2010-08-17, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kartoffelkopf
Jag undrar också en sak om toleransen, funderar på att äta tio st ikväll och lite gräs på det. Förväntar mej ingen tripp, vill bara bli småmysig. Kommer det ha nämnvärd effekt på min tripp jag planerat in om två dagar? Det är ju trots allt en pyttedos. Har lite svårt att hålla fingrarna i styr, hittade 150 st idag

shit 150st?! jag kollade runt idag men hittade 0 =/

Du ska inte käka något om du vill ha en nice tripp om några dagar, du borde eg vänta minst 14 dagar mellan tripparna för att få ut det bästa av det. Så mitt råd är att inte ta något och meditera lite, fundera ut vad du verkligen vill få ut av dina trippar och ta det lungt bara.
Citera
2010-08-17, 21:31
Medlem
Vakuumankas avatar
Citat:
Jag undrar också en sak om toleransen, funderar på att äta tio st ikväll och lite gräs på det. Förväntar mej ingen tripp, vill bara bli småmysig. Kommer det ha nämnvärd effekt på min tripp jag planerat in om två dagar? Det är ju trots allt en pyttedos. Har lite svårt att hålla fingrarna i styr, hittade 150 st idag

Så många?! Vart hittade du de små liven? (Släng upp en bild på dem)
Ja, lite mysigt lär det ju bli. Om jag hade varit i din situation hade jag käkat 20, inväntat
effekt och sen efter 3-4 timmar tagit en hövding då effekterna börjar avta.
Citera
2010-08-17, 21:33
Medlem
Cheiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Spelar storleken roll?

Lite, men inte så mycket att 45st små inte ska ge effekt. Själva koncentrationen psilocybin är högre i de små svamparna än i de stora, där är ämnena lite mer utspridda så att säga. Det är dock inte tillräckligt för att den totala mängden i en stor svamp ska bli mindre än en liten. Jävligt svårt att dosera toppisar alltså... gram är inge vidare att gå efter, men antal funkar inte perfekt heller...

EDIT: jävlar vad den här tråden fick uppmärksamhet nu då, inlägget jag svarade på ligger redan 6 inlägg upp!
Citera
Medlem
Kartoffelkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohboythatsgood
shit 150st?! jag kollade runt idag men hittade 0 =/

Du ska inte käka något om du vill ha en nice tripp om några dagar, du borde eg vänta minst 14 dagar mellan tripparna för att få ut det bästa av det. Så mitt råd är att inte ta något och meditera lite, fundera ut vad du verkligen vill få ut av dina trippar och ta det lungt bara.

Hehe nej jag vet det där med tolaransen, tänkte mest om det blir lika mycket tolerans om man käkar så pass små mängder. Men tror nog jag struntar i det ändå, dessutom är vi 6 personer som ska dela på detta så det är väl lika bra att spara, blir ju inge stora mängder var ändå.

Svamparna hittades väster om stockholm, här har ni bild
http://i35.tinypic.com/muekr6.jpg
Citera
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vakuumanka
Just det! Tusan också. Men det passar nog bra ändå, då jag inte är ensam hemma för tillfället.
Men tror du att det blir bra ändå med 35 stycken?
Låg nog på nivå 3 igår, om inte mer.
Slöseri med svamp. Gör det inte.
Citera
2010-08-17, 21:34
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheiros
Lite, men inte så mycket att 45st små inte ska ge effekt. Själva koncentrationen psilocybin är högre i de små svamparna än i de stora, där är ämnena lite mer utspridda så att säga. Det är dock inte tillräckligt för att den totala mängden i en stor svamp ska bli mindre än en liten. Jävligt svårt att dosera toppisar alltså... gram är inge vidare att gå efter, men antal funkar inte perfekt heller...

Aja, men vad vet jag. Jag kanske kommer dö om några veckor Men antagligen inte. De växte båda på ett grönområde och vid en gödselhög. Och de två som gjort det innan så var det toppisar. De ska leta upp ngåra och skicka bild imorogon.
Citera
2010-08-17, 21:39
Medlem
Vakuumankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Slöseri med svamp. Gör det inte.

Kommer jag inte känna något alls? Jag är inte ute effekten jag fick igår.
Vill bara känna av euforin som jag fick igår.
Citera
2010-08-17, 21:43
Medlem
klos_s avatar
Bild kommer snart.
Citera
2010-08-17, 21:44
Medlem
Cheiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
De ska leta upp ngåra och skicka bild imorogon.

Ja det är nog lika bra. man kan aldrig vara säker nog... Var det rätt svamp så ska du, nästa gång ni hittar mer och ska trippa, KRÄVA att du får välja svamp först, så att du bara får de stora och fina

Citat:

Ptja, har du ett stort förråd med svamp eller vet var det brukar växa mycket så varför inte. Totalt opåverkad kommer du nog inte känna dej iaf. Kan tipsa om att göra te på dom och ha i lite citronjuice för att få ut maximal effekt av det lilla

Citat:

Prima toppisar, härlig bakgrundbild med!
Citera
2010-08-17, 21:52
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Hehe nej jag vet det där med tolaransen, tänkte mest om det blir lika mycket tolerans om man käkar så pass små mängder. Men tror nog jag struntar i det ändå, dessutom är vi 6 personer som ska dela på detta så det är väl lika bra att spara, blir ju inge stora mängder var ändå.

skön bakgrund "Tid för svamp"
Citera
2010-08-17, 22:17
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Något kommer du säkert att känna, men du kommer inte få samma eufori även om du ökar dosen. Du bör verkligen vänta en vecka.
Citera
2010-08-17, 22:29
Medlem
Komyteas avatar
Är "skivorna" på undersidan ibland gulbeiga? Hade fått för mig att dom alltid var mörka. Hittade massor med svampar som till utseendet var lika toppisar med var lika ljusa på undersidan som på översidan i princip.

Hej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in