2006-12-12, 20:02
Bannlyst
måste fan ut o kolla själv, det har ju fan va´rt 10 grader i flera dagar!!!
Citera
2006-12-13, 22:59
Medlem
Knark bullens avatar
Hallå alla glada.. Nu är det såhär att jag och 2 av mina kära vänner har funderat välldigt länge på att använda oss av Hallucinogener. Rättare sagt har vi tänkt dra ut och plocka lite Toppslätsskivling.
Vi beslutade oss för ganska så länge sen att plocka, kanske 1-2 månader sedan, men då började hösten ta slut (trodde vi). Nu har de regnat i närmare 2 veckor här i Götet och min mor har alltid lärt mig att regnigt väder är precis vad svampar gillar. Så till min fråga då, finns det någon chans att man kan hitta sig lite knarkar svamp vi denna tid?
Hade tänkt dra ut klockan 9 imorgon bitti och se efter med en vän, så snabba svar uppskattas mycket

Peace
Citera
2006-12-13, 23:31
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knark bullen
Hallå alla glada.. Nu är det såhär att jag och 2 av mina kära vänner har funderat välldigt länge på att använda oss av Hallucinogener. Rättare sagt har vi tänkt dra ut och plocka lite Toppslätsskivling.
Vi beslutade oss för ganska så länge sen att plocka, kanske 1-2 månader sedan, men då började hösten ta slut (trodde vi). Nu har de regnat i närmare 2 veckor här i Götet och min mor har alltid lärt mig att regnigt väder är precis vad svampar gillar. Så till min fråga då, finns det någon chans att man kan hitta sig lite knarkar svamp vi denna tid?
Hade tänkt dra ut klockan 9 imorgon bitti och se efter med en vän, så snabba svar uppskattas mycket

Peace
Det börjar nog bli kört men försökt gärna. Ge oss rapport!
Citera
2006-12-13, 23:36
Medlem
Titta en sida bakåt så ser du att Foorf skriver att han hittade toppisar den 9de i göteborgsområdet. Så ge dig ut och leta
Citera
2006-12-14, 00:11
Medlem
Knark bullens avatar
Å fan, tackar tackar . Får väll se hur det går efter vi dragit varsinn joppe ute i skogen
Citera
2006-12-14, 00:11
Medlem
Corvs avatar
Men alltså, om dom små godbitarna hade kunnat komma upp nu igen så hade dom väl gjort det på våren också, och det gör den väl inte? Eller det kanske hinner bli varmt för snabbt då.
Citera
2006-12-14, 16:35
Medlem
Knark bullens avatar
Tillagning? :O

Hallå igen!
Hittade ett par fina svampar till min förvåning Men det var kanaske inte så värst mycket men men, detaljer

Nu har jag lite funderingar kring tillagningen bara.. spelar det någon roll hur man tillagar dom? Tänkte hacka ner mumsbitarna i en sallad eller något
Citera
2006-12-14, 17:21
Avslutad
..Och du är säker på att det är Toppslätskivling?

Om du bara hittade "några stycken" spelar det ingen större roll hur du tillagar dem.. det blir liksom inge´.
Citera
2006-12-14, 22:31
Medlem
Knark bullens avatar
Helt säker, och jag har runt 30st till mig sjäv.
Citera
2006-12-14, 22:51
Medlem
likeithards avatar
wow. det finns alltså hopp!?

man kanske skulle satsa allt & ge sej ut på en heldag i skog & mark
Citera
2006-12-15, 17:11
Medlem
Foorgs avatar
Jo jag hittade 63 Toppisar förra helgen, och vädret är ju desamma, men nu äre så att mitt ställe är länsat, så är väl fler ute än mig. Fler som fattar att det faktist finns lite kvar. Växthust effekten asså..

Ge det tid, och bli inte besviken om du inte hittar något när du går ut. Leta gärna på flera ställen också.. Det är altså inte omöjligt att både du och din vän kan få trippa

Hint; Hitta.se är bra om du vill hitta åkrar =)
Citera
2006-12-17, 18:42
Medlem
Knark bullens avatar
Jag blev faktiskt lite besviken måste jag säga, hittade ju faktiskt inte så många. Dom som jag och min vän hittade, dom hittade vi på en gräs backe typ, bredvid en stubbe. Men hittade knappt något när jag letade vid Hagar och lite odlings ställen typ.. Har du några tips nu inför nästa svampjakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in