2008-12-02, 13:36
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Hur får man bort skiten från huden?! Snabbt svar tack!
Jag sitter här och har precis fått detta sattyg av en arbetskamrat, mot min träningsvärk. Men fyfan, den här brännande smärtan är 10 ggr värre än värken som jag hade innan!!! Jag går mellan min plats och duschen och sköljer mina armar med kallvatten, och kan inte ens jobba. HJÄLP!?
Citera
2008-12-02, 14:08
Medlem
Har inte testat nåt sånt, men är det inte fett?
Att tvätta bort fett med kallt vatten går inget vidare.
Citera
2008-12-02, 15:40
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Babyolja borde funka bra. Men jag vet iofs inte vad Djävulsbalsam är.. Är det som tigerbalsam eller?
Citera
2008-12-02, 16:12
Medlem
Nån variant med capsacain eller? Dom kan bränna duktigt. =) Om du inte får bort det kommer det är börja bränna igen när du duschar varmt sen igen.

Hur du ska få bort det däremot.. Ingen aning faktiskt, jag skulle prova med tvål och gnugga ordentligt med en svamp?
Citera
2008-12-02, 19:55
Medlem
Wobs avatar
Förmodlingem med nån sorts fett. Grädde smör/margarin eller matolja borde fungera.
Citera
2008-12-02, 20:44
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzy
Nån variant med capsacain eller? Dom kan bränna duktigt. =) Om du inte får bort det kommer det är börja bränna igen när du duschar varmt sen igen.

Hur du ska få bort det däremot.. Ingen aning faktiskt, jag skulle prova med tvål och gnugga ordentligt med en svamp?

Ja, det var något som kallades "spansk peppar" i tydligen :P

Det gick bort efter någon timme av idogt tvålande och sköljande. Fick gå in på en toalett med dusch. Mina armar var helt röda några timmar. En polare testade lite grann på en fläck hud, och sade att det inte var så farligt. Men usch, jag avråder er från att testa smeten på iallafall stora områden! :P
Citera
2008-12-02, 21:08
Medlem
wääuus avatar
Det låter riktigt dumt. Jag kan inte tänka mig att det starka i chili skulle lindra träningsverk...
Citera
2008-12-03, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Det låter riktigt dumt. Jag kan inte tänka mig att det starka i chili skulle lindra träningsverk...

Nja, men det blir jävligt varmt i de områden man smetar på det på. Sen vet jag ju inte om det är bara en ytlig irritation eller faktiskt ökar blodcirkulationen. Är rätt skönt om man inte tar det på känsliga ställen. Hals och insida underarm är väl inte skitskönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in