Nu har jag och en vännina ännu en gång varit ute, och det har regnat och marken var så bördig och koskitarna låg istort sett över allt.
På varje koskit så växte det våldsamt mycket svamp(Dyngslätsskivlingar?). Iaf dom tog vi inte dom var så stora(fanns små också) och otäcka så vi vågade inte.
Men det fanns gott om äng och vi hittade en del toppslätsskivlingar. 33 svampar plockade vi iaf. Världens bästa äng synd bara att det blev så blött att man frös fötterna av sig. men det var nog värt det vi hittade ju iaf några stycken.
Och som vanligt, lika bra och lägga upp lite bilder på dagens fångst.
[IMG]http://img178.imageshack.us/img178/9536/img1936nf7.jpg[/IMG]