2009-09-09, 04:25
Medlem
vargvids avatar
Jag är en nybörjar-plockare i stockholm och har sökt igenom hela lokala golfbanan (tre gånger) utan någon lycka.

Någon som kan tipsa om vart man kan leta än golfbanor. Vad för tips har ni åt mig som är ny? Jag har inte direkt orket att läsa igenom 700-något sidor med vad folk har skrivit.

Pm:a gärna!
Senast redigerad av vargvid 2009-09-09 kl. 04:41.
Citera
2009-09-09, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
text...

Fiske är inte tillåtet och belönas med varning eller banning, så jag rekommenderar dig att ta bort det du skrivit innan nån mod ser det.
Citera
2009-09-09, 04:29
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Fiske är inte tillåtet och belönas med varning eller banning, så jag rekommenderar dig att ta bort det du skrivit innan nån mod ser det.

Done and done, tack. Inte lätt att vara ny ibland.
Citera
2009-09-09, 11:39
Medlem
Blüchers avatar
Visst kan man äta toppisar färska om man så vill det ?

Eller spelar det någon roll om man har torkat dem?

Och hur torkar man på bästa sätt?
Citera
2009-09-09, 11:45
Medlem
Ganjazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blücher
Visst kan man äta toppisar färska om man så vill det ?

Eller spelar det någon roll om man har torkat dem?

Och hur torkar man på bästa sätt?

Tror det är bätttre att käka dom färska, det är iaf vad jag har hört
Citera
2009-09-09, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganjaz
Tror det är bätttre att käka dom färska, det är iaf vad jag har hört

Någon skrev tidigare att effekten minskar med 50% om man torkar dem..
Citera
2009-09-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affieboi
pscilobinet försvinner när dom torkas. Men den största effekter av toppslättskivlingar får man av pscilocybinet. Så visst försvinner lite men inte så mycket.
Citera
2009-09-09, 13:05
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affieboi
Psilocinhalten minskar med 50%, men det är det ändå så lite av i Toppslätsskivlingen. Psilocybinet minskar däremot med ca 20%.
Citera
2009-09-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
Psilocinhalten minskar med 50%, men det är det ändå så lite av i Toppslätsskivlingen. Psilocybinet minskar däremot med ca 20%.

Kan man få källa på dom siffrorna?
Citera
2009-09-09, 13:19
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Kan man få källa på dom siffrorna?

Citat:
For dried mushrooms, multiply psilocybin content by: This allows you to specify the deterioration which the psilocybin in your mushrooms experiences when it's dried. If you suspect your mushrooms lose half their psilocybin when they're dried, set this value to ".5". If you suspect they don't lose any at all, set this value to "1". The default value is ".8", which is a median. If you take extra-special care when drying and storing your mushrooms, you'll want to use a higher number. If you dried your mushrooms by putting them in the oven at 250° for an hour, use a lower number.

For dried mushrooms, multiply psilocin content by: This is exactly the same as the psilocybin input box, only it changes the deterioration rate of psilocin. Unlike its more stable cousin, psilocin tends to break down pretty quickly no matter how careful you are about preserving your mushrooms. ".5" is the default, and unless you freeze-dry your mushrooms and store them with an industrial grade vacuum packager, you'll probably want to leave it where it is.

Okay, so that's it for the instructions, but there's one last thing I want to make clear:
THIS CALCULATOR IS IN NO WAY INTENDED TO GIVE ABSOLUTELY DEFINITIVE ANSWERS!
You can have two people identical in weight eat the same amount of mushrooms, and one will trip for hours and one will hardly feel a buzz. I think the values you get by using this calculator should be pretty accurate, since I've tweaked it pretty carefully, but you should really determine your dosage the old-fasioned way, by starting small and working your way up. If you don't want to waste the time or the shrooms on that, then BE CAREFUL with any value this calculator spits out.

Källa:http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mushroom-Dosage-Calculator
Citera
2009-09-09, 14:10
Medlem
Sedatives avatar
Är det så att jag har hittat knark i dag? Bild 1 http://img32.imageshack.us/img32/103/abcrd.jpg Bild 2 http://img141.imageshack.us/img141/159/defh.jpg

Jag har inte för avsikt att äta upp det. Men lite kul är det att det växer lite knark här och där..
Citera
2009-09-09, 14:25
Medlem
dynamit-kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sedative
Är det så att jag har hittat knark i dag? Bild 1 http://img32.imageshack.us/img32/103/abcrd.jpg Bild 2 http://img141.imageshack.us/img141/159/defh.jpg

Jag har inte för avsikt att äta upp det. Men lite kul är det att det växer lite knark här och där..

Japp, det är knark. Så du är nu officiellt kriminell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in