Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Jag har alltid undrat, ni som känner att ni knarkar för att ni vill fly från verkligheten p.g.a någonting, känner inte ni att ni är jävligt svaga människor? Jag menar, vi vanliga tar tag i vardagen, varför är ni knarkare så svaga att ni behöver droger? Känns det inte äckligt och luffigt att sitta och knarka när andra jobbar eller studerar? Går många av er på socialbidrag för att ni inte kan jobba också? Alltså, jag fattar inte livsstilen... hjälp mig förstå varför man hellre knarkar än jobbar och lever ett vanligt liv?
Riktar inlägget mer till de riktiga nedknarkade luffarna, soc-bidragstagare som sitter hemma och injicerar på tisdagarna... finns det några såna här? Hur mår ni egentligen och varför blev ni som ni blev? Skyller ni på taskig uppväxt? Grupptryck? Inte mogen för ett seriöst vuxenliv ännu? Eller vadfan är det?
Edit: jag vill inte provocera eller något, utan jag undrar bara av nyfikenhet, helt enkelt.
Jag är nog vad du kallar "värdelös". Soc har jag inget med att göra för tillfället, men jag har kommit berusad till psykologen de senaste två gångerna. Det var inte uppskattat. Hon fixa en tid akut till min läkare den här veckan så jag måste försöka prata mig ur ett lvm.
Varför vissa har en tendens att ta mer droger än vad som är nyttigt är jävligt svårt att förklara. I djurförsök (möss) så har man testat olika saker för att se hur många som blir ca: 17% beroende. Ett sätt att testa är att man ger musen en elstöt innan morfinet kommer, de flesta mössen skiter i att ta stöten för att få morfinet, men en liten grupp tar smärtan för belöningen.
Jag har diverse diagnoser som har en inverkan. Men det finns människor som har samma problem som inte tar droger. Så då kan vi säga att det påverkar men det är inte den enda förklaringen.
Grupptryck är jag lite för gammal för att falla för. När jag var yngre så visst jag umgick med folk som tog diverse droger. Men jag sökte mig till dom, vilket slutade i ett lvu. lvu:t hjälpte föga dock.
injicera försöker jag hålla mig ifrån, men att "knarka" på en tisdag är mer vanligt än undantag. Just nu måste jag försöka motivera mig själv att inte supa så mycket och ta någon illigal drog istället. Alkoholen är fan inte snäll.
Ett lästips är jeppe på berget. Han har det inte lätt och super hårt, men varför just han blir försupen går inte riktigt att svara på. Det finns gott om folk som inte har det lätt.