2006-10-23, 13:05
Medlem
nån som har ett ställe i nhuddinge där det växer toppisar?
skriv här eller skicka ett pm, tack
Citera
2006-10-23, 16:06
Medlem
Swibbans avatar
Detta är jävligt komisk

Har lagt ner 20h sammanlagt på att leta toppisar och bara hitttt 35 stycken. Jag har aldrig lyckats hitta fler än 2 stycken på samma ställe.

Så nu när jag ska hämta posten genar jag över gräsmattan och hittar 5 stycken i en stor klunga. Undersöker mattan närmare och upptäcker att den är full av småttingar som är på väg upp.

Toppisodling på sin egen gräsmatta ftw
Citera
2006-10-23, 17:43
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swibban
Detta är jävligt komisk

Har lagt ner 20h sammanlagt på att leta toppisar och bara hitttt 35 stycken. Jag har aldrig lyckats hitta fler än 2 stycken på samma ställe.

Så nu när jag ska hämta posten genar jag över gräsmattan och hittar 5 stycken i en stor klunga. Undersöker mattan närmare och upptäcker att den är full av småttingar som är på väg upp.

Toppisodling på sin egen gräsmatta ftw

hehe grattis!
Citera
2006-10-23, 17:59
Medlem
Klyrres avatar
Ang toppisarna ja tog i helgen...

Delade som ja skrivit innan 60st me en kompis som vi gjorde te på (hackade ner me kniv å lät sjuda i 30 min på 1an)... Kände att ja va påverkad å tankarna flöt iväg... kunde även ta 10 min å göra nåt, t.ex byta låt eller ta en snus men fick typ inga OEV´s eller CEV´s heller för den delen... Förutom att de kändes som dvd-menyn på tv:n va i 3d... Kompisen påstod dock att väggar å golv buktade... Kan ju va svaga toppisar men mer borde ja väl sett? Kan tillägga att ja e oerfaren på drogområdet me endast 2 pipladdningar brunt innan...
Citera
2006-10-23, 18:12
Medlem
Dyngraukmans avatar
Ny toppis raid!

Var ute idag på ny toppis raid det regnade väldigt mycket och jag blev blöt.
Hur som helst var först på en helt galet stor äng med mycket tönt svampar som var små och antagligen ville vara toppisar men det var dom inte. så jag åkte till en ännu blötare hage lite längre bort. Jag åker ju runt med bilen och scoutar.
Iaf här hittade jag saker som liknade kanske var och absolut inte var, jag tog upp det jag uppfattade kan ha varit toppisar..tvivlar på att någon var det för dom var så himla skumma alla svampar. och jag tog inte med mig särskillt många. här är en bilden jag orkade inte ta någon seriös bild idag men iaf tänk er att pappret det ligger på ett a4 så hajjar ni hur stora dom är.

[IMG]http://img233.imageshack.us/img233/5709/konstigapn2.jpg[/IMG]
[IMG]http://img344.imageshack.us/img344/9306/konstiga2eq4.jpg[/IMG]

Sen undrar jag såhär också efter jag haft min första tripp och väntat någon vecka är det farligt att köra bil då, skulle ju inte gärna bli av med körkortet för att jag kör som en knarkare och krockar typ?
Citera
2006-10-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Var ute idag på ny toppis raid det regnade väldigt mycket och jag blev blöt.
Hur som helst var först på en helt galet stor äng med mycket tönt svampar som var små och antagligen ville vara toppisar men det var dom inte. så jag åkte till en ännu blötare hage lite längre bort. Jag åker ju runt med bilen och scoutar.
Iaf här hittade jag saker som liknade kanske var och absolut inte var, jag tog upp det jag uppfattade kan ha varit toppisar..tvivlar på att någon var det för dom var så himla skumma alla svampar. och jag tog inte med mig särskillt många. här är en bilden jag orkade inte ta någon seriös bild idag men iaf tänk er att pappret det ligger på ett a4 så hajjar ni hur stora dom är.

[IMG]http://img233.imageshack.us/img233/5709/konstigapn2.jpg[/IMG]
[IMG]http://img344.imageshack.us/img344/9306/konstiga2eq4.jpg[/IMG]

Sen undrar jag såhär också efter jag haft min första tripp och väntat någon vecka är det farligt att köra bil då, skulle ju inte gärna bli av med körkortet för att jag kör som en knarkare och krockar typ?

Vissa av de "troliga toppisarna" tror inte jag är toppisar.. de ser alla väldigt skumma ut tycker jag.. angående bilkörningen tror jag definitivt inte det ska vara någon fara.. du kan köra dagen efter utan problem skulle jag vilja påstå.. man blir inte "bakis" dagen efter på det sättet som med alkohol, tjack eller röka.. inte vad jag märkt iaf..
Citera
2006-10-23, 18:44
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Vissa av de "troliga toppisarna" tror inte jag är toppisar.. de ser alla väldigt skumma ut tycker jag.. angående bilkörningen tror jag definitivt inte det ska vara någon fara.. du kan köra dagen efter utan problem skulle jag vilja påstå.. man blir inte "bakis" dagen efter på det sättet som med alkohol, tjack eller röka.. inte vad jag märkt iaf..

Inga toppisar Dyngraukman..
Edit: va inget, det var jag som var lite cp..
Citera
2006-10-23, 18:48
Medlem
Dyngraukmans avatar
Toppisar

okej skönt att man inte blir konstig och får sämre reaktions förmåga eller typ dålig avstånds bedömning efter trippen då...

Men iaf tror ni det börjar bli så att toppisarna är på väg att gå i dvala nu eller? det är ju ändå när jag kollade klockan 01.00 i natt på termometerna var den faktiskt över 10 grader...det var visserligen i staden men ändå. Tror ni det börjar sina som sagt?
Citera
2006-10-23, 18:55
Medlem
Citat:
okej skönt att man inte blir konstig och får sämre reaktions förmåga eller typ dålig avstånds bedömning efter trippen då...

Men iaf tror ni det börjar bli så att toppisarna är på väg att gå i dvala nu eller? det är ju ändå när jag kollade klockan 01.00 i natt på termometerna var den faktiskt över 10 grader...det var visserligen i staden men ändå. Tror ni det börjar sina som sagt?

Nej vad jag förstått är 10 grader på natten så gott som ultimat för toppisar... när termometern går under noll nattetid blir det stressigt..
Citera
2006-10-23, 18:56
Medlem
Dyngraukmans avatar
Men att man inte hittar toppisar då betyder att man letar dåligt eller att dom troligtvis knarkande hästarna har käkat upp dom?
Citera
2006-10-23, 19:03
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Men att man inte hittar toppisar då betyder att man letar dåligt eller att dom troligtvis knarkande hästarna har käkat upp dom?

Jag skulle tippa på att hestarna käkar upp dom
På det stället där jag kollar så verkar dom börja komma upp nu, så det är nog inte försent än..
Citera
2006-10-23, 19:54
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Till alla er som inte hittar, ännu en gång, följ alltid de 2 gyllene tipsen när ni plockar.

1. TÅLAMOD, många, alldelles fär många som stressar sig med att hitta 200st på 10min. Utan tålamod hittar du nog inte ett smack.

2. Hittar du en så KOMMER du att hitta flera om inte 15st toppis "knarkare" har rensat hela fältet med stora icapåsar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in