2009-08-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubanmeiunban
I norrland boden/luleå kan man i slutet på denhär månaden ge sig ut för att leta, ganska säker på att dom kommit då. Förra året hittade jag då iaf.
Fast hur mycket skiljer klimatet i olika delar av landet när det kommer till ett sådant litet land som Sverige egentligen? Skulle mer tro att det har mer med vädret att göra såsom kallfronter och regn.
Citera
2009-08-04, 01:35
Medlem
legalizedhaherbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markinus.
Fast hur mycket skiljer klimatet i olika delar av landet när det kommer till ett sådant litet land som Sverige egentligen? Skulle mer tro att det har mer med vädret att göra såsom kallfronter och regn.

de skiljer ganska mke, iaf näre gäller toppisar^^
btw, ja bor typ 8 mil utanför gbg... när kommer sesongen igång ?
ja satsar på att gå ut en riktig runda i september-oktober däromkring...
gör ja rätt i de tkr ni ?
Citera
2009-08-04, 02:54
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det är väl bättre att plocka dem när de är friska? Och: hur mycket "döda" svampar hinner du identifiera och plocka innan de disintigrerar? Idiotidé från början till slut.
Inte för att dryga mig, men jag har faktiskt plockat halvruttna toppisar, torkat och ätit dem. Lika potenta som färska.
Bara så att ingen tror annat. Och när de väl är torkade så tycker jag typ att det kvittar.
Citera
2009-08-04, 13:08
Medlem
Nån månad kvar här i skåne då med andra ord
Citera
2009-08-04, 22:53
Avslutad
Blir mer och mer intresserad av en tripp ju mer jag läser!
Men för någon som mig som förmodligen inte har något starkt psyke, och äter en del örtmediciner,naturläkemedel,kosttillskott och SSRI - Är en tripp på toppisar alls att rekommendera?
Citera
2009-08-04, 22:55
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billyspanpizza
Blir mer och mer intresserad av en tripp ju mer jag läser!
Men för någon som mig som förmodligen inte har något starkt psyke, och äter en del örtmediciner,naturläkemedel,kosttillskott och SSRI - Är en tripp på toppisar alls att rekommendera?

En tripp toppis är inte så farlig som t ex en syra tripp... ta en svag dos på ca 10-20st och kolla hur du känner dig...
Citera
2009-08-04, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
En tripp toppis är inte så farlig som t ex en syra tripp... ta en svag dos på ca 10-20st och kolla hur du känner dig...

Det har jag förstått
Har varit intresserad ett bra tag, men har inte vågat p.g.a jag tror att jag ska snea. Och ska bruka svamparna själv för jag vet att det kommer att kännas bäst för mig då jag inte gillar att ha folk i min närhet under cannabis och en del RC rus. Får se hur jag tänker när dom små liven kommer upp, då kanske jag har ändrat mig helt angående hela grejen. Tack för svar.
Citera
2009-08-05, 00:40
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billyspanpizza
Det har jag förstått
Har varit intresserad ett bra tag, men har inte vågat p.g.a jag tror att jag ska snea. Och ska bruka svamparna själv för jag vet att det kommer att kännas bäst för mig då jag inte gillar att ha folk i min närhet under cannabis och en del RC rus. Får se hur jag tänker när dom små liven kommer upp, då kanske jag har ändrat mig helt angående hela grejen. Tack för svar.
Kan tillägga att jag själv har ätit en del kosttillskott, naturläkemedel och SSRI. Utan att det har vållat mig några besvär!
Citera
2009-08-05, 03:19
Medlem
implantss avatar
Vilken tid på dygnet går ni ut och plockar? Tänker mest på om en bondjäkel kommer springandes. På natten är det ju svårt att se och man kan bli upptäckt om man springer runt med en (t.ex.) mobil och lyser på ängen/betesmarken. Dock är det svårare för dem att känna igen dig + att du kan springa och gömma dig ganska lätt i en närliggande skog. Jag har hittat ett ställe som kan vara ganska bra, det ligger ett hus längre bort men jag tror inte man ser ängen därifrån. Det är ute på landet. Funderar bara på NÄR jag ska gå dit. Natt, dag, ljust, mörkt, mittemellan...
Citera
2009-08-05, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av implants
Vilken tid på dygnet går ni ut och plockar? Tänker mest på om en bondjäkel kommer springandes. På natten är det ju svårt att se och man kan bli upptäckt om man springer runt med en (t.ex.) mobil och lyser på ängen/betesmarken. Dock är det svårare för dem att känna igen dig + att du kan springa och gömma dig ganska lätt i en närliggande skog. Jag har hittat ett ställe som kan vara ganska bra, det ligger ett hus längre bort men jag tror inte man ser ängen därifrån. Det är ute på landet. Funderar bara på NÄR jag ska gå dit. Natt, dag, ljust, mörkt, mittemellan...
Man går upp med tuppen
Citera
2009-08-05, 06:47
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Man går upp med tuppen
Är det inte det bönderna gör också?
Citera
2009-08-05, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av implants
Citat:
Man går upp med tuppen
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Är det inte det bönderna gör också?

När man tänker efter, så är det vi diskuterar helt sjukt bisarrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in