2007-04-22, 17:36
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Har ni inget tålamod? Det är april för fan...det är kvar 4månader...

jo men det är ingen fara man kan juh käka cubbar undertiden men du vet det finns dom som inte har en aning om när svampen växer och då måste dom stilla sin nyfikenhet .. förvisso finns det andra mycket bättre och informativa sidor dom kan söka efter men det är inte alla som orkar använda det överdrivet okoplicerade google så då frågar dom är .
Citera
2007-04-22, 23:34
Medlem
Josks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippen
jo men det är ingen fara man kan juh käka cubbar undertiden men du vet det finns dom som inte har en aning om när svampen växer och då måste dom stilla sin nyfikenhet ..

Jag trodde i min enfald att det var allmänbildning att svampplockning var något som hörde hösten till.. Stupid me
Citera
2007-06-26, 22:26
Medlem
Krafses avatar
Är det någon som har en bra länk typ "förväxling mellan toppisar och bla bla bla"? Den i början av tråden funkar inte längre, orka läsa igenom en tråd med 3542 svar?
Jag vill gärna se svampar som liknar toppisar fast som man absolut inte ska käka.
Citera
2007-06-26, 22:32
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Är det någon som har en bra länk typ "förväxling mellan toppisar och bla bla bla"? Den i början av tråden funkar inte längre, orka läsa igenom en tråd med 3542 svar?
Jag vill gärna se svampar som liknar toppisar fast som man absolut inte ska käka.

här har du http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/ finns mycket bra info om svenska psykoaktiva svampar.
Citera
2007-06-26, 22:33
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josk
Jag trodde i min enfald att det var allmänbildning att svampplockning var något som hörde hösten till.. Stupid me

mm toppissar ja finns andra svampar som växer under sommaren åxå.
Citera
2007-06-26, 23:16
Medlem
Krafses avatar
Tackar för länken, bra info där.

Men angående dosering, om man vill ha en medeltripp har jag läst allt ifrån 10 till 70 svampar. Detta är ju inte bra i mitt tycke, jag vill inte äta för lite då det blir ett himla slöseri, men jag vill knappast få i mig för många.

Kan man äta svamparna tills man känner att det är lagom, som om man dricker alkohol ungefär. Eller kan det hända att när man tycker det är lagom och slutar att det slår till ordentligt? Någon som vet? <-- hur fan formulerar man den meningen?
Citera
2007-06-26, 23:22
Medlem
Citat:

Men angående dosering, om man vill ha en medeltripp har jag läst allt ifrån 10 till 70 svampar. Detta är ju inte bra i mitt tycke, jag vill inte äta för lite då det blir ett himla slöseri, men jag vill knappast få i mig för många.

Kan man äta svamparna tills man känner att det är lagom, som om man dricker alkohol ungefär. Eller kan det hända att när man tycker det är lagom och slutar att det slår till ordentligt? Någon som vet? <-- hur fan formulerar man den meningen?
Jag skulle personligen ta ca 15 stycken av varierande storlekar på fastande mage. För att sedan avvakta i ca 20 minuter och därefter ta mer beroende på hurpass starka effekterna av svampen redan är.

En riskmoment är ju som känt dosering av droger under påverkan, men du kanske kan lägga upp en lagom hör i förväg. Att ha en sittare med är givetvis en vital aspekt!
Citera
2007-06-26, 23:25
Medlem
trippens avatar
Citat:

en mellan tripp på toppissar är typ 30-50 svampar en svag=10-30 sampar och en stark 50+

och du äter hela svampmängden på en gång, men se till att du har några extra svampar om det inte svänger på innom 1 timma för du kan boosta med svamp i ca 4 h efter första intag. fast när du fyller på så slösar du svampen då extra svampen inte ger full effekt. ju senare du fyller på med svamp ju mindre effekt blir det på extra svampen. resitensen höjs rätt snabbt.
Citera
2007-06-26, 23:41
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippen
en mellan tripp på toppissar är typ 30-50 svampar en svag=10-30 sampar och en stark 50+

och du äter hela svampmängden på en gång, men se till att du har några extra svampar om det inte svänger på innom 1 timma för du kan boosta med svamp i ca 4 h efter första intag. fast när du fyller på så slösar du svampen då extra svampen inte ger full effekt. ju senare du fyller på med svamp ju mindre effekt blir det på extra svampen. resitensen höjs rätt snabbt.
Jo det är det som är det tråkiga, men man lär sig väl.

Tycker du det låter lagom att börja med 40st?
Funderar på om man ska göra te på de eller mala ner de och blanda med juice. Svårt val. Men det känns nästan som nr:2 är ett bättre alternativ. Är inte så sugen på att äta de som de är då de tydligen smakar rövhål.
Citera
2007-06-26, 23:53
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Jo det är det som är det tråkiga, men man lär sig väl.

Tycker du det låter lagom att börja med 40st?
Funderar på om man ska göra te på de eller mala ner de och blanda med juice. Svårt val. Men det känns nästan som nr:2 är ett bättre alternativ. Är inte så sugen på att äta de som de är då de tydligen smakar rövhål.

börja du me 30st istället man kan sjuta iväg som fan på dom små rackarna. blanda på du me nått som du tycker är gott så ska de inte va några problem att få ner dom
Citera
2007-06-27, 10:18
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
börja du me 30st istället man kan sjuta iväg som fan på dom små rackarna. blanda på du me nått som du tycker är gott så ska de inte va några problem att få ner dom
Okej, 30st och sen fylla på om det behövs. Hoppas bara jag hittar några när det är dags att ge sig ut, annars blir jag riktigt sur kan jag säga, längtar som fan nu!
Citera
2007-06-29, 18:36
Medlem
En polare frågade mig om dessa var toppisar, men eftersom ingen av oss sett en färsk toppslätsskivling på riktigt var det väldigt svårt för oss att avgöra.
Vi jämförde med bilder på diverse sidor, men är fortfarande osäkra...
Om någon av dessa råkar vara en toppis eller två, så får någon gärna ringa in den/dem på bilden och ladda upp nånstans så man kan se.
Tack på förhand!

http://img297.imageshack.us/my.php?image=dsc00090qd1.jpg
http://img504.imageshack.us/my.php?image=dsc00092mn3.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in