2009-07-29, 00:46
Medlem
baabamaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomeBurneR
http://bayimg.com/MACIkaACo

Toppslätskivling eller ej? Har legat och dragit sig sisådär 17 timmar.

Svampen är förintad nu så inga fler bilder kan tas tyvärr, jag var bara nyfiken på om jag hittat en.

Grattis! Du har hittat en toppis
Citera
2009-07-29, 00:53
Medlem

Tackar för svaret! Även fast jag inte planerar att plocka och inta dem så blir man ändå lite varm i kroppen. Plus att det är banne mig tidigt och denna svamp var inte ensam.

Jag tror att det är en bra idé att ta in dem om man är osäker och sedan lägga dem på papper och låta dem torka en sisådär 15 timmar för att sedan identifiera dem då deras toppiskaraktär blir tydligare vid torkat tillstånd.
Stämmer inte detta?
Senast redigerad av HomeBurneR 2009-07-29 kl. 00:57.
Citera
2009-07-29, 01:00
Medlem
singularitets avatar
Citat:
http://bayimg.com/MACIkaACo

Toppslätskivling eller ej? Har legat och dragit sig sisådär 17 timmar.

Svampen är förintad nu så inga fler bilder kan tas tyvärr, jag var bara nyfiken på om jag hittat en.

Den där svampen känner jag igen. Det är en toppslätskivling. Där jag har min sommarstuga är denna svamp vanlig. Men i och med jag aldrig hört någon av de äldre talat om den eller att den inte förekommer i den lokala mytologin så bör man nog vara väldigt vaksam med att förtära den. Det är då så jag tänker.
Citera
2009-07-29, 01:01
Avslutad
Citat:

Tackar för svaret! Även fast jag inte planerar att plocka och inta dem så blir man ändå lite varm i kroppen. Plus att det är banne mig tidigt och denna svamp var inte ensam.

Jag tror att det är en bra idé att ta in dem om man är osäker och sedan lägga dem på papper och låta dem torka en sisådär 15 timmar för att sedan identifiera dem då deras toppiskaraktär blir tydligare vid torkat tillstånd.
Stämmer inte detta?

Nä. Har du väl hittat en hittar du dem alltid. Lägg upp här för id och fucka de där 15 timmarna, tycker jag.

Dessutom.. det är PÅ TOK ALLDELES FÖR TIDIGT!!!
Citera
2009-07-29, 01:04
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Nä. Har du väl hittat en hittar du dem alltid. Lägg upp här för id och fucka de där 15 timmarna, tycker jag.

Nog är det tidigt, men en del har ju redan börjat hitta bland annat kantareller, så nog finns det en och annan svamp. Men jag skulle inte vilja bli förgiftad av toppslätskivling. En del påstår ju att man blir på gott humör av små mängder, medans andra påstår att man blir retarded.
Citera
2009-07-29, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arioch

Det är just det som gör mig så fundersam att det är så jävla tidigt, men medeltemperaturen har legat väldigt lågt i trakterna.

Visst så kan det ju ha varit en grupp freaks jag hittade också.
Citera
2009-07-29, 01:07
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Nog är det tidigt, men en del har ju redan börjat hitta bland annat kantareller, så nog finns det en och annan svamp. Men jag skulle inte vilja bli förgiftad av toppslätskivling. En del påstår ju att man blir på gott humör av små mängder, medans andra påstår att man blir retarded.
ledsen för OT, men kunde inte låta bli:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1425493.svd
Citera
2009-07-29, 01:16
Medlem
azAZ09s avatar
Citat:
Det är just det som gör mig så fundersam att det är så jävla tidigt, men medeltemperaturen har legat väldigt lågt i trakterna.

Ungefär vars i detta avlånga land plockade du den?
Citera
2009-07-29, 01:18
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
ledsen för OT, men kunde inte låta bli:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1425493.svd

Visst har jag varit nyfiken på att plocka några stycken när jag är ute och rastar hunden och visst har det väl hänt att jag gjort det också av ren nyfikenhet, men jag tycker det verkar läskigt att experimentera med att förtära dem. Dessutom måste man väl ta ganska många för att de "livsavgörande" effekterna ska visa sig? Tar man dem ensam eller med fel folk så kan nog effekten bli mycket dåligt. Sedan tycker jag att folk verkar hjärnskadade efter jag sett klipp med människor som trippar på dom. Men i och med att dem växer där jag brukar gå omkring så ser jag dem knappt som en drog utan mer som en giftsvamp. (Har inte använt droger på många år) Men det är väl upp till var och en. Det är klart att man blir mer "nyfiken" när en relativt vanlig växt blir narkotikaklassad. HomeBurneRs svamp är helt klart en toppslätskivling. Ett billigt rus för somliga när det är sessong kanske?
Citera
2009-07-29, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Visst har jag varit nyfiken på att plocka några stycken när jag är ute och rastar hunden och visst har det väl hänt att jag gjort det också av ren nyfikenhet, men jag tycker det verkar läskigt att experimentera med att förtära dem. Dessutom måste man väl ta ganska många för att de "livsavgörande" effekterna ska visa sig? Tar man dem ensam eller med fel folk så kan nog effekten bli mycket dåligt. Sedan tycker jag att folk verkar hjärnskadade efter jag sett klipp med människor som trippar på dom. Men i och med att dem växer där jag brukar gå omkring så ser jag dem knappt som en drog utan mer som en giftsvamp. (Har inte använt droger på många år) Men det är väl upp till var och en. Det är klart att man blir mer "nyfiken" när en relativt vanlig växt blir narkotikaklassad. HomeBurneRs svamp är helt klart en toppslätskivling. Ett billigt rus för somliga när det är sessong kanske?

Nu tycker jag faktiskt att du är lite väl feg. Annars har du säkert någon polare som du skulle kunna ge en present.
Citera
2009-07-29, 03:55
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
sluta tveka. det är en toppis!
Citera
2009-07-29, 12:56
Medlem
Tja, tänkte bara höra lite om vad man bör ta för pris om man vill sälja en del av svampen man plockar. Någon som har koll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in