2008-12-02, 11:39
Medlem
t1TUSs avatar
Köpte nyss en sådan miniDVI till DVI adapter för min macbook, och har nu kopplat in min lite större skärm.

Nu till frågan:
Kan jag på något sätt inaktivera skärmen på macbooken, det känns som att det drar onödigt från grafikkortet när båda skärmarnar står igång. Jag vill alltså bara använda min externa skärm, går detta?
Citera
2008-12-02, 12:04
Medlem
Pallemans avatar
Antingen drar du ned ljusstyrkan till noll, eller så kopplar du in skärmen, lägger igen locket, väntar på att den somnar och sen väcker du den med externt tangentbord och/eller mus. Sen är det bara att köra på.

Vissa gnäller om att det kan bli alldeles för varmt när man kör med locket stängt, men det är, enligt mig, överdrivet. Har kört så själv utan problem, iofs inte längre än ett par timmar.
Citera
2008-12-02, 12:11
Medlem
t1TUSs avatar
Citat:
Antingen drar du ned ljusstyrkan till noll, eller så kopplar du in skärmen, lägger igen locket, väntar på att den somnar och sen väcker du den med externt tangentbord och/eller mus. Sen är det bara att köra på.

Vissa gnäller om att det kan bli alldeles för varmt när man kör med locket stängt, men det är, enligt mig, överdrivet. Har kört så själv utan problem, iofs inte längre än ett par timmar.

Funkade ju bra dedär, men jag undrar fortfarande om det finns något sätt att inaktivera skärmen, så att man fortfarande kan ha den öppen så den får andas lite, vet inte om jag vågar starta world of warcraft med den stängd, vill inte riktigt chansa om man säger så!
Citera
2008-12-02, 12:20
Medlem
IIanas avatar
Men spegla skärmen och stäng av skärmen på booken?
Hålla in den lilla solen tills skärmen slocknar alltså.
Jag har extern till min macbook. Kör som om jag hade två skärmar fast använder bara den stora kalibrerade.
Citera
2008-12-02, 17:17
Medlem
phanderss avatar
Den sista metoden Palleman nämnde funkar finfint för mig. Jag stänger locket, väntar tills den somnar och sedan väcker med externt tangentbord eller mus. När min externa skärm väl är igång lyfter jag på locket och skärmen på min MacBook är fortfarande inaktiverad.

Funkar inte det för dig? Men om jag förstår dig rätt vill du ha en inställning till detta? Tyvärr finns det inte vad jag vet.
Citera
2008-12-02, 17:18
Medlem
Pallemans avatar
Känner mig som en idiot just nu. Självklart kan man lyfta locket efteråt, glömde helt bort det.

phanders har helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in