fortfarande vara aktiv.

- Truppen bör bestå av 22 spelare (2 målvakter, 8 backar och 12 forwards)

Foppa är väl aktiv ännu?
Citera
2008-12-19, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Foppa är väl aktiv ännu?

Vad klassas som "aktiv"? Anders Hedberg, är han aktiv? Börje Salming, är han aktiv? Börje sysslar ju med hockey, han saluför hockeyprodukter såsom klubbor, handskar och underställ.
Citera
2008-12-19, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Bör kunna bli ett skapligt lag. Dock ett litet frågetecken för målvaktssidan eventuellt?

Haha, se på mig, en målvakt fann jag! Johan Backlund var tyvärr från Västerbotten och då går det inte hem.
Citera
2008-12-19, 18:52
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADjAN
Andreas 'Pastorn' Karlsson i Frölunda då? Trots att han är vidrig så är han väl trots allt från Munkfors och platsar i det där laget.
Dessutom är Magnus Nygren bättre än Grundel och Andreas Johansson född i Hofors.

Pastorn är vä född i Ludvika..??
Ahhhh Hofors ligger i Gästrikland så AJ försvinner.. ganska skönt om du frågar mig.. haha
Citera
2008-12-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Pastorn är vä född i Ludvika..??
Ahhhh Hofors ligger i Gästrikland så AJ försvinner.. ganska skönt om du frågar mig.. haha

Jo det stämmer, Pastorn är född i Ludvika. IFK Munkfors är dock hans moderklubb, det lurade mig lite.
AJ är en riktigt skön lirare med stort FBK-hjärta, så han får gärna vara med i Värmlands-laget, men han faller ur pga trådens kriterier.
Citera
2008-12-19, 21:35
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADjAN
Jo det stämmer, Pastorn är född i Ludvika. IFK Munkfors är dock hans moderklubb, det lurade mig lite.
AJ är en riktigt skön lirare med stort FBK-hjärta, så han får gärna vara med i Värmlands-laget, men han faller ur pga trådens kriterier.

Nja.. Jag tror AJ är för kåt på pengar för att ha något klubbhjärta..
Bitter.. Jag.. Absolut..
Citera
2008-12-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apekatt
Allt jag kan komma på är.......

Målvakt: Här tänkte jag att vi har ett "starkt" kort, för tänkte ta Martin Holst. Men där hade jag fel. Så vi får väl övertala Sandberg att göra comeback
Men så länge tar jag Oliwer Falk(Mölndal- HK Kings) som spelade i U-16 landslaget förra året.

Backar
Richard Demén-Willaume(Rögle- Hanhals), vet att han spelar Forward numera, men i det här laget får han fan spela back.

Som backpartner finns det absolut ingenting. Så tar Michael Mattsson(Frölunda j20- Hanhals), som är en kille som pendlar mellan att vara utlånad till Hanhals och lira i superelit.

Forwards
Peter Ström(Växjö- Halmstadt), Håller fortfarande okej AS-klass.
Andreas Elofsson(Nybro- tror det är Kings men kan vara Hanhals), Helt okej spelare i ett allsvenskt bottenlag. Givetvis en viktig kugge i det här laget
Peter Högardh (Rögle- Veddinge) Lagets absoluta superstjärna. Fick kicken ifrån Lasse Falks Frölunda som 20-åring för att han var för fet.

Resten För att få fullt lag får man krydda med det bästa ifrån Hanhals och Halmstads div2-lag(som är födda i Halland, i Hanhals fall är det inte allt för många)

Sämst i Sverige?

Edit: Är det inte mycket roligare med distriktslag. Länen är ju en helt annan sak. iofs så spelar det ju mindre roll i Hallands fall, men skulle vara jävligt kul att se ett GBG lag.
Kan väl lägga till Pontus Netterberg till den listan också då. Lirade även han i U-16 landslaget vill jag ha för mig. Spelar dock i HV's J-18 nu. Känns som en hel evighet sen han lirade med oss i Varberg :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in