2008-07-09, 22:03
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD/HD
Aldrig svampat någon gång men funderar på att göra det i framtiden efter jag läst på lite mer om det och så, men är det någon som vet om det spelar någon roll om man har ADHD när man sysslar med hallucinogener.
Då får du metylfenidat eller dexamfetamin då?
Är det det du oroar dig över? Psilocybin + dexamfetamin, så tror jag inte att det bör vara något problem.
Citera
2008-07-10, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1,2-tetraheptan
Då får du metylfenidat eller dexamfetamin då?
Är det det du oroar dig över? Psilocybin + dexamfetamin, så tror jag inte att det bör vara något problem.

Nej har aldrig fått ADHD som diagnos för har aldrig orkat gå på en sån undersökning, men är nästan säker på att jag har det, men eftersom jag inte gjort det så får jag heller ingen medecin.

Tänkte mest om det kanske inte är så bra för personer med ADHD att ta hallucinogener av någon anledning, men men bör ju inte vara några problem, bara frågade för säkerhets skull .
Citera
2008-07-10, 04:34
Medlem
bananingvars avatar
Tänkte kanske testa att plocka lite svampar till hösten men då min erfarenhet är lika med noll undrar jag om det finns någon som skulle kunna tipsa om något bra ställe i Örebro-området.

Tackar vänligast för svar!
Citera
2008-07-10, 04:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bananingvar
Tänkte kanske testa att plocka lite svampar till hösten men då min erfarenhet är lika med noll undrar jag om det finns någon som skulle kunna tipsa om något bra ställe i Örebro-området.

Tackar vänligast för svar!

Leta i grästuvor som växer på kohagar .

Där brukar i alla fall jag se dessa svampar .
Citera
2008-07-10, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lend
okej vart i svergie var det ? Om det är regn och kring 15 grader i ca en vecka mitt under sommaren växer dom då? men dör när det blir varma dagar ?
Om du inte ens kan stava till namnet på landet du bor i, så är en psykedelisk upplevelse förmodligen inget för dig.
Citera
2008-07-10, 07:51
Avslutad
Citat:

De kan finnas i kohagar, även om det mest växer slåtterbroking där som inte är speciellt aktiv.

Skulle hellre rekommendera gräsmattor som är schysst gödslade. Har själv hittat utanför en McDonald's Drive Thru bland annat..
Citera
2008-07-10, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
De kan finnas i kohagar, även om det mest växer slåtterbroking där som inte är speciellt aktiv.

Skulle hellre rekommendera gräsmattor som är schysst gödslade. Har själv hittat utanför en McDonald's Drive Thru bland annat..

Joo gräsmattor har man ju även sett dom på, misstänker att sådana svampar brukar växa på min egen gräsmatta .
Citera
2008-07-10, 21:15
Medlem
Citat:

Vad brukar bönderna tycka om att ungdomar lallar runt i deras hagar?

Eller är det nattetid som gäller?
Citera
2008-07-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skummis
Vad brukar bönderna tycka om att ungdomar lallar runt i deras hagar?

Eller är det nattetid som gäller?

Dom är osynliga nog i dagsljus (har nämligen aldrig hittat några), så att leta på natten är hopplöst..
Citera
2008-07-11, 21:26
Medlem
FlapJacks avatar
När ploppar dom små krabaterna upp? Det är ju ändå augusti om drygt 2 veckor så borde inte det vara tid ...... snart ?
Citera
2008-07-12, 00:15
Medlem
Skäggbiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlapJack
När ploppar dom små krabaterna upp? Det är ju ändå augusti om drygt 2 veckor så borde inte det vara tid ...... snart ?

Man tycker det .. eftersom det har regnat till och från så kan det säkert poppa upp en och en annan svamp... det är bara att ge dig ut att leta.
Citera
2008-07-12, 03:50
Bannlyst
Vad är en lagom nybörjardos för en 73 kg vägande man utan tidigare erfarenheter av några droger alls utom cannabis och alkohol? 10 stycken toppisar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in